امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جیسون موموآ

#1
Heart 
جیسون موموآ (Jason Momoa) با نام کامل “جوزف جیسون ناماکها موموآ” بازیگر، نویسنده، تولید کننده و مدل آمریکایی در تاریخ 1 آگوست سال 1979 در هونولولو هاوایی متولد شد.
قد جیسون موموآ 1.93 متر است.
جیسون موموآ 1جیسون موموآ
زندگی نامه جیسون موموآ
جیسون موموآ تنها فرزند مادرش کنی (عکاس) و پدرش جوزف موموآ (نقاش) است. پدرش اصالتا اهل هاوایی و مادرش از تبار آلمانی، ایرلندی و آمریکایی می باشد.
پدر و مادرجیسون در دوران کودکی او از هم جدا شده و جیسون نزد مادرش در نوروالک در آیوا بزرگ شده است.
جیسون موموآ 1عکس جیسون موموآ و مادرش
جیسون موموآ بعد از پایان دوره دبیرستان در رشته زیست شناسی دریایی در کالج آیوا تحصیل کرد اما پس از مدتی به رشته زیست شناسی حیوانات وحشی در دانشگاه کلورادو تغییر رشته داد. در نهایت قبل از اتمام تحصیلاتش به هاوایی و نزد پدرش برگشت تا با اصالت و ریشه خانوادگی اش بیشتر آشنا شود.
جیسون موموآ در جوانی بسیار سفر کرده است. او نقاشی پاستل را در پاریس یاد گرفت و در تبت با تعالیم بودایی آشنا شد.
فیلم شناسی جیسون موموآ
سال 1998 توسط یک طراح بین المللی کشف و وارد دنیای مدلینگ شد و در سال 1999 توانست در رقابت های مدلینگ هاوایی برنده شود. در همان سال و زمانی که در فروشگاه وسایل موج سواری مشغول به کار بود برای بازی در نقش یک غریق نجات جذاب در سریال نگهبان ساحلی (2001-1999) انتخاب شد. ساخت این سریال از سال 1989 آغاز شده بود.
بعد از اتمام این سریال مدتی از دنیای بازیگری دور شد و به مناطق مختلف جهان مسافرت کرد و پس از چندی با بازی در سریال آتلانتیس به دنیای بازیگری برگشت و با نقش آفرینی در سریال های آتلانتیس(2009-2004)، بازی تاج و تخت (2012 -2011) و فرونتیر (2016 تاکنون) به چهره شناخته شده ای تبدیل شد.
جیسون موموآ تا سال 2014 در فیلم هایی همچون کونان بربر (2011)، گلوله بی سر (2012) با نقش آفرینی سیلوستر استالونه، اشکال زدایی (2014)، گرگ ها (2016) حضور داشت اما در طول این سال ها بیشتر در نقش های فرعی ظاهر شده است.
موموآ در فیلم گروه بد (2016) با جیم کری و کیانو ریوز همبازی بوده است.
سال 2016 نقطه عطفی در کارنامه بازیگری موموآ محسوب می شود، بازی او در نقش ابر قهرمان “آکوامن” در سری فیلم های کمپانی دی سی کامیکس از جمله فیلم بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت (2016) با بازی هنری کویل و بن افلک و لیگ عدالت (2017) باعث شد او در مدتی کوتاه به شهرت جهانی دست پیدا کند.
آکوامن (2018) فیلمی به کارگردانی جیمز وان و اختصاصی شخصیت آکوامن با نقش آفرینی جیسون موموآ و امبر هرد می باشد.
جیسون موموآ 1والپیپر جیسون موموآ در نقش آکوامن
اولین تجربه کارگردانی جیسون موموآ در فیلم جاده ای به سوی پالوما (2014) است، او در این فیلم به عنوان کارگردان، نویسنده، تولید کننده و بازیگر نقش اول حضور داشته است.
ازدواج و همسر جیسون موموآ
جیسون موموآ سال 2004 رسما نامزدی خود با سیمونه ماکینون، هم بازی اش در سریال نگهبان ساحلی را اعلام کرد اما این دو مدتی بعد از هم جدا شدند.
موموآ  سال 2005 با لیزا بونت – بازیگر – رابطه عاشقانه ای را شروع کرد. اگرچه به نظر می رسید آن ها سال 2007 با هم ازدواج کردند اما این خبر صحت نداشت و ازدواج رسمی آن ها تا سال 2017 به تعویق افتاد.
جالب است بدانید جیسون موموآ همسر دوم لیزا بونت و 12 سال از او کوچک تر است. لیزا بونت متولد سال 1967 میلادی و قدش 1.57 متر است.
جیسون موموآ 1عکس جیسون موموآ و همسرش لیزا بونت
این زوج سال 2007 صاحب دختری به نام لولا لولانی ماموا و سال 2008 صاحب پسری به نام ناکوا – ولف شدند.
جیسون موموآ 1جیسون موموآ و فرزندانش
حقایق جالب درباره جیسون موموآ
وزن جیسون موموآ 106 کیلوگرم است.
زخم واضح روی ابروی جیسون موموآ به خاطر دعوا در کافه ای در کالیفرنیا در سال 2008 و با برخورد شیشه شکسته ای به صورتش ایجاد شد. گفته شده این زخم 140 بخیه خورده و با وجود جراحی ترمیمی همچنان روی صورتش به وضوح دیده می شود.
هنگام تست بازیگری برای نقش “کال دروگو” در سریال بازی تاج و تخت، نوعی رقص جنگی سنتی نیوزیلندی به نام “هاکا” را اجرا کرد.
اغلب در نقش جنگجویان ظاهر می شود و هیکل عضلانی، صدای قوی و عمیق، قد بلند، سه خال در گوشه چشم سمت چپ، موهای سیاه بلند، ریش و چشمان تیره از ویژگی های بارز ظاهر او می باشد.
به صخره نوردی، یخ نوردی، دوچرخه سواری در کوهستان و اسنوبورد سواری علاقه دارد.
به گفته خودش در طول زندگی بارها به عنوان “پسر خوشگل و جذاب” خطاب شده است اما به عقیده او زندگی چیزی فراتر از جسم و هیکل و اندام زیبا است.
جیسون موموآ در سن 8 سالگی برای اولین لیزا بونت (همسرش) را در تلویزیون دید و بعدها با او ازدواج کرد.
سر صحنه فیلمبرداری آکوامن، نیکول کیدمن که نقش مادر آکوامن را بازی می کند تنها کسی است که از شوخی های تمسخرآمیز موموآ در امان بوده است. امبر هرد به خاطر شوخی های موموآ مدام سرش در کتاب بوده و در نهایت موموآ 10 صفحه آخر کتاب او را پاره کرده است!
بعد از مسافرت به تبت بودایی شد و از همان زمان هر روز مراقبه و مدیتیشن انجام می دهد.
گاهے اوقات سخت مے گذرد ، ولے مے گذرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط ♱ ᴠɪᴄᴛᴏʀ ♱ ، 9610190097
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بیوگرافی Jason Statham ( جیسون استاتهم )

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان