امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بازرسی بهداشتی از اماکن و مراکز حساس عمومی در نوروز

#1
Thumbs Up 
بازرسی بهداشتی از اماکن و مراکز حساس عمومی در نوروز 1

معاون بهداشت وزارت بهداشت از تشدید بازرسی‌های بهداشتی از اماکن عمومی در طرح سلامت نوروزی خبر داد و جزییات این طرح را تشدید کرد.
به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رییسی در مانور بهداشت محیط طرح سلامت نوروزی، گفت: در تعطیلات نوروز گذشته اقدامات بازرسان و ماموران بهداشت در حوزه نظارت نسبت به سال‌های قبل بی‌نظیر بود. من خودم از چندین استان بازدید کردم و حضور شما را حس می‌کردم. شما یک پشتوانه و مهر تاییدی هستید که مردم با خیال راحت‌تر از اماکن عمومی استفاده کنند.
وی افزود: در عین حال تجهیز حوزه بهداشت محیط به دستگاه‌های پرتابل نقطه عطفی در حوزه بهداشت محیط بود؛ چراکه در گذشته در بازرسی‌ها باید ابتدا نمونه‌گیری می‌شد و سپس نمونه مورد نظر به آزمایشگاه می‌رفت و در آنجا مشخص می‌شد که آیا نمونه آلوده است یا خیر. اما در حال حاضر در محل این اتفاق می‌افتد.
وی با بیان اینکه ضابطین قضایی و نیروی انتظامی در این حوزه کمک بسیاری می‌کنند و از آنها تشکر می‌کنیم، گفت: یکی از اولویت‌های برنامه نوروزی امسال، نظارت و بازرسی بهداشتی بر اماکن و مراکز حساس عمومی است. همچنین امسال کار سامانه ۱۹۰ که سامانه شکایات و گزارش‌های مردمی است،   در این یک ماه کارش را شدت می‌بخشیدم.
رئیسی ادامه داد: در عین حال امسال در حوزه بهداشت محیط از ظرفیت دفاتر خدمات سلامت نیز استفاده می‌کنیم.
 وی تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که اولا سلامت حق همه مردم است و دوم وزارت بهداشت متولی سلامت است و سیاست گذاری و نظارت می‌کند. اما نکته سوم این است که سلامت تنها توسط وزارت بهداشت تضمین و تامین نخواهد شد و همه سازمان‌ها و بخش‌ها باید به کمک ما آیند؛ بنابراین حتی از بخش خصوصی و مردم می‌خواهیم که ناظر ما باشند.
رییسی با اشاره به آمار بازدیدهای سال گذشته در حوزه بهداشت محیط گفت: در سال گذشته نزدیک به ۹۰۰ هزار بازدید بهداشتی انجام شد و ۲۲ هزار بازدید نیز از اماکن بین‌راهی انجام دادیم. همچنین ١١ هزار متخلف بهداشتی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند که از این تعداد ۲۴۱۰ مرکز متخلف پلمب شدند. همچنین در سال گذشته ۲۰ هزار بازدید مشترک با تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌ها داشتیم که قابل افتخار است. در عین حال ۲۸۶ هزار مورد سنجش با دستگاه‌های پرتابل صورت گرفته و یک میلیون و ۵۰۰هزار کیلوگرم مواد غذایی معدوم شد.
وی خطاب به به بازرسین بهداشت محیط گفت: شما مرزبانان سلامت کشور هستید. در اربعین گذشته حتی یک مورد وبا در کشور نداشتیم و این نشان می‌دهد که شما کارتان را به خوبی انجام می‌دهید، باید توجه کرد که بحث اربعین  فقط مرزهای غربی را شامل نمی‌شود بلکه باید در شرق کشور هم کنترل‌های لازم را انجام دهیم تا افرادی که از کشورهای همسایه وارد می‌شوند، مبتلا به بیماری نباشند.
وی افزود: من از شما و خانواده‌هایتان که در این ایام برای سلامت مردم از خودگذشتگی می‌کنید، تشکر می‌کنم و  امیدوارم در امسال هم به خوبی کارتان را انجام دهید.
در ادامه این مراسم آرش لشکری - مدیرکل حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از ۷ اسفندماه گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی بر اساس تفاهمنامه‌ای که با وزارت بهداشت امضا کردیم، راه‌اندازی و ۵۰۰ تیم فعال شده‌اند.
وی افزود: این گشت‌ها در حال حاضر در تمام استان‌ها فعال هستند و مردم هم می‌توانند تخلفات بهداشتی و... را به ۱۳۵ و ۱۲۴ اطلاع دهند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ماسک پوست حساس | بهترین ماسک خانگی برای پوست حساس چیست؟
  دلیل حساس شدن پوست چیست و درمان حساسیت پوست
Star آماده باش شبکه آزمایشگاه‌های بهداشتی کشور در نوروز
Exclamation 31 هزار بازرسی از مراکز غذایی و اماکن عمومی و پلمب ۹۸ مکان متخلف
Thumbs Up نحوه فعالیت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در نوروز اعلام شد
Star سامانه "۱۶۶۶" بیمه سلامت آماده پاسخگویی به بیمه‌شدگان در نوروز
Thumbs Up برنامه درمانی ویژه برای "هموفیلی‌ها" و "دیالیزی‌ها" در نوروز
Thumbs Up طرح "آماده‌باش مراکز درمانی در نوروز" ابلاغ شد
Wink مراکز "پیوند عضو" در تعطیلات نوروز باز هستند
Thumbs Up چگونگی ارایه خدمات دندانپزشکی دولتی در نوروز اعلام شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان