امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فرضیه‌هایی از سریال Stranger Things که ممکن است واقعیت داشته باشد!

#1
در این مطلب به بررسی فرضیه‌هایی از سریال Stranger Things می‌پردازیم که ممکن است واقعا صحیح باشد. مدت زیادی نمی‌گذرد که فصل دوم از سریال محبوب و خوش‌نام Stranger Things توسط نتفلیکس منتشر شد. با اینکه این فصل کم و کاستی‌هایی در بخش تولید و امتیاز به نسبت فصل گذشته داشته ولی همچنان سوالات و فرضیه‌های زیادی از سوی هواداران این سریال در بابِ ابهامات داستانی سریال مطرح می‌شود. هر چند فرضیه‌های هواداران به یک یا دو سوال بسنده نمی‌کند ولی بیشتر سوالات پیرامون علت پیدایشِ دنیای وارونه و گذشته‌ی ابهام‌برانگیزِ الون و همچنین این سوال که در آینده چه بر سر شخصیت‌های اصلی سریال خواهد آمد معطوف است. در این مقاله قرار است تا در رابطه با این فرضیه‌ها بحث کنیم.
(اگر فصل دوم این سریال را هنوز تماشا نکرده‌اید از مطالعه‌ی ادامه‌ی مطلب به جهت افشای داستان خودداری کنید.)

دختر هاپر نمرده است
در فصل اول توضیح داده می‌شود که دختر جوانِ هاپر پیش از شروعِ وقایع اصلی سریال فوت شده ولی از کجا معلوم که این دخترک هم توسط دانشمندان ربوده شده و با یک دلیل ساده، مرگش جعل شده باشد؟ افراد حاضر در آزمایشگاه هاوکینز خیلی راحت می‌توانند مرگ‌ و میرهای جعلی ثبت کنند. کاری که با مرگ ویل در فصل اول انجام دادند و در حال حاضر هم می‌دانیم الون تنها کودکی نبوده که توسط آنها دزدیده شده است. دختر هاپر می‌تواند یکی از ده فردی باشد که پیش از الون به این فلاکت افتاده است. در فصل دوم با جنبه‌ی عاطفی هاپر و تعامل وی با الون مواجه شدیم. آیا برادران دافر در نظر دارند برای فصل آینده دختر مرده‌ی هاپر را از مرگ برگردانند؟

دنیای وارونه در حقیقت همان آینده‌ی دنیای واقعی است
با حرف و صحبت‌هایی که از زبانِ کاراکترهای اصلی رد و بدل شد، دنیای وارونه دنیایی موازی با دنیای واقعی است ولی ظاهرا این گونه نیست. باید خاطر نشان کرد که حتی شخصیت‌های Stranger Things هم اطلاعات چندانی از دنیای وارونه در دست ندارند. به همین خاطر هواداران، کم کم به این نتیجه رسیدند که شاید اصلا دنیای وارونه یک دنیای موازی نباشد و در حقیقت آینده‌ی هاوکینز را نشان می‌دهد. در فصل دوم بیشتر به دنیای وارونه سفر کردیم و هاوکینز در این دنیا تخریب شده و در حال پوسیدن بود. شاید هیولای داستان یعنی سلاخ ذهن (Mind Flayer) و نیروهایش به هاوکینز حمله کرده باشند و دنیای پساآخرالزمانی هاوکینز این گونه باشد. شاید به همین دلیل باشد که محقق‌ها در تلاش هستند تا از به وقوع پیوستن این آینده‌ی بد جلوگیری به عمل بیاورند. البته با این فرضیه باز هم سوالی مطرح می‌شود که سلاخ ذهن و نیروهایش از کجا وارد قصه‌ی ماجرا شدند و چه هدفی دارند.

فرضیه‌هایی از سریال Stranger Things که ممکن است واقعیت داشته باشد! 1

داستین و هاپر، جاسوس‌های جدیدِ سلاخ ذهن هستند
در فصل دوم تماشا کردیم که چطور ویل بایرز دوباره تسخیر شد و به جاسوس سلاخ ذهن تبدیل شد. ما اطلاعات بسیار کمی درباره این هیولا در دست داریم ولی با تسخیر ویل از مکانیسم عملکرد این هیولا برای تسخیر ذهن آگاهی پیدا کردیم. در حال حاضر هر شخصی که به صورت مستقیم با این هیولا در تماس بوده در اولویت لیست جاسوس‌های جدیدش محسوب می‌شود. در انتهای قصه‌ی فصل دوم بچه‌ها و سایر شخصیت‌ها به تونل‌های زیر زمینی هاوکینز سفر می‌کنند و در همین حین، هاپر و داستین متوجه اشیای عجیبی بر روی دیوار می‌شوند که مواد شیمیایی عجیبی به بیرون پرتاب می‌کنند. اتفاق مهم و بدی برای شخصیت‌ها در این پلان‌ها نمی‌افتد ولی مگر می‌شود برادران دافر المان جدیدی از داستان، آن هم در دنیای وارونه به مخاطب نشان بدهند و به همین راحتی از خیرِ آن بگذرند؟ به احتمال بسیار زیاد داستین و هاپر قربانی‌های جدید سلاخ ذهن هستند. هر چند با این رویه، فصل سوم تا حدود بسیار زیادی مشابه به فصل گذشته از لحاظ روند و ریتم خواهد بود که بعید می‌بینیم برادران دافر بخواهند خودشان را درگیر کلیشه‌ها کنند.

استیو در بخش نیروی انتظامی هاوکینز تحت نظر هاپر آموزش می‌بیند
استیو هرینگتون، همان پسرک خوش‌تیپِ زورگوی فصلِ گذشته در فصل دوم به بلوغ فکری رسیده و به نوعی رلِ اساسی در قهرمان‌بازی‌های این فصل، بر عهده‌ی استیو بود. بعضی از هوادارا،ن استیو را به یک کپی پیستی از هاپر تشبیه کرده‌اند.
در فصل دوم متوجه می‌شویم که استیو سال آخرش را در دبیرستان سپری می‌کند و چندان انگیزه‌ای برای رفتن به دانشگاه در هاوکینز را ندارد. انگیزه اصلی وی در ارتباط برقرار کردن با نانسی بود که با روابط جدید نانسی این انگیزه به فنا رفت. با قهرمان‌بازی‌های استیو در فصل دوم برای تجات جان بچه‌ها، بعید نیست که او به استخدام نیروی پلیس هاوکینز در بیاید. با کشت و کشتار وسیع در این فصل، مسلما نیروی پلیس هاوکینز بدش نمی‌آید از افراد تازه‌کار و تنومند استفاده کند. آیا برادران دافر از استیو به عنوان شخصیتِ اصلی فصل‌ آینده استفاده خواهند کرد؟

ممکن است دنیای وارونه دروازه‌ای باشد برای ارتباط با سایر دنیاهای موازی
متوجه شدیم که سلاخ ذهن و نیروهای دموگورگانش در این دنیا زندگی می‌کنند ولی از کجا معلوم از دنیایی دیگر به اینجا سفر یا حتی فرار نکرده باشند؟ در حال حاضر این بهترین ایده برای حضور سلاخ ذهن در دنیای وارونه است ولی سوال مهم دیگری مطرح می‌شود که چرا سلاخ ذهن به دنیای خودش برنمی‌گردد؟ چه هیولای ترسناکِ دیگری در کمین او نشسته که منجر به فرار کردنش به دنیای وارونه شده است؟ با تمام این اوصاف بعید می‌بینیم که برادران دافر قادر باشند هزینه‌ی گزافی برای به تصویر کشیدن چندین دنیای موازی تقبل کنند.

فرضیه‌هایی از سریال Stranger Things که ممکن است واقعیت داشته باشد! 1

بازی‌های دخمه‌ها و اژدهاها (D&D) به عنوان ابزارهای پیش‌بینی حوادث هستند
فن تئوری دیگری بر حوادث کلی Stranger Things مطرح است که شاید در نگاه اول کاملا احمقانه به نظر برسد! در حقیقت حوادث بازی بر اساس بازی‌های D&D است که بچه‌ها در هاوکینز تجربه می‌کنند. حتی به طور صریح در فصل دوم اشاره می‌شود که شخصیت‌پردازی هر یک از نوجوان‌های قصه بر اساس خصوصیاتشان در بازی دخمه‌ها و اژدهاها است: رنجر، جادوگر، رامشگر، باطن‌بین و پالادین. در فصل نخست تماشا کردیم که در بازی، اولین برخورد مربوط به ویل با دموگورگن بود و در واقعیت این رویداد به وقوع پیوست و حوادث به صورت زنجیره‌وار ادامه پیدا کرد. در فصل دوم خبری از بازی D&D نبود ولی ممکن است در فصل سوم دوباره با این بازی روبه‌رو شویم. در هر صورت اگر هم این فرضیه واقعا حقیقت داشته باشد، برادران دافر تصمیم به جایی گرفتند تا با استفاده‌ی کم از این المان باعث اسپویل شدنش نشود.

الون شاید بتواند دخترکِ هاپر را پیدا کند
این فرضیه که دختر هاپر نمرده توسط بیشتر هواداران سریال مطرح شده ولی بعضی از هواداران سریال Stranger Things اعتقاد دارند که شاید الون بتواند با استفاده از قدرت‌هایش دخترِ هاپر را پیدا کند. مسلما همه از قدرت‌های الون آگاهی پیدا کردیم. پس شاید برایش کار سختی نباشد یک دختربچه را پیدا کند. از طرفی هم در فصل دوم رابطه‌ی الون با هاپر بهتر از گذشته می‌شود و می‌توان به این فرضیه فکر کرد. اگر واقعا دختر هاپر فوت نشده، پس الون تنها راه حل این ماجرا است. آیا دختر هاپر در فصل سوم حضور پیدا می‌کند؟

کالی و دوستانش در اسپین‌آف Stranger Things به ماجراجویی‌هایشان ادامه می‌دهند
اپیزود نخست از فصل دوم کاملا بی ربط با حوادث هاوکینز بود و با شخصیت‌هایی روبه‌رو شدیم که هیچ پیش‌زمینه‌ای از آنها نداشتیم. تا اینکه در اپیزودهای نهایی تحت عنوان «خواهر گمشده» الون به شیکاگو سفر می‌کند تا خواهرش را پیدا کند. با پیدا کردن کالی و تیمش، به الون پیشنهاد می‌شود به این گروه بپیوندد تا از کسانی که بر روی آنها آزمایش کرده‌اند، انتقام بگیرند. در پایان اپیزود، سرنوشت کالی و تیمش ناتمام باقی می‌ماند و این اپیزود، صرفا بهانه‌ای بوده بر معرفی این شخصیت‌های جدید به مخاطب. آیا قرار است اسپین‌آف جدیدی از Stranger Things ساخته شود؟ از آنجایی که برادران دافر اظهار داشته‌اند حداکثر چهار فصل از Stranger Things ساخته خواهد شد، بعید نیست اسپین‌آف جدیدی تحت حمایت نتفلیکس ساخته شود. با این حال ساخت اسپین‌آف از ماجراهای Stranger Things ریسک بزرگی محسوب می‌شود. همانطور که Fear of the Walking Dead نتوانست دینِ خودش را به مجموعه اصلی ادا کند، اسپین‌آف Stranger Things هم می‌تواند با فضاحت هر چه تمام‌تر، هر چه برادران دافر پنبه کردند را رشته کنند!

مخاطبین در فصل‌های آینده به دهه‌ی ۹۰ سفر می‌کنند
فاصله‌ی زمانی بین فصل اول و دوم به زحمت به یک سال می‌رسد ولی حدس زده شد حوادث فصل سوم یک سال پس از رویدادهای پیشین باشد. فرضیه‌ای که توسط هواداران مطرح شد و توسط برادران دافر تایید شد! قرار است تا داستان در دهه‌ی ۹۰ ادامه پیدا کند. برادران دافر علت این مسئله را در مسن‌تر شدن نوجوانان سریال مطرح کردند. ظاهرا سناریو اینگونه حکم می‌کند تا بازیگرهای اصلی بزرگتر شوند و حداقل به یک بلوغ نسبی برسند. با این اوصاف اصلا هم بعید نیست چند سال طول بکشد تا با فصل سوم روبه‌رو شویم که این مسئله هم خبر خوبی است و هم خبر بسیار بدی! خوب از آن جهت که با صرفِ وقت و هزینه‌ی بیشتر، فصل سوم از سناریویی بهتر بهره می‌برد و از لحاظ کیفی بهتر از گذشته می‌شود. بد از این بابت که انتظار برای فصل جدید، آن هم به مدت چند سال (در بهترین حالت ۲۰۱۹) کار بسیار سختی است!

فرضیه‌هایی از سریال Stranger Things که ممکن است واقعیت داشته باشد! 1

شما چه فرضیه‌هایی به ذهنتان در رابطه با سریال Stranger Things می‌رسد؟ دیدگاهتان را با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: گیمان
.La mort est le remède
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی سریال ایفوریا(Euphoria)
  معرفی سریال The End of the F***ing World
  معرفی سریال Duy Beni (صدایم را بشنو)
  سریال Baht Oyunu / بازی بخت
  احتمال بازگشت ویلسون فیسک به دنیای سینمایی مارول در سریال Hawkeye
  تریلر جدید سریال ترسناک Chucky و نمایش عروسک شیطانی
Heart سریال (تو در خانه ام را بزن) Sen Çal Kapımı
  معرفی سریال Ginny & Georgia
  معرفی سریال Skam
  معرفی سریال Elite

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان