امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هشدار انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی درباره مواد محترقه دست‌ساز

#1
Exclamation 
هشدار انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی درباره مواد محترقه دست‌ساز 1


رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ضمن هشدار در مورد استفاده از مواد محترقه دست‌ساز گفت:  برای قطع عضو و سوختگی‌هایی با درجه شدید نمی‌توان کار ترمیمی زیادی انجام داد و فرد تا پایان عمر با این آسیب‌ها همراه می‌شود.
به گزارش ایسنا، دکتر علی بیژنی درباره حوادث چهارشنبه آخر سال و تأثیرات آن بر سلامت جسمانی افراد، گفت: متأسفانه امروزه اکثر موادی که در چهارشنبه‌سوری توسط جوانان و نوجوانان استفاده می‌شود، از نوع دست ساز بوده که به دلیل تهیه نادرست و مشخص نبودن دقیق میزان ترکیبات، حالت انفجاری بیشتری دارد.
وی گفت: قطع انگشت، آسیب به بینی و صورت، کوری چشم از جمله عوارض ناشی از این انفجارها است.  بنابراین خانواده‌ها باید تا حد امکان این مواد محترقه را از مراکز قابل اطمینان خریداری کنند و یا به طورکلی دور آن را خط بکشند؛  چرا که آسیب ناشی از این مواد یک عمر حسرت برای فرد و خانواده‌اش به همراه دارد.
 
رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت:‌ انفجار ناشی از این مواد سبب قطع انگشت یا کل دست شده و به دلیل اینکه کل نسج و استخوان از بین می‌رود، دیگر قابل ترمیم نبوده و نقص عضو تا پایان عمر گریبانگیر فرد خواهد بود.

بیژنی با اشاره به اینکه سوختگی ناشی از انفجار مواد محترقه می‌تواند درجات مختلفی داشته باشد، گفت: برای قطع عضو و سوختگی‌هایی با درجه شدید نمی‌توان هیچ کار ترمیمی انجام داد و فرد تا پایان عمر با این آسیب‌ها همراه می‌شود.
بنابر اعلام روابط عمومی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی، وی تصریح کرد:‌ به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که در این ایام بیشتر مراقب فرزندان خود باشند؛ چرا که انفجار ناشی از مواد محترقه، ‌ علاوه بر آسیب و مصدومیت فرد سبب مرگ وی خواهد شد.
رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران خاطرنشان کرد:‌ بهتر است خانواده‌ها برای برگزاری این ایام به محل‌هایی ایمن رفته و کنترل مناسبی بر روی فرزندان خود و تخلیه هیجانات آنها داشته باشند؛  چرا که در غیر این صورت علاوه بر تلخ شدن نوروز بر آنها و احتمال عفونی شدن زخم‌هایشان، برخی عوارض تا پایان عمر گریبانگیر آنها خواهد بود.

پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سوالات متداول بیماران درباره لیزر فیستول مقعدی
  درمان گوشت اضافه مقعدی، عمل جراحی زیبایی زائده مقعد
  گواشا تراپی ، روش زیبایی چینی های باستان
  یک قدم تا زیبایی پوست با ماسک گلیسیرین
  با این گلهای معطر ماسک زیبایی تهیه کنید + دستور
  شیر زنجبیل ، معجون طلایی برای درمان و زیبایی
Minioni راز زیبایی در 40 سالگی
  10 مواد غذایی مضر که پوست را زشت و پیر می کند
Question درباره کافی میکس این خوشمزه خطرناک بیشتر بدانید
  وقتی موهای بدن هشدار می دهند !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان