امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قانون حفاظت از جنگل‌ها در ایران کامل اجرا نمی‌شود

#1
Star 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
قانون حفاظت از جنگل‌ها در ایران کامل اجرا نمی‌شود 1

رئیس گروه توسعه روستایی دانشگاه زوریخ، با اشاره به اجرا نشدن کامل قانون حفاظت از جنگل ها در ایران گفت: در سوئیس از صد درصد جنگل ها براساس قانون حفاظت می شود.

به گزارش ایسنا، پیتر مارتی در نشست «توسعه روستایی با تاکید بر استفاده از تجربه کشور سوئیس» که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه های کشور سوئیس به دنبال انتقال تجارب هستند، اظهار کرد: در حال حاضر انتقال تجارب مربوط به توسعه روستایی را به کشورهای هدف دنبال می کنیم.

وی، دانشگاه زوریخ ژاو سوئیس را تنها دانشگاه مهندسی بین المللی دانست و با اشاره به تحصیل خود در این دانشگاه، عنوان کرد: از سال 2005 به عنوان سخنران و پرفسور دانشگاه با تمرکز بر توسعه روستایی شروع به فعالیت کردم. اساتید و دانشجویان دانشگاه های تخصصی با بازدیدهای میدانی پیگیر مباحث هستند و از نزدیک در جریان امور قرار می گیرند.

مارتی با بیان اینکه سوئیس تقریبا در مرکز اروپا قرار گرفته و دریا ندارد، تصریح کرد: سوئیس سه برابر گیلان مساحت و 8.5 میلیون نفر جمعیت دارد. کشور کوچک من با آلمان، ایتالیا، فرانسه و اتریش همسایه است و دولتش فدرالی اداره می شود و 26 استان و بالغ بر 2000 سازمان و اداره داریم.

وی با اشاره به تقسیم وظایف بین مردم و دولت سوئیس، خاطرنشان کرد: سیاست دولت بر این مبنا قرار دارد که مردم را در مناطق دوردست حفظ کند تا هجوم به سمت شهرها وجود نداشته باشد لذا به بررسی پتانسیل های مناطق مختلف می پردازد تا کاربرد زیستگاه ها را بداند و متناسب با آن اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس گروه توسعه روستایی دانشگاه زوریخ، با بیان اینکه مسائل مربوط به مناطق به صورت سلسله مراتبی حل می شود و دست دولت را باز می گذارد، خاطرنشان کرد: طبیعت گیلان مشابه سوئیس است و جنگل و کوه و دشت داریم؛ بدین صورت که هفت درصد خاک سوئیس را زیستگاه و 31 درصد را جنگل تشکیل می دهد. همچنین 25 درصد خاک این کشور قابل دسترسی نیست، اما 24 درصد قابل استفاده در طول سال بوده و زمین حاصلخیز دارد و 13 درصد فقط در فصل گرم سال برای کشاورزی مناسب است.

مارتی، نبود امکانات در مناطق دوردست را موجب ترک روستا توسط کشاورزان دانست و اضافه کرد: خروج کشاورزان، توسعه جنگل را به دنبال دارد، اما زیستگاه کم می شود.

وی با بیان اینکه در سوئیس از صد درصد جنگل ها براساس قانون حفاظت می شود، ادامه داد: برای حفاظت از جنگل ها و با افزایش جمعیت مجبوریم زمین های کشاورزی را تحت تاثیر قرار دهیم لذا باید امکاناتی را فراهم کنیم تا مردم انگیزه زندگی کردن در روستا را داشته باشند.

رئیس گروه توسعه روستایی دانشگاه زوریخ، با اشاره به اجرا نشدن کامل قانون حفاظت از جنگل ها در ایران، عنوان کرد: دولت فدرال سوئیس بر کشاورزی نفوذ دارد تا بتواند مردم را در مناطق دوردست کنترل کند، اما صرفه اقتصادی نیز دارای اهمیت است و مردم علاوه بر اینکه باید نسبت به ارزش جنگل ها آگاهی پیدا کنند، باید درآمد داشته باشند. در واقع ماندگاری در روستا باید برای روستایی به صرفه باشد.

مارتی با بیان اینکه پارک ملی سوئیس از یکصد سال پیش تحت حفاظت کامل قرار دارد، یادآور شد: اجازه شکار و کشاورزی در قسمت گلخانه‌ای این پارک حفاظت شده وجود ندارد و مردم نمی توانند رفت و آمد راحت داشته باشند.

وی اظهار کرد: قسمتی از پارک ملی سوئیس نیز نزدیک شهر بوده و بین جنگل و شهر تعامل وجود دارد و لذا محصولات کشاورزی این قسمت برندسازی شده و برای گردشگران جذاب است و گران تر فروخته می شود. در نهایت نیز روستاییان درآمد خوبی کسب خواهند کرد و آن زیستگاه حفظ می‌شود.

مهدی خیاطی، کارشناس برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان نیز، با اشاره به تاکید برنامه ششم توسعه و طرح آمایش و سایر ملاحظات مدیریتی بر روستا و توسعه روستایی، عنوان کرد: توسعه روستایی همواره یکی از اهداف توسعه پایدار در استان و کشور بوده است.

وی با بیان اینکه خشکسالی در فلات مرکزی مهاجرت به استان های شمالی به ویژه گیلان را موجب شده است، گفت: تعارض بین حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و رشد اقتصادی و وابستگی معیشت های روستایی به منابع طبیعی اهمیت توسعه روستایی را برای گیلان دوچندان می کند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
00:01
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
BFF#
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
View this post on Instagram

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
A post shared by امپراطور کوزکو | زینب موسوی (@iamkuzcooo)




پاسخ
آگهی
#2
خوب بود
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  رودخانه‌های یخچالی سریع‌تر از جنگل‌های استوایی کربن جذب می‌کنند
Bug سرانه هر ایرانی از جنگل، کمتر از دو دهم هکتار
Star حفاظت از محیط زیست در طبیعت گردی های نوروزی
Information برگزاری دوره آموزشی ارزیابی استراتژیک با حضور معاون سازمان حفاظت محیط زیست
  تغییر در طراحی محصولات سامسونگ برای حفاظت از محیط زیست
  برخورد جدی یگان حفاظت محیط زیست با گروه‌های گردشگری متخلف
  پیوند زیبای دریا ، کویر و جنگل! (عکس)
  سه راه کار محیط زیست برای حفاظت از دریاچه ارومیه*
  اشنایی کامل با طوطی ماکائو

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان