امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

وزیر ارشاد ثبات سیاست های خانه موسیقی را لازم و ضروری دانست

#1
Music 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
وزیر ارشاد ثبات سیاست های خانه موسیقی را لازم و ضروری دانست 1

در دیدار با اعضای خانه موسیقی عنوان شد؛
وزیر ارشاد ثبات سیاست های خانه موسیقی را لازم و ضروری دانست
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نگاه به موسیقی و سیاست‌گذاری‌‎ها در موسیقی باید به ثبات برسد، گفت: این اتفاق نیاز به کار مشترک دارد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سید عباس صالحی عصر امروز در دیدار نوروزی با تعدادی از اعضای خانه موسیقی ایران با تاکید بر این مطلب افزود: برای رسیدن به این هدف نیازمند پیشنهاد و راه کارهایی هستیم تا ببینیم که چگونه می‌توان این موضوع را پیش برد و این‌ تنها با جلسات با پیشکسوتان و ‌متخصصان میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به سیاست‌گذاری در موسیقی مبنی بر اینکه این هنر چه نقشی در امروز و آینده ایران می‌تواند داشته باشد، اظهار داشت: در ‌پاسخ به این سوال که هویت یک ملت چیست همگی خط، زبان آداب و رسوم را مطرح می‌کنند اما مقدم بر همه این موضوعات موسیقی است.

صالحی ادامه داد: موسیقی ملت‌ها را با شاخصه‌های خود تعریف می‌کند و این موسیقی بخشی از تکثر و وحدت یک جامعه به شمار می‌رود، بنابراین همانگونه که انسان‌ها بدون غذا و کلمه نمی‌توانند زندگی کنند قطعا بدون موسیقی هم امکان زندگی برایشان وجود ندارد و اگر ما این غذا را از این خاک و مرز و بوم تغذیه نکنیم بدون شک از محل دیگری تغذیه می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اگر نیاز موسیقی را به رسمیت نشناسیم آنگاه مردم به سراغ غذاهای مخفی می‌روند، همیشه ملت‌ها و انسان‌ها در طول تاریخ موسیقی مصرف می‌کردند، امروز مصرف موسیقی د‌ر کشور ما بالا رفته است، در عصر کلاسیک یک انسان با نیم ساعت موسیقی از نظر روحی سیراب می‌شد ام در عصر مدرن این امر رخ نمی‌دهد زیرا انسان‌ها بیشتر تنها شده و تنهایی خود را با مصرف این هنر تامین می‌کنند و همین موضوع مصرف را بالا برده است.

صالحی یادآور شد: اگر این میزان مصرف را با موسیقی مناسب تامین نکنیم به سرعت شبه غذاها جایگزین این هنر می‌شود، ما و هنرمندان باید با یکدیگر گفت‌و‌گوی آماری و علمی داشته تا این مصرف را از یک منبع درست تغذیه کنیم.

وی افزود: اگر مسیر موسیقی را به رسمیت نشاسیم و در آن مشارکت نکنیم کار سخت خواهد شد، امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب در این‌ فضا حرکت کردند اما جریان سنتی‌تری هم‌ در جامعه هستند که عکس این جهت حرکت می‌کنند پس ما باید این ادبیات را در سطوح مختلف غنی‌تر کنیم.

وزیر فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ترسیم و تصویر روشن از حرکت‌های زیرزمینی که در روی زمین دیده می‌شوند مخاطرات و‌ هشدارهایی را برای موسیقی به همراه دارد. نگاه به موسیقی و سیاست گذاری‌های آن باید به یک ثبات برسد، این اتفاق نیاز به کار مشترک دارد، ما نیازمند پیشنهاد و راه‎کارهایی هستیم تا ببینیم چگونه می‌توان این موضوع را پیش برد و این‌ تنها با جلسات با پیشکسوتان و ‌متخصصان میسر می‌شود.

صالحی بیان کرد: دفتر مقام معظم رهبری، صدا و سیما، حوزه‌های علمیه و سایر دستگاه‌های مرتبط باید در این جلسات حضور پیدا کنند، هرچه عرصه موسیقی را تنگ‌تر کنیم این هنر از بین نمی‌رود بلکه مخاطرات جدیدی را شکل می‌دهد.

وی در مورد رسمی کردن آموزش موسیقی در دستگاه آموزشی کشور گفت: در آموزشگاه‌ها و آموزش‌و‌پرورش باید در این راستا جدی‎تر عمل کنند زیرا موسیقی می‌تواند در سطوح آموزشی ما نهادینه شود، اگر ما مخاطب را از کودکی به گوش کردن موسیقی خوب عادت بدهیم در آینده هم بهترین موسیقی را گوش می‌کند، بخشی از این‌ گفت‌وگو هم با نهاد تعلیم و تربیت باید شکل بگیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد وضعیت موسیقی بانوان نیز تصریح کرد: وقتی ما موسیقی زنان را تحریم کنیم این عرصه موسیقی به شکل دیگری رخ می‌دهد، هرگاه ما پنجاه درصد از فضای جامعه را از صدای هم‌جنس خود محروم کنیم قطعا آسیب‌های خود را به همراه خواهد داشت، از گذشته بانوان در جلسات مذهبی می‌خواندند و موسیقی آنها در تاریخ ریشه دارد پس باید محافل موسیقی بانوان را برای این قشر فراهم کرد.

صالحی در پایان در مورد قانون جدید مجلس مبنی بر تخصیص ده درصد درآمد کنسرت‌ها برای زیرساخت‌های موسیقی، گفت: تلاش ما براین است که با همکاری همکاران خود در خانه موسیقی به گونه‌ای عمل کنیم که کمترین آسیب در این ‌راستا به موسیقی وارد شود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
00:01
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
BFF#
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
View this post on Instagram

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
A post shared by امپراطور کوزکو | زینب موسوی (@iamkuzcooo)




پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  موسیقی تقدیمی
Music اهنگ و موسیقی
  گروه موسیقی نگریتا
  رپ! موسیقی یا موسیخی؟
  نکات مهم قبل از تمرین موسیقی
Music سبک موسیقی مورد علاقت کدومه؟؟ یه تیکه از آهنگ مورد علاقت تو اون سبک رو بنویس ...
  درخواست نویسندگی در بخش آهنگ و موسیقی و زیرشاخه ها
  بهترین قطعات تاریخ موسیقی
Music حسین علیزاده به‌سراغ موسیقی لرستان می‌رود
  تاثیر موسیقی خیابانی بر رفتار مردم پایتخت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان