امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آرش نصیری : «هزار صدا» سراغ کودکان مستعد می‌رود

#1
Music 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آرش نصیری : «هزار صدا» سراغ کودکان مستعد می‌رود 1

طراح و مدیر برگزاری مسابقه موسیقایی «هزار صدا» از برنامه‌ریزی و طراحی و اجرای یک مسابقه دیگر برای گروه سنی کودک در ماه‌های آینده خبر داد.

آرش نصیری منتقد، پژوهشگر و مدیر مسابقه «هزار صدا» که طی سال‌های اخیر با هدف معرفی استعدادهای موسیقی در حوزه‌های موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی پاپ برگزار شده است، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از مدت‌ها پیش این مساله در ذهنم وجود داشت که ویژه‌برنامه‌هایی را در حوزه استعدادیابی موسیقی کودکان برگزار کنم که بتواند در قالبی مستقل میزبان هنرمندان کم سن و مستعد موسیقی باشد. البته حین برگزاری مسابقه «هزار صدا» در ۲ بخش موسیقی سنتی و موسیقی پاپ تلاش می‌کردم از هنرمندان کودک هم برای اجرای قطعاتی دعوت کنم اما همچنان علاقه‌مندم که این شکل اجرا در قالبی جداگانه شکل بگیرد.

وی ادامه داد: البته در حوزه موسیقی کودک و نوجوان جشنواره‌هایی مانند «نوای خرم» و «جوان» طی این سال‌ها برگزار می‌شود که هرکدام دارای ویژگی‌ها و تأثیرگذاری‌های مثبتی است و می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. اما آن چیزی که من مدنظرم است، برگزاری برنامه‌های مستمر به صورت ماهانه است که به نظرم طراحی مسابقه هزار صدای کودک می‌تواند نقش مؤثری در این نوع دیدگاه داشته باشد.

نصیری افزود: به هر حال آنچه در مسابقه «هزار صدا» بزرگسالان پیش روی مخاطبان و هیأت داوران قرار می‌گیرد، اجرای قطعاتی است که مالکیت آن‌ها متعلق به خودشان است اما به طور طبیعی نمی‌توان در بخش کودک چنین توقعی داشت بنابراین شرایط برگزاری نیز متفاوت‌تر خواهد بود که امیدوارم بتوانم در این زمینه به چارچوب مناسبی دست پیدا کنم.

اولویت نوازندگی بر خوانندگی

مدیر برگزاری ویژه‌برنامه «هزار صدا» افزود: یکی دیگر از نکاتی که در برگزاری هزار صدای کودک روی آن تمرکز دارم توجه به موضوع نوازندگی قبل از خوانندگی است که گرچه موضوع داوری ما را سخت‌تر می‌کند اما قطعاً قاعده مهمی است که باید روی آن توجه بیشتری کرد. ما حتی اگر بتوانیم از این مسابقات یک خروجی مناسب در حوزه نوازندگی داشته باشیم به خودی خود اتفاقات ارزشمندی است که می‌تواند تأثیرات خود را در آینده موسیقی کشور بگذارد.

نصیری تأکید کرد: ما در طراحی این ویژه‌برنامه بر این باوریم هنر کودکان باید به وسیله خودشان و خلاقیتی که در این زمینه دارند ظهور و بروز پیدا کند. همین رویکرد به تنهایی باعث می‌شود که با راهنمایی‌ها و مشاوره مؤثری که از داوران دریافت می‌شود فضای ادامه کار در موسیقی را به گونه‌ای طراحی کنیم که همان کودک در راه تولید موسیقی سالم گام بردارد. موضوعی که طی سال‌های اخیر به شدت مورد نظر کارشناسان و اهالی موسیقی قرار دارد و لازم است به صورت عملی کارهایی انجام شود. همین که چنین پروژه‌هایی بتواند ذره‌ای در جهت تقویت گوش شنیداری و موسیقی اصولی یک اهرم کننده باشد ما کارمان را انجام داده‌ایم.

سلبریتی‌ها در ترکیب داوران

نصیری درباره نحوه انتخاب هیأت داوران مسابقه هزار صدای کودک گفت: ما نهایت تلاش‌مان را انجام می‌دهیم که بهترین کارشناسان حوزه موسیقی کودک در جمع هیأت داوران این مسابقه حضور داشته باشند. البته به دلیل حس شناخت و صمیمتی که بچه‌ها دوست دارند در چنین رویدادهایی وجود داشته باشد، ما از برخی هنرمندان مطرح و سلبریتی‌ها که کودکان نیز آنها را می‌شناسند دعوت می‌کنیم که در جمع هیأت داوران حضور داشته باشند.

وی افزود: به هر حال هنرمندی مانند داریوش فرضیایی که در قالب شخصیت «عموپورنگ» طی این سال‌ها توانسته با نمایش و موسیقی خود را به عنوان سلبریتی معرفی کند، می‌تواند گزینه مناسبی برای حضور در جمع هیأت داوران در کنار سایر هنرمندان باشد. وی هم اکنون یک سوپراستار حوزه کودک و نوجوان است که علاوه بر نمایش، فعالیت‌های خوبی در عرصه موسیقی برای کودک و نوجوان انجام داده که حضورش می‌تواند به بهتر شنیده شدن آثار این مسابقه کمک کند. من حتی معتقدم حضور این هنرمندان فعال در کنار مدرسان و هنرمندان برگزیده موسیقی می‌تواند برای کارها و پروژه‌های خودشان نیز سودمند باشد.

این منتقد و پژوهشگر موسیقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: من مدت‌هاست برای برگزاری مسابقه هزارصدای کودک برنامه‌ریزی‌های زیادی را انجام داده‌ام و سعی دارم تمام مؤلفه‌های علمی موسیقی کودک را در این حوزه رعایت کنم و امیدوارم بتوانم در این زمینه به موفقیت‌هایی دست پیدا کنم. البته هنوز زمان دقیق برگزاری این مسابقه هنوز مشخص نیست اما با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان و امتحانات دانش آموزان به احتمال فراوان پروژه از نیمه‌های خرداد ماه در یکی از مجموعه‌های فرهنگی هنری شهر تهران آغاز خواهد شد. من معتقدم این برنامه پروژه حساسی است که صرفاً برای دیده شدن طراحی نشده؛ ما تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا بهترین کیفیت را در حوزه موسیقی کودک ارائه دهیم و در این راه از نظرات بسیاری از کارشناسان این حوزه بهرمند شویم.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
00:01
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
BFF#
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
View this post on Instagram

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
A post shared by امپراطور کوزکو | زینب موسوی (@iamkuzcooo)




پاسخ
 سپاس شده توسط ♱ ᴠɪᴄᴛᴏʀ ♱ ، *Aɴѕel*
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ساز زدن کودکان
Music حسین علیزاده به‌سراغ موسیقی لرستان می‌رود
Music جزییات جدیدترین برنامه «هزار صدا» اعلام شد
Music دونوازی عاشقانه گیتار و سازهای کوبه‌ای در تالار وحدت / روایت همایون نصیری از دو نوازی
Music خواننده‌ای که به توصیه شجریان سراغ موسیقی فولکوریک رفت
Music پنج هزار نفر به کنسرت‌های معتمدی رفتند
  کودکان «هفت‌خان رستم» را با موسیقی و نمایش روایت می‌کنند
  «ردیف موسیقی ایرانی» برای کودکان
  راهبردهای آموزش موسیقی به کودکان بررسی شد/ انتقاد از کم کاری‌ها
  برگزاری کنسرت کودکان کم‌توان ذهنی/ بچه‌هایی که برای صلح می‌نوازند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان