امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

۱۱ هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان تهران

#1
Thumbs Up 
۱۱ هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان تهران 1

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به اینکه ۱۱ هزار بیمار خاص تحت پوشش این اداره کل هستند، گفت: از این تعداد حدود ۴ هزار بیمار دیالیزی از طریق مراکز دیالیز طرف قرارداد خدمات لازم را دریافت می‌کنند.
به گزارش ایسنا، روز گذشته مایکل تیده - مشاور سازمان جهانی بهداشت با حضور جمعی از مسئولان سازمان بیمه سلامت ایران از بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد و بیمارستان محب مهر بازدید و در جریان فعالیت‌های این سازمان قرار گرفت.
دکتر کوروش فرزین با اشاره به اینکه حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بیمه شده در استان تهران تحت پوشش این اداره کل هستند، بیان کرد: حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده در بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته و حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند. همچنین حدود یک میلیون نفر از بیمه‌شدگان در صندوق کارکنان دولت هستند که حق بیمه پرداخت کرده و حدود ۴۰۰ هزار نفر از بیمه شدگان روستایی هستند که حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند.
وی به ۳۵ هزار پرونده بستری به طور متوسط در سطح استان تهران اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰۳بیمارستان در سطح استان تهران طرف قرارداد با سازمان هستند که از این تعداد ۵۳ بیمارستان دانشگاهی و حدود ۵۰ بیمارستان خصوصی و غیر دولتی دانشگاهی است. همچنین ۵۶ بیمارستان خصوصی غیر طرف قرارداد در استان تهران وجود دارد.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران افزود: از میان بیمه‌شدگان سازمان تنها در بیمه‌شدگان روستایی سیستم پزشک خانواده و نظام ارجاع اجرا می‌شود. پنج گروه از بیماران خاص خدمات دارویی و درمانی مرتبط با بیماری خود را به صورت رایگان و یا با فرانشیز کاهش یافته دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: در استان تهران ۱۱ هزار بیمار خاص تحت پوشش این اداره کل هستند که از این تعداد حدود ۴ هزار بیمار دیالیزی از طریق مراکز دیالیز طرف قرارداد خدمات لازم را دریافت می‌کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: از حدود سه سال پیش اتباع خارجی در دو گروه آسیب‌پذیر و غیر آسیب‌پذیر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. سرانه بیماران خاص از آنجایی که جزو گروه آسیب‌پذیر هستند، به طور کامل از طریق وزارت کشور پرداخت شده و گروه غیرآسیب‌پذیر سرانه کامل را مشخصا با رعایت بعد خانوار پرداخت می‌کنند.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، فرزین همچنین بیان کرد: حدود ۹۰ مورد از اعمال جراحی شایع در سطح کشور در مراکز طرف قرارداد با سازمان که عمدتا بیمارستان‌های دانشگاهی است، به صورت گلوبال پرداخت می‌شود.
همچنین در ادامه دکتر مهدی کوچک‌زاده - مدیر بیمارستان هاشمی نژاد با اشاره به اینکه سالانه ۳ هزار بیمار در این بیمارستان بستری می‌شوند، گفت: بیماران دیالیزی به دلیل اینکه سالیان سال خدمت دریافت می‌کنند، شرایط خاصی داشته و به طور مستمر به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.
مدیر بیمارستان هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه هزینه درمان بیماران دیالیزی کاملا رایگان است، افزود: کیفیت انجام دیالیز توسط فوق تخصص نفرولوژی به طور مکرر کنترل شده و براساس نیاز بیمار خدمت ارائه می‌شود و تیم درمان کنترل خوبی بر ارائه خدمات مطلوب به بیماران دارد.
پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  تاثیر جنسیت جنین بر سلامت مادر و کودک
  بزرگترین دشمنان سلامت قلب را بشناسید
  شرایط بیمه برای هزینه عمل کیست مویی با لیزر و جراحی – سال ۱۴۰۰
  خوراکی های مفید برای سلامت روده
  هزینه درمان بواسیر با لیزر و عمل جراحی هموروئید در تهران چقدر است؟
  تست سریع سلامت ؛ کجای صورتتان چروک شده ؟
  عوارض داروها در سلامت دهان ، دندان و سایر اعضای بدن
  چگونه بد جویدن غذا می تواند روی ظاهر و سلامت ما تاثیر بگذارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان