امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ناسا به دنبال کشف منابع آب در فضا!

#1
سازمان فضایی آمریکا(ناسا)، طی حکمی به مؤسسه فناوری کالیفرنیا(کلتک) مأموریت داد، تا منشأ پیدایش آب در فضا را جستجو و کشف نماید. این مأموریت دو ساله کهکشان‌های دور و ستاره‌های تازه متولد شده را برای درک بهتر از تکامل کیهان بررسی خواهد کرد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناسا به دنبال کشف منابع آب در فضا! 1

به گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، هدف این مأموریت، کمک به اخترشناسان در درک تکامل کیهان است که از سوی ناسا تأمین مالی می‌شود. در این ماموریت ِ دو ساله موسوم به “SPHEREx” از طیف‌سنج نوری (اسپکتروفتومتر) برای کشف تاریخ جهان استفاده می‌شود تا چگونگی ترکیب مواد برای مهیا کردن شرایط حیات در سیستم‌های سیاره‌ای کهکشان ما را کشف کند.

انتظار می‌رود که این مأموریت ِ ۲۴۲ میلیون دلاری (بدون هزینه‌های پرتاب) خرج بردارد و ناسا امیدوار است آن را در سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی کند. “جیمز بوک” استاد فیزیک کلتک و محقق ارشد پژوهشی آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا(JPL) مسئولیت این مأموریت را بر عهده دارد. مأموریت “SPHEREx” بخشی از برنامه اکسپلورر ناسا است و تاریخ کیهان و منشأ آب و همچنین تاریخچه کهکشان‌ها را مطالعه خواهد کرد. این مأموریت برای بررسی تمام آسمان با نور مرئی و فروسرخ برنامه‌ریزی شده است و این کار را چهار بار انجام خواهد داد و اطلاعاتی در مورد جزئیات میلیون‌ها ستاره و کهکشان جمع‌آوری خواهد کرد.

این مأموریت، آغاز جهان، تاریخ تشکیل کهکشان‌ها و نقش یخ‌های میان‌ستاره‌ای را در هنگام تولد ستارگان و سیاره‌های جدید کشف و در عین حال داده‌های منحصر به فردی از تمام آسمان برای علم نجوم فراهم خواهد کرد. مأموریت “SPHEREx” یک مأموریت بلندپروازانه است که به بررسی کهکشان‌های بسیار دور از زمین که نور آنها بیش از ۱۰ میلیارد سال طول می‌کشد تا به ما برسد می‌پردازد.

تحقیقات در کهکشان راه شیری به دنبال آب و مولکول‌های آلی در زایشگاه‌های ستاره‌‌ای است. زایشگاه‌ ستاره‌‌ای جایی هستند که ستاره‌ها از میان گاز و گرد و غبار آنها متولد می‌شوند. پس از تکمیل مأموریت، یک نقشه از کل آسمان در ۹۶ طیف رنگ مختلف ایجاد خواهد شد. این نقشه کامل‌تر از هر نقشه دیگری که تا به حال تهیه شده خواهد بود.

“جیم برایدنستاین” رئیس ناسا گفت: من واقعاً در مورد این مأموریت جدید هیجان‌زده هستم، چرا که این مأموریت نه تنها گسترش ناوگان قدرتمند ایالات متحده در مأموریت‌های فضایی را در پی خواهد داشت بلکه به کشف اسرار جهان که بخش مهمی از برنامه علمی آمریکا شامل انجام مأموریت‌های مختلف است نیز می‌پردازد. آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا به مأموریت “SPHEREx” نظارت خواهد کرد. داده‌های جمع‌آوری شده در طول این مأموریت از طریق مرکز IPAC که یک مرکز داده نجومی و مرکز علمی در کلتک است، در دسترس قرار خواهد گرفت.
پاسخ
آگهی
#2
عجبا مگه ميشه
آخرين دعامو کرد
لحظه هاتون بدون غم. . .
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آینه فضانورد ناسا در فضا رها شد
  ناسا یا اسپیس‌ایکس، کدام زودتر به ماه می‌رسند؟
  ناسا مریخ نورد خود را ژوئیه پرتاب می‌کند .
  تصویر ناسا از مادر «هابل»
  ناسا: «زهره» نمی‌تواند میزبان حیات باشد
  تصویر عجیب ناسا از «خورشید»
  ماهواره ناسا آب و هوای فضایی را پیش بینی می کند
  طرح عجیب ناسا برای ساخت یک تلسکوپ در نیمه پنهان ماه
  ناسا یک سیاره فراخورشیدی جدید با شباهت زیاد به زمین کشف کرد
  ناسا شایعه احتمال برخورد شهاب‌سنگ با زمین را تکذیب کرد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان