امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خطر ابتلای مردان به پوکی استخوان بیشتر از حد انتظار!

#1
Exclamation 
خطر ابتلای مردان به پوکی استخوان بیشتر از حد انتظار! 1


پوکی استخوان معمولا به عنوان یک نگرانی برای زنان بعد از یائسگی در نظر گرفته می‌شود اما یک مطالعه جدید کوچک نشان داده که تعداد قابل توجهی از مردان جوان و میانسال نیز در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

به گزارش ایسنا، متخصصان می‌گویند: نزدیک به یک سوم مردان بین ۳۵ تا ۵۰ ساله از تراکم پایین استخوان، عارضه‌ای که موجب ضعف استخوان‌ها شده و پیش از پوکی استخوان رخ می‌دهد، رنج می‌برند.
یافته‌های یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه "می‌سی‌سی‌پی" نشان می‌دهد که پزشکان باید معاینات و بررسی‌های مربوط به این بیماری را در بزرگسالان از سنین جوان‌تری آغاز کرده و به کودکان در مورد خطرات آن، آگاهی و آموزش بیشتری بدهند.
شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان به ویژه در مفصل لگن، می‌تواند عواقب جدی داشته باشد. عوارض ناشی از شکستگی لگن می‌تواند تا ۵۰ درصد منجر به معلولیت‌های دائمی شود.  علاوه بر آن میزان مرگ و میر زنان تا یک سال پس از آسیب‌دیدگی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است و این در حالی است که این میزان برای مردان به ۳۳ درصد می‌رسد.
برای انجام این مطالعه، تیم تحقیقاتی فوق میزان تراکم مواد معدنی استخوانی  نزدیک به ۲۰۰ بزرگسال بین  ۳۵ تا ۵۰ ساله را ارزیابی کرد. قسمت‌های سر استخوان ران و پشت ستون مهره‌ها که هر دو به آسیب‌پذیر بودن در برابر شکستگی شناخته شده هستند در بزرگسالان بررسی شد.
نتایج ارزیابی‌ها حاکی از ابتلای ۲۶ درصد از زنان و ۲۸ درصد از مردان شرکت کننده به تراکم پایین استخوان بود. تراکم پایین استخوان وضعیتی است که در آن استخوان‌ها نرم‌تر از وضعیت طبیعی هستند اما هنوز به مرحله شکستنِ راحت نرسیده‌اند.
این وضعیت معمولا دارای نشانه‌های قابل مشاهده نیست که باعث می‌شود تشخیص آن بدون انجام تست تراکم استخوان، امری دشوار باشد.
به گفته متخصصان این مطالعه نشان داد مردان بیشتر از میزان تصور شده در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی استخوان‌ها قرار دارند. هر چند این تیم تحقیقاتی خاطر نشان کرده‌اند که به دلیل کوچک بودن مقیاس این مطالعه، برای اطمینان از فراگیری نتایج آن در سطح عموم به مطالعات بیشتری نیاز است.
محققان هم‌چنین توصیه‌ کرده‌اند که بهترین روش برای حفظ سلامت استخوان‌ها، ورزش‌های تحمل وزن از جمله پیاده روی، دویدن، سریع راه رفتن، کوهنوردی و حرکات موزون است. این تمرینات استخوان‌ها را به کار کردن در برابر نیروی گرانش واداشته و با حمایت وزن آن‌ها را قوی‌تر می‌کند.
بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان این مطالعه که بیشتر آن‌ها را مردان تشکیل می‌داده‌اند،؛ اعلام کرده بودند که ورزش‌هایی از جمله دوچرخه‌سواری را انجام می‌دهند. اما به گفته متخصصان دوچرخه‌سواری در ردیف ورزش‌های تحمل وزن به شمار نرفته و برای تقویت استخوان‌ها مفید نیست.
به نوشته دیلی میل، متخصصان هم‌چنین یکی دیگر از دلایل پایین بودن تراکم استخوان بزرگسالان را کمبود ویتامین دی و کلسیم در رژیم غذایی آن‌ها اعلام کرده‌اند که بر خطر ابتلا به پوکی استخوان در آن‌ها تاثیر دارد. در واقع شرکت‌کنندگان مطالعه اعلام کرده بودند که کمتر از سه وعده لبنیات در روز مصرف می‌کنند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  علائم و درمان شکستگی استخوان انگشت دست
  تغذیه ی مناسب بعد شکستگی استخوان
  زنان با اندام این فرمی بیشتر دیابت نوع 2 میگیرند !
Question درباره کافی میکس این خوشمزه خطرناک بیشتر بدانید
  شکستگی استخوان با چاقی شکمی در مردان
  تغذیه بعد شکستگی استخوان و مواد مغذی برای جوش خوردن استخوان
  چه کسانی بیشتر در معرض آسیب جدی براثر آنفولانزا قرار دارند
  با فواید و خواص قارچ صدفی بیشتر و کامل تر آشنا شوید
  سرطان هایی که در مردان رایج تر است و 10 سرطانی که باعث مرگ مردان می شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان