امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

توصیه‌های وزیر بهداشت به ماموران بهداشت در پی گرانی گوشت و فشارهای اقتصادی

#1
Exclamation 
توصیه‌های وزیر بهداشت به ماموران بهداشت در پی گرانی گوشت و فشارهای اقتصادی 1


وزیر بهداشت خطاب به ماموران و بازرسان بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی گفت: امسال به دلیل فشارهای اقتصادی و تغییرات در نرخ ارز کار شما از سال گذشته بیشتر می‌شود. زیرا وقتی گوشت گران شد، قطعاً تخلف و تقلب هم در آن بیشتر می‌شود. بنابراین امسال کارتان سنگین‌تر و سخت‌تر است.
به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در مانور مهندسی بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی، گفت: بنده اولین بار اداره کل بهداشت حرفه‌ای را در وزارت بهداشت ایجاد کردم. در آن زمان می‌خواستیم کاسه‌های فالوده خوری و بستنی را تبدیل به ظروف یکبار مصرف کنیم، اما نمی‌دانید که چه کشیدیم. یادم است که یک بار کاردان بهداشت محیط ما در کرمانشاه به یک قصاب اعتراض کرده بود و قصاب علیه او شکایت کرده بود و او را به ضربه شلاق محکوم کرده بودند. من رفتم و گفتم اگر این کاردان بهداشت  شلاق بخورد، من خودم را جلوی کاخ دادگستری آتش می‌زنم و آنقدر ایستادم که برای کاردان برائت و برای قصابی حکم شلاق گرفتم. بنابراین منِ وزیر بهداشت به عنوان سرباز دیرین حوزه بهداشت کشور، پشتوانه شما هستم. باور کنید حاضرم خودم را بسوزانم، اما مویی از شما کم نشود.
وی افزود: این مملکت مدیون کار افراد عرصه بهداشت است. در سال ۵۷ از هر هزار تولد زنده ۱۲۰ نوزاد به یک سالگی نمی‌رسیدند و از هر ۱۰۰ هزار مادر باردار ۲۴۵ موردشان تلف می‌شدند. همچنین میزان پوشش واکسیناسیون در کشور ۳۰ درصد بود، اما امروز به ١٠٠ درصد رسیده است. همچنین بیماری‌های تنفسی گروه‌های آسیب‌پذیر را مورد هدف قرار داده بودند، اما امروز در این زمینه وضعیت مناسبی داریم.
وی با بیان اینکه در آن سال‌ها حدود ۱۰۵۰ مرکز خانه بهداشت داشتیم، گفت: امروز ۱۸ هزار خانه بهداشت در سراسر کشور وجود دارد و این دستاوردها حاصل تلاش گذشتگان و شماست.
نمکی تاکید کرد: باید توجه کرد که مقوله امنیت و سلامت مقوله‌ای مانند هوا برای انسان و آب برای ماهی است؛ بنابراین تا زمان گرفتار نشدن، ملموس نیست. از طرفی امسال به دلیل فشارهای اقتصادی و تغییرات در نرخ ارز کار شما از سال گذشته بیشتر می‌شود. زیرا وقتی گوشت گران شد، قطعاً تخلف و تقلب هم در آن بیشتر می‌شود. این موضوع یک پدیده اقتصادی است که وقتی کالایی گران می‌شود تقلب و جعل هم به دنبال گرانی می‌آید. بنابراین امسال کارتان سنگین‌تر و سخت‌تر است.
وی تاکید کرد: به شما افراد عرصه بهداشت محیط توصیه می‌کنم که ضمن حفظ ابهت خودتان در کار، به کسبه بی‌احترامی نکنید. من از مردم دور نمی‌شوم و هیچگاه از طریق VIP و پاویون سفر نمی‌کنم زیرا می‌گویند قطره دریاست اگر با دریاست و او قطره و دریا، دریافت. بنابراین پیوستگی با مردم به انسان ارزش می‌دهد. حال شما هم حرمت مردم را حفظ کنید. یک روز در رستورانی بودم و دیدم  که دو کاردان بهداشت محیط چقدر مودبانه برخورد می‌کردند؛ به طوری که رستوران‌دار شرمسار شد. در آنجا که نتیجه گرفتم که نفیس‌ترین افراد را در حوزه بهداشت دارم و این برای وزیری که آمده پاکدستی را به عنوان ارزش جا بیندازد، بسیار با ارزش است. همچنین متوجه شدم که چه همکاران صبوری دارم. بنابراین امیدوارم زحمات نوروزی شما مانند زیارت اهل بیت و طواف کعبه پر خیر و برکت باشد.
به گزارش ایسنا، همچنین به طور همزمان مانور بهداشتی استان‌های گیلان، زاهدان و کرمانشاه از طریق ویدئو کنفرانس و با دستور وزیر بهداشت آغاز شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان گوشت اضافه مقعدی، عمل جراحی زیبایی زائده مقعد
Clocket اگر زیاد گوشت بخورید ...
  خواص ثابت شده ی گوشت قرمز برای مغز، پوست و مو
  چند توصیه برای درمان سردرد..♡
  پوست خشک ویتامین برای پوست : ۸ مکمل و ویتامین که برای درمان خشکی پوست توصیه می
  همه چیز در مورد گوشت بوقلمون
  توصیه هایی در مورد داروی آنتی بیوتیک کو آموکسی کلاو
  توصیه هایی برای داشتن استخوان های محکم و تقویت کردن استخوان ها
  بهترین مواد غذایی جایگزین گوشت سفید
  گوشت ارگانیک طبیعی چه فرقی با گوشت غیر ارگانیک دارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان