امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نحوه پاكسازى و تشخيص انواع پوست

#1
‎پاکسازی پوست چرب و جوش‌دار
پاکسازی پوست چرب و جوش‌دار و پاک کردن آن از آلودگی‌ها گام مهمی برای مراقبت از آن است و بهتر است روش صحیح پاکسازی و شستن پوستمان را بدانیم.
‎پاکسازی پوست چرب و پاک کردن آن از آلودگی‌ها اولین گام برای مراقبت از پوست می‌باشد. برای پاکسازی و شستن صورت باید نکاتی را رعایت کرد که برخی برای انواع پوست‌ها مشترک و برخی نکات بسته به این که پوست چرب، نرمال یا خشک باشد متفاوت است.
 
‎پاکسازی پوست چرب و جوش‌دار
ابتدا به نکاتی اشاره می‌کنیم که باید برای پاکسازی همه انواع پوست‌ها و نه تنها برای پاکسازی پوست چرب رعایت شود:
* همیشه قبل از اقدام کردن برای شستشوی صورت، دستانتان را با آب و صابون به طور کامل بشویید.
* هرگز بیشتر از دوبار پوستتان را در طول روز نشویید مگر در مواقعی که به شدت عرق کرده باشید. شستشوی صورت بعد از عرق شدید، خیلی مهم و حیاتی است، بهتر است که با آب ولرم و بدون شوینده عرق را از صورتتان بشورید .
* برای شستن پوست صورتتان از نوک انگشتانتان استفاده کنید، استفاده از لیف و دستمال یا پارچه ممکن است باعث تحریک پوست و ایجاد حساسیت یا انتقال آلودگی گردد.
* هرگز از حوله مشترک استفاده نکنید و حتما هفته‌ای حداقل یک بار حوله‌تان را نیز بشویید و بعد از هر دفعه استفاده حوله را خشک کنید.
* هیچ وقت حوله صورت را در مکان‌های تاریک و مرطوب و آلوده مثل توالت یا حمام نگهداری نکنید.
* از حوله‌های نرم استفاده کنید و برای خشک کردن پوست، هیچ وقت حوله را روی پوستتان نکشید زیرا باعث ایجاد چروک و پیری پوست می‌شود، بهتر است حوله را آرام روی پوست صورت قرار دهید و اجازه دهید تا آب توسط کرک‌های حوله جذب شود، می‌توانید برای تسریع کار، حوله را به آرامی به پوست فشار دهید اما هرگز آن را روی پوست نکشید.
* اگر آرایش دارید با یک پاک کننده ملایم که می‌تواند شیر پاک کن طبیعی یا لوسیون یا کرم باشد، آرایش خود را پاک کنید، مخصوصا آرایش دور چشم را حتما با پاک کننده مخصوص آرایش دور چشم یا محصولاتی که منع مصرف برای دور چشم ندارند، پاک کنید.
* برای پاک کردن پوست لطفا به پوستتان زیاد فشار نیاورید و پوستتان را نکشید، بهتر است از توپک‌های پنبه‌ای یا پدهای پنبه‌ای مخصوص برای این کار استفاده کنید.
* دستمال‌های مرطوب را فقط در شرایط خاص مثل سفر یا مواردی که واقعا دسترسی به محصولات پاک کننده بهتر ندارید استفاده کنید زیرا برای پاک کردن با دستمال مرطوب باید آن را روی پوست صورت بکشید و این باعث ایجاد چروک می‌شود و در ضمن ممکن است پوستتان را ملتهب و قرمز کند.
 

 
‎پاکسازی مخصوص پوست چرب و دارای جوش
* دوبار در روز پوست خود را بشویید نه بیشتر! بسیاری از مردم فکر می‌کنند که با شستشوی بیشتر پوست، وضعیت پوست‌های چرب و جوشی بهتر می‌شود. این اشتباه است زیرا می‌تواند باعث تحریک بیشتر پوست و خشکی و شکنندگی پوست گردد.
* شستشوی در صبح برای این است که پوستتان از باکتری‌هایی که در طول شب روی پوست ایجاد شده است پاک شود. شستشو در هنگام شب، باعث پاک شدن آلودگی‌ها ، گرد و خاک و آرایش می‌شود. اگر در بین روز فکر کردید که نیاز دارید تا پوستتان را بشویید فقط پوست خود را با آب ولرم آبکشی نمایید و از هیچ گونه پاک کننده‌ای استفاده نکنید.
* برای پاکسازی پوست چرب از یک پاک کننده مخصوص پوست چرب و جوش‌دار استفاده کنید. الکل و روغن خودشان می‌توانند دلیل ایجاد جوش‌های جدید بشوند. دقت کنید که شوینده‌های انتخابی شما حاوی این مواد نباشد.
* لزوما همه پوست‌های آکنه‌ای و جوش‌دار، چرب نیستند. برخی از افراد پوست‌های خشک و آکنه‌ای دارند، حتما دقت کنید که شوینده شما برای این نوع پوست‌ها انتخاب شده باشد.
* اگر جوش صورت و آکنه شما بسیار شدید است، شما باید از پاک کننده‌ای استفاده کنید که درمانی باشد و محتوی موادی باشد که باکتری‌ها را از بین ببرد و عوامل به وجود آورنده آکنه را از بین ببرد و بهتر است محصولی را خریداری کنید که حاوی سالیسیلیک اسید، سدیم سولفاستامید یا بنزیل پراکساید باشد.
* اگر شما مشکل آکنه دارید، هرگز پوست خود را در زمان شستشو با فشار مالش ندهید زیرا این کار خودش باعث ایجاد زمینه برای آکنه بیشتر می‌شود. شما می‌توانید از لایه بردارهای بسیار سبک استفاده کنید و هرگز نباید پوستتان را با هیچ محصول یا وسیله‌ای برای لایه برداری بسایید.
* به جای استفاده از لایه بردار می‌توانید از یک لیف حمام نرم و تمیز استفاده کرده و به آرامی پوست خود را بشویید و هرگز از برس یا سایر محصولات زبر برای شستن صورت استفاده نکنید.
* از آب گرم به شدت اجتناب کنید زیرا می‌تواند باعث شود پوست شما ملتهب گردد.

تکمیل پاک کردن پاکسازی پوست چرب و جوش دار 
برای تکمیل کردن پاکسازی پوست چرب خود، پوست تمیز را با یک تونر مخصوص پوست چرب پاک کنید. این محصولات معمولا شامل مواد مات کننده هستند و از برق افتادن پوست جلوگیری می‌کنند و ترشح چربی پوست را کم می‌کنند و منافذ را جمع می‌کنند.


مرطوب کردن پوست
کار پاکسازی پوست چرب خود را با یک مرطوب کننده فاقد چربی تمام کنید. برای پوست‌های مستعد آکنه از مرطوب کننده‌هایی استفاده کنید که علاوه بر تنظیم ترشح چربی مواد التیام دهنده نیز داشته باشند تا تحریکی ناشی از شستن پوست را از بین ببرند.
اگر پوستتان خیلی چرب است و نیازی به مرطوب کننده حس نمی‌کنید، آن را فقط در ناحیه‌هایی از پوست که چرب نیستند و پوست‌های حساس دارند می‌توانید استفاده کنید یا بعد از تونر فقط از کرم‌های دور چشم و بوم لب استفاده کنید چرا که این مناطق بسیار حساس و مستعد چروک هستند و همیشه نیاز به رطوبت بیشتری دارند.
 
‎پیشنهاد می‌شود از کرم‌های اسید میوه برای پاکسازی پوست چرب استفاده کنید
می توانید برای پاک‌سازی پوست چرب خود از اسیدسالسیلیک 2 تا 5 درصد و یا از اسید میوه 10 تا 15 درصد نیز استفاده کنید. می‌توانید شب‌ها اسیدهای میوه 10 درصد روی صورت‌ بگذارید و صبح‌ها بشوید. باعث می‌شود یک لایه بی‌مصرف روی پوست را از بین ببرد. بعد از پاک‌سازی اگر پوست خشک است، باید حتما از مرطوب‌کننده استفاده شود و اگر پوست چرب است که احتیاج به چیز خاصی نیست، بنابراین کار خاصی نیست که شخص لازم باشد انجام دهد. در ضمن این کِرِم‌های اسید میوه جدا از پاکسازی پوست، روشن‌کننده هم هستند، یعنی بعد از یک مدت استفاده از آن سطح پوست شفاف و رنگ پوست روشن می‌شود و همچنین بافت‌های میانی پوست را ترمیم و بازسازی می‌کند.
پوست شما همانند برگ گل لطیف و ظریف است، از آن به خوبی مراقبت کنید
خانم سميه قندهارى
پاسخ
 سپاس شده توسط رها جوووون.لپتاپ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
Subarrow انواع پد های آرایشی گلوریا و طریقه ضدعفونی کردن پد 2023
  انواع‌ پست‌های دندانپزشکی کدام اند؟
  عکس انواع هموروئید یا بواسیر خارجی، بیرون زده و خفیف
  نحوه عملکرد دستگاه اکسیژن ساز خانگی
  راز اندام لاغر و پوست صاف چینی ها
  ترفند بیرون کشیدن خار کاکتوس از پوست و ...
  ویتامینی که پوست صورت را پر از جوش می کند !!
  یک قدم تا زیبایی پوست با ماسک گلیسیرین
  بیماری نیمن پیک: بررسی انواع مختلف نیمن پیک، علائم و درمان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان