امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نیترو گلیسرین

#1
نیتروگلیسرین (به انگلیسی: NITROGLYCERIN) همچنین به عنوان (به انگلیسی: trinitroglycerin) یا TNG نیز شناخته می‌شود. روغنی سنگین و بی بو .دارویی با رده درمانی گشاد کننده عروقی بوده و نیز نام یک ماده منفجره می‌باشد. این ماده به شکل‌های دارویی قرص، برچسب پوستی، افشانه در بازار موجود است.از نیتریک اسید و گلیسیرین درست می‌شود.
نیتروگلیسرین در آنژین صدری تجویز می‌شود.

تخفیف یک آنژین صدری با مصرف دارو و پس از شروع درد
جلوگیری از حمله قلبی با مصرف دارو و درست پیش از بروز حمله
کاهش تعداد حملات با مصرف دائمی و منظم دارو. قرص‌های زیر زبانی نیتروگلیسیرین، قرص‌هایی که در دهان بین لب یا گونه و لثه‌های فوقانی گذاشته می‌شوند، یا افشانه آئروسل که در زیر زبان زده می‌شود، همگی حملات آنژینی را تخفیف داده یا از آن‌ها جلوگیری می‌کنند.
کنترل فشار خون
درمان نارسایی قلبی
افزایش پرفیوژن شریان‌های کرونری و کاهش درد قفسه سینه در آنژین و سکته قلبی
کاهش پیش بار در ادم حاد ریوی
مقادیر زیادی نیتروگلیسیرین در طول جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم برای استفاده به عنوان سوخت‌های نظامی و در کارهای مهندسی نظامی تولید شد. در طول جنگ جهانی اول، کارخانه HM، Gretna، بزرگترین کارخانه سوختگیری در بریتانیا، حدود 800 تن ردپای کوردی در هفته تولید کرد. این مقدار نیاز به حداقل 336 تن نیتروگلیسیرین در هفته (با فرض عدم تلفات در تولید). نیروی دریایی سلطنتی کارخانه خود را در کارخانه نیروی دریایی سلطنتی، Holton Heath در Dorset انگلستان داشت. یک کارخانه بزرگ کوردیت در کانادا در طول جنگ جهانی اول ساخته شده بود. کارخانه کوردیتی کانادا در نوبل، انتاریو، برای تولید 1.500.000 پوند (680 تن) کوردیت در هر ماه ساخته شد و نیاز به حدود 286 تن نیتروگلیسیرین در هر ماه داشت.
Everything is Temporary(:
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان