امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

این کوچه پر از موسیقی است

#1
Music 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
این کوچه پر از موسیقی است 1

قصه از اینجا شروع شد که یک عده رفیق در کوچه رفاقت، پایان سال و پس از کار و تلاش یک‌ساله و خستگی‌ها تصمیم گرفتند دل مردم شهرشان را شاد کنند، اینجا بود که ایده یک برنامه کاملاً مستقل شکل گرفت و هنرمندان هر کدام با بضاعت خود بخشی از کار را بر عهده گرفتند. این اساس کار شکل‌گیری فستیوال کوچه است، فستیوالی که برای دومین سال متوالی، با حضور گروه‌های موسیقی نواحی از سراسر ایران در «بوشهر» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، شاهین بهرام نژاد، هنرمند بوشهری و از برگزارکنندگان فستیوال کوچه است. بهرام‌نژاد می‌گوید: «می‌بینیم جوانان ما به سمت و سویی رفته اند که به هر نوع موسیقی گوش می‌دهند و در این میان موسیقی اصیل و سنتی ایران به دست فراموشی سپرده می‌شود، ما خواستیم با این کار موسیقی نواحی را در میان نسل جدید و جوانان زنده نگه داریم و موسیقی نواحی را از بوشهر و با فرهنگ خاص جنوب کشور به جامعه معرفی کنیم.»

احسان عبدی‌پور، کارگردان و نویسنده بوشهری می‌گوید: «امسال هم علیرغم تمام مسائل اقتصادی و به دلیل اینکه این راه را شروع کرده بودیم خواستیم تا این کوچه پر از موسیقی باشد.»

عبدی‌پور که خود ایده‌ی اجرای فستیوال کوچه را در سر پرورانده و با همکارانش مطرح کرده است، ادامه می‌دهد: «طی دو روز تمام بلیت‌ها فروش رفت، یعنی جذابیت کار آنقدر بالا بوده است که دیگر نیازی به تبلیغ بیشتر نداشت. من تنها دلم می‌خواست کوچه اتفاقی باشد که حال آدم‌ها در آن خوب باشد، می‌خواهیم طی این ۱۰ روز یک جشنواره تخصصی داشته باشیم و حالا این اتفاق رخ داده و شهر ما تبدیل به یک برند برای جذب گردشگر شده است. اساس این فستیوال مغایر با تجارت است و در اساسنامه آن این است که تجارتی رخ ندهد و همین که ریالی از بیت‌المال وارد آن نشود. امسال تمرکز و نقطه ثقل این فستیوال را گسترده‌تر کردیم و همچنین رویدادهای رایگانی را تدارک دیدیم، زیرا می‌خواهیم همه مردم بیایند و هر کدام چند نفر همراه با خود بیاورند که این مسئله بسیار مهمی است، تشویق دیگران به حضور در این رویداد مهم موسیقی نواحی!»

عبدی پور با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در هنگام برگزاری فستیوال کوچه گفت: یک فراخوان برای اسکان مهمانان کوچه برگزار کردیم که تا الان بالغ بر ۴۰ میزبان بوشهری بیش از ۱۰۰ نفر مهمان را در خانه‌های خود پذیرفتند! ما مهمانانی از شهرهای مختلف داریم که برای حضور در فستیوال کوچه و شنیدن موسیقی نواحی آمده اند.

داریوش غریب زاده، هنرمند نویسنده و کارگردان بوشهری گفت: این کوچه محلی برای آشنایی بیشتر مردم کشور با همدیگر است و اینجا جایی است که هنر موسیقی ریلی برای عبور واگن‌های مختلف حاوی عناصر فرهنگی شده تا بر روی ریل موسیقی کوچه حرکت کنند.

حسین مظفری، مستندساز گفت: تمام تلاش ما این است که مجموعه عکس‌ها و فیلم‌های این رویداد به شکل DVD در اختیار علاقمندان قرار بگیرد. خواهش من این است که خبرگزاری‌ها و دوستان رسانه‌ای به مجموعه ما اضافه شوند و اخبار و تازه‌های فستیوال موسیقی کوچه را پوشش دهند.
به گزارش «ایسنا»، گروه هیرون و شبدیز از بوشهر، موسیقی محفلی عرب از جمله خوزستان و عراق، موسیقی افغانستانی (که توسط افغان‌ها اجرا می‌شود)، گروه کماکان از خوزستان، موسیقی آذربایجان (استاد اسدالهی)، موسیقی خراسان شمالی (گروه نغمه ستان)، گروه سورنا از لرستان، گروه داماهی از استان هرمزگان از شرکت کنندگان در این فستوال هستند. همچنین موسیقی اختتامیه توسط یک گروه خاص به اجرا در می‌آید و شگفتانه این کوچه فستیوال خواهد بود.

اجراهایی تحت عنوان بداهه نوازی شامل شب جنگ با داستان و ترانه‌های جنگ و اجرای مهدی ساکی، شب ریتم (سازهای کوبه ای)، شب اصفهان با تم راک (گروه رنگین کمان اختراع)، شب شیراز (گروه زنهار) و با موسیقی فیوژن، شب موسیقی خیابانی، دوئت ویولن و آکاردئون (آسو کهزادی و کاوه غفاری)، شب بردستان (میثم عبدی)، شب هرات (موسیقی محفلی افغانستانی)، شب بوشهر (موسیقی محفلی بوشهری)، شب عربی (موسیقی محفلی-نوستالژی)، بداهه نوازی، ورکشاپ نی مه خوانی (ناخدا رسول غریبی)، تئاتر زنبور (محمد مظهری پور)، موسیقی بندری، شروه و لالایی، مراسم خیام خوانی (موسیقی محفلی) شب هرمز (رضا کولغانی) است که این رویدادها به طور رایگان در کافه‌های حاج رییس، لنج، ناجی، قهوه خانه‌ی جفره علیباش و حیاط کافه کهان، برگزار می‌شود. شب‌های موسیقی در حاشیه فستیوال اصلی و برای استفاده عموم مردم رخ خواهد داد.

نیمه خوانی، آیین خیام خوانی، موسیقی بوشهر، شب شروه و لالایی، تئاتر و موسیقی حنابندان از دیگر اجراها در شب‌های برگزاری کوچه خواهد بود.

کارگاه‌های تئوریک موسیقی رایگان با حضور «امیر بهاری» و «ارژنگ آقاجاری» ساعت ۱۷ روزهای ۲۲ و ۲۳ و ۲۴ اسفندماه در بازارچه‌ی قدیمی روبروی کافه حاج رییس برگزار خواهد شد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
00:01
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
BFF#
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
View this post on Instagram

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
A post shared by امپراطور کوزکو | زینب موسوی (@iamkuzcooo)




پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  موسیقی تقدیمی
Music اهنگ و موسیقی
  گروه موسیقی نگریتا
  رپ! موسیقی یا موسیخی؟
  نکات مهم قبل از تمرین موسیقی
Music سبک موسیقی مورد علاقت کدومه؟؟ یه تیکه از آهنگ مورد علاقت تو اون سبک رو بنویس ...
  درخواست نویسندگی در بخش آهنگ و موسیقی و زیرشاخه ها
  بهترین قطعات تاریخ موسیقی
Music حسین علیزاده به‌سراغ موسیقی لرستان می‌رود
  تاثیر موسیقی خیابانی بر رفتار مردم پایتخت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان