امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ماجرای سقف‌گذاری برای دریافت انسولین بیماران دیابتی!

#1
Star 
ماجرای سقف‌گذاری برای دریافت انسولین بیماران دیابتی! 1
موضوع دارو و درمان بیماران دیابتی همواره از موضوعات مهم و هزینه‌بردار برای بیمه‌ها تلقی می‌شود؛ موضوعی که با سقف‌گذاری در ارائه خدمات توسط سازمان‌های بیمه‌گر تا حدودی کنترل شده است، اما ظاهرا برخی سقف‌گذاری‌های جدید ابراز نارضایتی این بیماران را در پی داشته است.
دکتر اسدالله رجب - رئیس انجمن دیابت ایران در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این که هیچ کمبودی در تأمین داروی انسولین در سطح بازار وجود ندارد، گفت: در حال حاضر مشکل ما کاهش سقف تقبل هزینه داروها توسط بیمه‌ها است که با شروع سال جدید محدودیت‌های تازه‌ای برای بیماران دیابتی در نظر گرفته‌اند.
رجب ادامه داد: تقاضای ما از بیمه‌ها این است تا با ما جلساتی داشته باشند تا طی هم اندیشی با یکدیگر بتوانیم آسیب‌های کم شدن سقف پوششی انسولین توسط بیمه‌ها برای بیماران را کاهش داده و از طرفی جلوی هزینه‌های اضافی سازمان‌های بیمه‌گر را بگیریم.
وی با تاکید بر اهمیت در نظر گرفتن سایر شرایط بیماران دیابتی افزود: به عنوان مثال برای نوجوان دیابتی که در سن بلوغ و رشد قرار دارد، نمی‌توان سقف دریافت انسولین قائل بود؛ چراکه می‌تواند به رشد آنها آسیب برساند.
دکتر حنان حاجی محمودی_مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت در این باره ضمن بیان اینکه این محدودیت‌های جدیدی که برای دریافت انسولین صورت می‌گیرد در سازمان بیمه سلامت نبوده، گفت: پیش از این هم سازمان ما محدودیت‌هایی برای دریافت انسولین قائل بود، اما محدودیت جدیدی اعمال نکرده‌ایم. ممکن است این محدودیت‌ها از سوی سایر سازمان‌های بیمه گر صورت گرفته باشد.
وی افزود: روش کار به این صورت بود که اگر بیماری به دستور پزشک بیش از سقف مورد نظر سازمان نیاز به انسولین داشت، با تشکیل پرونده به کمیته بررسی ارجاع داده می‌شد و در صورت تأیید کمیته، میزان انسولینی که پزشک تجویز کرده بود در اختیار بیمار قرار می‌گرفت.
وی با اشاره به این نکته که محدودیت سقف تعدادی در تمام اقلام دارویی وجود دارد، گفت: در برخی بیماران مشاهده می‌شود که فرد اقدام به رعایت اصول تغذیه‌ای نکرده و می‌خواهد صرفاً با دارو بیماری خود را کنترل کند. به همین دلیل نباید میزان دریافت انسولین به حدی باشد که بیمار انگیزه رعایت رژیم غذایی نداشته باشد. از طرف دیگر سازمان‌های بیمه‌گر نیز با محدودیت اعتبارات مواجه هستند و اولویت با تأمین داروهای پرهزینه‌ای مانند انسولین است.
پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سوالات متداول بیماران درباره لیزر فیستول مقعدی
  چه کسانی نمیتوانند واکسن کرونا را دریافت کنند؟
  خبر خوش برای بیماران آسیب نخاعی به دلیل درمان جدید
  تاثیر ورزش پیلاتس برای بیماران مبتلا به آسم
  بهترین راه برای افزایش اشتها + مواد غذاتی و خوراکی برای باز شدن اشتها
  ویتامین کا چیست و آیا پایین بودن آن روی بیماران کووید ۱۹ اثر می‌گذارد؟
  هشدار : این دارو بیماران کرونایی را میکشد
  کرونا در کمین بیماران با فشارخون بالاست
  فوق تخصص ریه: بیماران از ماسک فیلتردار استفاده نکنند
Star عامل درد بیماران مبتلا به آرتروز شناسایی شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان