امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دستکاری لثه‌ها برای این افراد ممنوع است

#1
Exclamation 
دستکاری لثه‌ها برای این افراد ممنوع است 1


وقتی می‌خندد به جای دو ردیف دندان، دو نوار قرمز لثه‌ای نمایان می‌شود که شیرینی تبسم را در نظر بسیاری از افراد تلخ می‌کند.


به گزارش بهداشت نیوز: داشتن لبخند لثه‌نما در بسیاری موارد یک بیماری یا مشکل دندانی یا فک و صورت تلقی نمی‌شود، اما اگر به بیماری لثه‌ای منجر شود و به نوعی برای شخص عاملی برای بروز التهاب لثه‌ای باشد، باید تحت درمان مناسب از سوی جراح لثه قرار بگیرد.
دکتر عباس کمالی، جراح لثه و عضو هیات علمی دانشگاه تهران برای رفع نگرانی افرادی که دارای لبخند لثه‌ای هستند، توضیح می‌دهد: لبخند لثه‌نما جزو بیماری‌های لثه محسوب نمی‌شود و تنها به حالتی گفته می‌شود که لب فوقانی نتواند لثه‌ای را که روی ریشه دندان قرار گرفته است، بپوشاند.
اما این متخصص  خطاب به کسانی که از داشتن لبخند لثه‌نما ناراحت هستند و به دنبال یافتن علت بروز این وضع هستند، می‌گوید: این مسأله یا جنبه ژنتیک دارد یا به فرم استخوان یا اسکلت فک شخص مربوط می‌شود.
البته در مواردی هم فرم عضلات و بافت نرم لب به کشیده شدن لب و دیده‌شدن کامل لثه‌های فوقانی منجر می‌شود، اما در تمام این موارد، فقط در یک صورت لبخند لثه‌نما نیاز به درمان جدی دارد و آن در زمانی است که لب بالا کوتاه است و نداشتن حفاظت لبی و بذاق لبی باعث بروز التهابات لثه‌ای و به دنبال آن عفونت لثه‌ای می‌شود.
درمان لثه‌نمایان؛ چرا، چگونه؟
پس اگر لبخند لثه‌نما ناشی از کوتاه بودن لب باشد و این مسأله به آن منجر شود که حفاظت بذاقی لازم بر لثه و دندان‌ها صورت نگیرد، احتمال بروز بیماری یا التهاب لثه‌ای وجود خواهد داشت و به این ترتیب لبخند لثه‌نما با هدف درمان باید تحت جراحی قرار بگیرد.
اما جراحان لثه تاکید می‌کنند لبخند لثه‌نمایی که تابع صفات ظاهری ارثی فرد بوده و از بدو تولد با او همراه است و سلامت جسمی‌اش را به خطر نمی‌اندازد، نباید به بهانه زیبایی تحت جراحی‌های سخت و پیچیده فک و صورت قرار بگیرد.
دکتر کمالی با اشاره به این‌که برخی بیماری‌ها و مصرف برخی داروها فرد دچار لبخند لثه‌نما را در معرض خطر بیماری‌های لثه قرار می‌دهد، می‌گوید: مصرف داروهای ضدصرع، داروهای بلوکه‌کننده کانال‌های کلسیمی، داروهای قلبی، کلیوی و داروهای تهدید‌کننده سیستم ایمنی، بخصوص اگر رعایت بهداشت دندان و دهان شخص نیز مطلوب نباشد، می‌تواند به ازدیاد حجم لثه منجر شده و بیمار را در معرض التهابات لثه قرار دهد که در این صورت اصلاح لبخند لثه‌ای ضروری می‌شود.
البته التهاب لثه در دوران بلوغ نیز می‌تواند ناشی از تغییرات هورمونی و بهداشت نامناسب دهان باشد. همچنین تنفس دهانی ناشی از انسداد بینی در کنار استفاده از برخی داروهای ضدتشنج، برخی داروهای ضدافزایش فشارخون یا برخی داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی در بروز التهابات لثه موثر خواهد بود.
افزایش طول زیاد لثه یا کوچکی دندان‌ها؟
اما گاهی در برخی افراد، لثه بخش زیادی از دندان‌ها بخصوص دندان‌های جلویی را می‌پوشاند و به این ترتیب طول دندان خیلی کوتاه به نظر می‌رسد.
به گفته دکتر کمالی در چنین شرایطی و اگر بیمار مشکل فکی نداشته باشد می‌توان با یک جراحی ساده طول لثه را یک تا سه میلی‌متر کوتاه کرد، ولی اگر مشکل بیمار به ساختار اسکلتی و عضلانی فک بازگردد نیاز به یک جراحی مشکل و وسیع از سوی جراحان فک و صورت خواهد داشت که باید راجع به لزوم انجام آن بررسی‌های دقیق تخصصی صورت بگیرد.
البته جراحان فک تاکید می‌کنند اگر پیشروی لثه بر‌اثر بیماری مادرزادی، بیماری لثه‌ای یا رعایت‌نکردن بهداشت باشد و فرد در بهداشت دهان کوتاهی کند، احتمال عود این شرایط حتی پس از اصلاح وجود دارد.
دستکاری لثه‌ها، برای شما ممنوع است
برخی بیماری‌ها از جمله قندخون یا فشار خون بالا، بیماری‌های تثبیت نشده قلبی، آنژین صدری یا شش ماه اول بعد از جراحی بای پس قلب باعث محدودیت در هر نوع جراحی لثه می‌شود.
اما دکتر کمالی تاکید می‌کند کسانی که کم‌خونی شدید یا هر نوع بیماری سیستم ایمنی دارند یا قطر لثه آنان به حدی است که با هر نوع دستکاری دچار مشکلات دندانی دیگری می‌شوند باید از انجام این نوع جراحی امتناع کنند. همچنین افرادی که دچار بیماری‌های کنترل نشده یا سرطان هستند نباید تن به هیچ نوع جراحی و از جمله جراحی‌های دندان بدهند. انجام این نوع جراحی برای کسانی که ایمپلنت کرده‌اند نیز با ملاحظاتی همراه است.
پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ارتباط مصرف سیگار الکترونیکی با تنگی نفس در افراد جوان
  مرگ زودرس گریبان این افراد را میگیرد!
  حرکات مفید یوگا برای افراد مبتلا به دیابت
  نشانه ها و علائم ضعیفی چشم در افراد مختلف
  29 نکته برای شناسایی افراد معتاد
  افراد مبتلا به نارسایی كبد روزه نگیرند
  خواص مصرف حبوبات برای افراد دچار دیابت
Question چرا بینی برخی افراد همیشه می گیرد؟
  مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک در سرماخوردگی ممنوع است
  تغذیه و خورد و خوراک افراد شب کار چگونه باید باشد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان