امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دست، صورت و چشم بیشترین آسیب را در چهارشنبه سوری می‌بینند

#1
Exclamation 
دست، صورت و چشم بیشترین آسیب را در چهارشنبه سوری می‌بینند 1


رییس بیمارستان آموزشی- درمانی شهید مطهری بیا بیان اینکه بیشترین سوختگی‌های چهارشنبه‌سوری در سنین ۱۵ تا ۲۵ سال بوده است، گفت: در چهارشنبه‌سوری مردم مراقب سلامت‌شان باشند. زیرا اگر دچار سوختگی شوند، تا آخر عمر درگیر درمانند.

دکتر مصطفی ده‌مرده‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن هشدار به خانواده‌ها برای مراقبت از فرزندان‌شان در چهارشنبه آخر سال، گفت: در سال گذشته از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، حددود ۲۰۰ مورد سوختگی در رابطه با چهارشنبه سوری داشتیم که به بیمارستان شهید مطهری مراجعه کردند.
وی افزود: از این تعداد، نزدیک ۱۰۰ مورد سوختگی فقط در ۲۴ ساعت چهارشنبه‌سوری اتفاق افتاده بود که به بیمارستان ما مراجعه کرده بودند و از این افراد حدود ۲۰  نفر بستری شدند و متاسفانه یک نفر فوت کرد.
ده‌مرده‌ای با بیان اینکه بیشترین سوختگی‌های چهارشنبه‌سوری در سنین ۱۵ تا ۲۵ سال بوده است،اظهارکرد: بیشترین محل آسیب‌ها هم به ترتیب دست، صورت و چشم و سایر اندام‌ها بوده است. در عین حال سوختگی‌های شدید و متعدد هم دیده می‌شد.
رییس بیمارستان آموزشی- درمانی شهید مطهری در ادامه صحبت‌هایش به خانواده‌ها توصیه کرد که حتما در چهارشنبه‌سوری از فرزندان‌شان مراقبت کنند و اجازه ندهند که آنها در کوچه و خیابان بروند. اگر می‌خواهند تفریح کنند، حتما در مناطق حفاظت‌شده حضور داشته باشند و رفتارهای پرخطر انجام ندهند.
ده‌مرده‌ای تاکید کرد: باید توجه کرد که ترقه‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند و خرید و فروش می‌شوند، استاندارد نیست و همه دست‌ساز هستند و ممکن است هر لحظه در دست افراد منفجر شوند. امسال ما یک مورد انفجار در کارگاه ترقه‌سازی داشتیم که بر اثر آن هشت زن و مرد آسیب دیدند و متاسفانه یک نفرشان فوت کرد و بقیه هم در حال درمان هستند بنابراین اصلا از این ترقه‌ها استفاده نکنید.
وی درباره هزینه‌های درمان سوختگی در کشور نیز گفت: با توجه به تغییر شرایط اقتصادی و نوسانات نرخ ارز درمان سوختگی بسیار گران و بیش از سه برابر شده است البته این گرانی را مردم حس نمی‌کنند چراکه بر اساس تعرفه پرداخت می‌کنند و تعرفه مردم بالا نرفته است اما پول گرانی درمان سوختگی بر گردن وزارت بهداشت می‌افتد و یا طلب بیمارستان از بیمه زیاد می‌شود. در حال حاضر بیمارستان شهید مطهری طلب زیادی از بیمه‌ها دارد.
ده‌مرده‌ای در پایان اظهارکرد: در حال حاضر درمان یک درصد سوختگی پنج میلیون تومان هزینه بر دوش بیمارستان‌ها می‌گذارد. همچنین لباس سوختگی از دو میلیون تا ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد و قیمت پمادهای سوختگی زیر ۲۰۰ هزار تومان نیست. این موارد هزینه‌هایی است که مردم باید بپردازند بنابراین حواس‌شان باشد و مراقب سلامت‌شان باشند. زیرا اگر اتفاقی بیفتد و دچار سوختگی شوند، تا آخر عمر درگیر درمانند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر و عمل جراحی به صورت سرپایی در کمتر از نیم ساعت
  ترفندی برای محو خستگی صورت
  زیبا سازی صورت با 3 حرکت
  ویتامینی که پوست صورت را پر از جوش می کند !!
Humanfemale حرکتی برای رفع چروک صورت در 12 دقیقه !
  بوتاکس طبیعی پوست صورت در خانه با میوه هایی پرخاصیت
  بادکش صورت :همه چیز در مورد این عمل شفابخش باستانی
  چه کسانی بیشتر در معرض آسیب جدی براثر آنفولانزا قرار دارند
  روش های لایه برداری و پاکسازی پوست صورت
  ۱۴ اشتباه رایج در شستشوی صورت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان