امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شش فایدۀ شگفت‌انگیز گوشت قرمز

#1
همیشه از مضرات گوشت قرمز حرف زده می شود، اما واقعیت این است که گوشت‌های غیرفراوری شده و با کیفیت از قبیل گوشت گاو و گوشت گوسفند میتوانند نقش مفیدی در متعادل کردن رژیم غذایی داشته باشند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شش فایدۀ شگفت‌انگیز گوشت قرمز 1

به گزارش بیگ بنگ، اگرچه این گفته هم صحت دارد که زیاده‌روی در مصرف گوشت قرمز می تواند باعث افزایش فشار خون و عوارض قلبی شود، اما یک یا دو مورد در هر هفته می تواند رژیم غذایی تان را بهبود ببخشد. اگر از خوردن گوشت قرمز خودداری کنید، با دلایلی که در این مقاله ذکر می شود، احتمالا سعی خواهید داشت گوشت را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

۱-افزایش جذب پروتئین

پروتئین نقش مهمی در رشد کودکان و بزرگسالان دارد. اگر پروتئین کافی در رژیم غذایی‌تان نداشته باشید، ماهیچه‌هایتان دچار آتروفی(تحلیل) شده و علائمی از قبیل ضعف، سرگیجه و خستگی را تجربه خواهید کرد. گوشت سرشار از پروتئین است و به شما در حفظ و ایجاد ماهیچه‌های سالم کمک می کند. اگر گوشت قرمز به خوبی پخته شود، غذایی سرشار از پروتئین‌های سالم خواهید داشت که برای سبک زندگی فعال کاملا ضروری است.

۲-میزان زیاد آهن

آهن بخش مهمی از یک رژیم غذایی متعادل به شمار می رود و در ایجاد هموگلوبین ایفای نقش می کند. هموگلوبین بخشی از خون است که اکسیژن را در بخش‌های مختلف بدن ترارسانی می کند و به بافت‌هایی نظیر قلب و مغز تحویل می دهد. آن دسته از افرادی که آهن کافی مصرف نمی کنند، در خطر ابتلا به مشکلات گردش خون و آنمی یا همان کم خونی هستند. خوشبختانه، اگر گوشت قرمز مصرف کنید، می توانید حجم زیادی از آهن را در اختیار بدنتان قرار دهید. در هر بار سِرو، گوشت قرمز بیشتر از گردو، گوشت ماهی یا گوشت طیور آهن خواهد داشت.

۳-منبع مهمی از چربی اشباع شده

سال‌هاست که رسانه‌ها چربی اشباع شده را بدنام کرده و آن را مسئول بروز عوارض سلامتی خطرناکی مثل انسداد شریان، بیماری‌های قلبی و چاقی نامیده‌اند. اگرچه این واقعیت دارد که چربی اشباع شده چندان برای ما انسان‌ها خوب نیست، اما رعایت تعادل کلید حل مسئله است؛ نکته‌ای که در خصوص سایر جنبه‌های مواد غذایی نیز صدق می کند. در واقع، چربی اشباع شده موجود در گوشت قرمز می تواند کارایی کبد را ارتقا ببخشد. این نوع چربی در افزایش سطح تستوسترون هم نقش دارد؛ هورمونی که در کارکرد جنسی و تعمیر بافت موثر است

۴-افزودن ویتامین B به رژیم غذایی

ویتامین B نقش حیاتی در یک رژیم غذایی سالم دارد و خیلی از افراد بطور روزانه آن را در بدنشان تامین نمی کنند. گوشت قرمز سرشار از ویتامین‌های مجموعه B و به ویژه ویتامین B12 می باشد و گیاهخواران به ازای آن از مکمل استفاده می کنند. این ویتامین نقشی کلیدی در سلامتی انسان دارد و کمبود آن می تواند منجر به طیف زیادی از مشکلات سلامتی شود؛ از بیماری قلبی عروقی گرفته تا سرطان. علاوه بر ویتامین B12، گوشت قرمز حاوی سایر ویتامین‌های اساسی هم می باشد؛ مثل ویتامین B6، تیامین، فولات، ریبوفلاوین، نیاسین و پانتوتنیک اسید.

۵-بهبود باروری

گوشت قرمز سرشار از سلنیوم نیز است. سلنیوم به همراه ویتامین B6 تعادل خوبی از مواد غذایی ایجاد می کند که برای باروری خیلی مهم است. در زنان، داشتن سلنیوم کافی برای پیشگیری از عوارضی مثل دیابت، زایمان پیش از موعد و غیره اهمیت دارد. با این حال، گوشت قرمز می تواند به مردان کمک کند تا باروری سالم و بهینه‌ای داشته باشند. گوشت قرمز می تواند از تداخل رادیکال‌های آزاد با تولید اسپرم با کیفیت جلوگیری بعمل آورده و تضمین کند که استروژن در برابر تستوسترون از تعادل خوبی برخوردار است.

۶-افزایش میزان روی

روی به سختی در منابع غذایی یافت می شود؛ ماهی و صدف یک منبع غنی از روی هستند. خوشبختانه، گوشت قرمز نیز دارای مقدار سرشاری از روی می باشد. این ماده معدنی نقش کلیدی در رشد ماهیچه و مغز و کارکرد مناسب دستگاه ایمنی دارد. با افزودن گوشت قرمز به برنامه غذایی‌تان، دیگر نگران کمبود روی در بدنتان نخواهید بود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چرخ گوشت صنعتی در انواع مختلف
  راه های افزایش عمر ماهی قرمز+.+
  آیا میدانید چرا رنگ لب قرمز است؟
  ویدیو های ترسناکی که همه رو شگفت زده میکنه
  دلیل قرمز بودن صندلی ها در سینما
Lightbulb دانستنی هایی جالب و شگفت انگیز درمورد برج ایفل !
  آشنایی با دنیای شگفت انگیز اعداد اول
Big Grin حقایقی بسیار عجیب و شگفت انگیز درباره مغز!
Smile کشف شهر 7500 ساله شگفت انگیز در کویت 0:
Smile دختری که خواهرش را به طرز شگفت آوری نجات داد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان