امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

راههای مراقبت از مغز در برابری مسن شدن

#1
Lightbulb 
راههای مراقبت از مغز در برابری مسن شدن 1


در مغز افراد مبتلا به آلزایمر، پروتئین‌های ناهنجاری تشکیل می‌شود که باعث از بین رفتن سلول‌ها و بافت‌های مغز آنها می‌شود و مبتلایان، حافظه‌شان را از دست می‌دهند


به گزارش بهداشت نیوز به نقل از شفاآنلاین، عصب‌شناسی از کالج ترینیتی دوبلین می‌گوید، هیچ‌گاه برای تغییر شکل دادن مغز دیر نیست. پیروی از سبک زندگی سالم، می‌تواند مغز را در وضعیت خوبی حفظ کرده و از آن در برابر پیری و بیماری‌های ناشی از آن مانند آلزایمر مراقبت کند.در مغز افراد مبتلا به آلزایمر، پروتئین‌های ناهنجاری تشکیل می‌شود که باعث از بین رفتن سلول‌ها و بافت‌های مغز آنها می‌شود و مبتلایان، حافظه‌شان را از دست می‌دهند.

متاسفانه این بیماری در حال حاضر درمان ندارد. از طرفی بررسی‌ها نشان داده است برخی از افراد، این پروتئین‌ها را در مغز خود دارند، اما علائم آلزایمر در آنها، حتی تا زمان مرگ‌شان، بروز نمی‌کند. محققان به این وضعیت « مقاومت مغز» می‌گویند که  معمولا سبک زندگی سالم می‌تواند این مقاومت را افزایش دهد.مقاومت مغز برای عملکردهای روزمره مغز مفید است و از افراد در برابر جراحت‌ها و سکته‌های مغز، حتی بیماری ام‌اس، مراقبت می‌کند.

در ادامه این عصب‌شناس، روش‌هایی معرفی می‌کند که به وسیله آن می‌تواند مقاومت مغز را افزایش داد و از آن در برابر مشکلات شناختی، مراقبت کرد. برخی از این روش‌ها به عبارت زیر هستند:

۱. اجتماعی بودن
خطر ابتلا به زوال عقل در افرادی که در فعالیت‌ها اجتماعی شرکت می‌کنند تا ۴۶ درصد کاهش می‌یابد. لبخند زدن به دیگران، کار در یک موسسه خیریه، دوری از دوستان بدرفتار، یادگیری یک کار تازه و انجام دادن فعالیتی جدید از مغزتان مراقبت می‌کند.

۲. مراقبت از قلب
قلب و مغز با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند. وقتی قلب سالم باشد، مغز هم درست کار می‌کند. قلب در هر بار تپش، اکسیژن و مواد مغزی مورد نیاز مغز را به آن می‌رساند و بدین ترتیب از سلامت مغز مراقبت می‌کند. برای سلامت قلب از غذاهای مدیترانه‌ای استفاده کرده، نمک کمتر مصرف کنید و تحرک داشته باشید.

۳. کنترل استرس
استرس به بدن، از جمله مغز، صدمات بسیاری وارد می‌کند. بنابراین برای سالم نگه داشتن مغز،‌ باید روش‌های مدیریت استرس را بیاموزید.با روش‌های ساده فوق می‌توانید تا جایی‌ که می‌توانید سلامت مغزتان را حفظ کنید و از بیماری‌های زوال عقل، دور بمانید.
پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مراقبت های بعد از عمل هموروئید با لیزر
  راههای پیشگیری از ابتلا به هموروئید
Subarrow عمل جراحی بواسیر(هموروئید)، عوارض و مراقبت های پس از آن
  درمان زگیل تناسلی : علائم، دلایل و راههای انتقال
  نکات مراقبت از پوست مخصوص خانم ها و آقایون شاغل
  ناگفته های چشم پزشکان برای مراقبت از سلامت چشم
  مراقبت از لب : ۱۷ روش برای داشتن لب‌هایی سالم
  مراقبت از پوست : بهترین راهکار برای مراقبت از پوست چرب را یاد بگیرید
  مراقبت‌ های عمل بینی
  راههای جذاب بودن چه چیزهایی می باشد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان