امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

لحاظ یارانه توانبخشی برای مبتلایانِ اوتیسم آماده‌باش نوروزی برای دارو و درمان بیماران

#1
Star 
لحاظ یارانه توانبخشی برای مبتلایانِ اوتیسم آماده‌باش نوروزی برای دارو و درمان بیماران 1


رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با بیان اینکه به منظور حمایت مالی از خدمات توانبخشی بیماران اوتیسم، در معاونت درمان اعتبار ۴ میلیارد تومانی پیش بینی شده، گفت: بر این اساس برای هر بیمار یک میلیون تومان یارانه جهت دریافت خدمات توانبخشی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی شادنوش درخصوص حمایت از مبتلایان به اختلال اوتیسم، گفت: یکی از اقدامات مهم در ماه‌های اخیر، تدوین و ابلاغ شناسنامه خدمتی برای طیف اختلال اوتیسم است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۶۲ مرکز خصوصی توانبخشی با امکان ارائه خدمات به طیف اختلال اوتیسم در سطح کشور شناسایی شده که قرار است دانشگاه‌های علوم پزشکی با انعقاد قراردادی با این مراکز، از بیماران اوتیسم حمایت مالی کنند. به این صورت که بیمار خدمات مورد نیاز خود را با تعرفه دولتی در این مراکز دریافت کرده و دانشگاه بخشی از هزینه‌ها را جبران می‌کنند.

شادنوش با بیان اینکه به منظور حمایت مالی از خدمات توانبخشی بیماران اوتیسم، در معاونت درمان اعتبار ۴ میلیارد تومانی پیش بینی شده است، افزود: در این راستا، برای هر بیمار یک میلیون تومان یارانه جهت دریافت خدمات توانبخشی در نظر گرفته شده است. لذا دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و سریع‌تر قرارداد با مراکز توانبخشی را آغاز کنند تا بیماران از این خدمات‌ بهره‌مند شوند.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های ما، توسعه دیالیز صفاقی است. سالانه تا ۴ هزار بیمار دیالیزی جدید به صورت خالص به بیماران دیالیزی کشور افزوده می‌شوند. در ۱۰ سال آینده حدود ۴۰ هزار بیمار به ۳۲ هزار بیمار موجود اضافه می‌شود، هیچ منبع مالی توانایی مدیریت این هزینه‌های کمرشکن را نخواهد داشت. لذا برای این منظور، دو راه پیش رو داریم؛ یکی از این راه‌ها، توسعه پیوند عضو و دیگری توسعه دیالیز صفاقی است. هر دو این روش‌ها جزو برنامه‌های وزارت بهداشت است و البته مهم‌ترین کار، آموزش مردم و پیشگیری است.

وی در ادامه سخنان خود درخصوص آماده‌باش نوروزی برای درمان، دیالیز و تامین داروهای بیماران خاص و صعب العلاج، عنوان کرد: تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح کشور باید در حالت آماده‌باش کامل بوده و از داروهای موجود در داروخانه‌ها و آمادگی بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران خاص و صعب‌العلاج در ایام تعطیل عید نوروز اطمینان حاصل کنند. همچنین باید به بیماران خاص و صعب العلاج نیز اطلاع رسانی کنند که در ایام تعطیل برای تهیه دارو به کدام مرکز و داروخانه مراجعه کنند.

بنابر اعلام وبدا، شادنوش بیان کرد: بیماران جدید دیالیزی باید با دیالیز صفاقی آشنا شوند، بنابراین مشاوره های آشنایی با دیالیز صفاقی برای این بیماران ضرورت دارد. بسیاری از بیمارانی که دیالیز می شوند، از نحوه دیالیز صفاقی اطلاعی نداشته و نمی دانند این دیالیز در افزایش کیفیت زندگی آنها تاثیر بیشتری دارد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درخصوص آماده باش مراکز درمانی برای ارائه خدمات دیالیز به بیماران، تصریح کرد: در حوزه دیالیز، خدماتی که به بیماران دیالیزی به عنوان گروهی از بیماران خاص ارائه می‌شود، خدماتی مستمر بوده که تعطیل‌ بردار نیست. به همین دلیل چه در ایام عادی سال و چه در تعطیلات نوروزی برنامه دیالیز بیماران مزمن برنامه عادی سالیانه خود را دارد.

شادنوش با بیان اینکه بیماران دیالیزی سه بار در هفته خدمات مورد نیازشان را دریافت می‌کنند، گفت: در تعطیلات عید نوروز، برخی بیماران قصد مسافرت به شهرهای دیگر را دارند، ‌لذا طی بخشنامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کردیم تا در شهرهای گردشگر پذیر آمادگی بیشتری برای پذیرش و ارائه خدمات به بیماران دیالیزی وجود داشته باشد و شرایط به گونه‌ای فراهم شود که بتوانند در شیفت‌های مازاد این خدمات را ارائه دهند.

پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان