امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

باورتان می شود خداوند کوسه ها را آفرید تا انسان ...

#1
Exclamation 
باورتان می شود خداوند کوسه ها را آفرید تا انسان ... 1

شاید فکر کنید چرا خداوند کوسه، این موجود
وحشتناک را آفریده! باید بگوییم که آفرینش این
موجود بی دلیل نیست و فایده های بسیار دارد که
به آن ها می پردازیم.

چرا اقیانوس ها به کوسه نیاز دارند؟ تا به حال به این فکر کرده بودید؟

از اواخر دهه1300 میلادی ، سوپ باله ماهی جزو بخشی از غذاهای محبوب چینی ها بوده است. این غذا معمولا در مراسم ازدواج و ضیافت ها سرو میشده است ، اما همیشه یک مورد مکرر در منوی رستوران های چینی در سراسر جهان است .

از آنجا که یک کاسه سوپ می تواند تا 100 دلار هزینه داشته باشد ، باله ها جزء باارزش اقتصادی کوسه هستند و از آنجایی که لاشه کوسه ها بزرگ و حجیم هستند ، فضا را اشغال می کنند و پول کمتری (بی ارزشی) دارند.

عمل برداشتن باله ها و پرتاب لاشه ی خونریزی کرده خارج از کشتی بسیار شایع است. این عمل به عنوان باله گیری کوسه شناخته شده است ، که تنها از یک تا پنج درصد بدن کوسه استفاده می کنند.

باورتان می شود خداوند کوسه ها را آفرید تا انسان ... 1
فایده کوسه برای انسان و اقیانوس چیست؟

فایده های جالب و ناشنیده کوسه ها

علاوه براین بدون بدن،تقریبا غیر ممکن است که مدیران و دانشمندان ماهی گیری گونه ها را به طور دقیق شناسایی کنند . باتوجه به رشد اقتصادی چین تقاضا برای سوپ باله افزایش یافته است. تخمین زده شده است که بین 100-150 میلیون کوسه هرساله به دلیل باله هایشان کشته می شوند. برخی از گونه های کوسه ها بیش از 90 درصد حجم یک کاسه رابرای سوپ کاهش می دهند .

کوسه ها به مدت 420 میلیون سال ،به عنوان بخشی از اکوسیستم اقیانوس های ما تبدیل شده اند . عمل باله گیری کوسه ها باعث کاهش جمعیت کوسه اقیانوس ها از 100-150 میلیون عدد در طول سال شده است . تعدادی از گونه های کوسه ها به اندازه 90 درصد کاهش حجم باله داشته اند.

من این سنت را فهمیدم اما تعدادی از سنت های فرهنگی شکسته شده اند و در طول تاریخ تغییر کرده اند. این عمل باله گیری کوسه ها برای حمایت از یک سنت استفاده می شود که هیچ استثنایی ندارد ، به خصوص زمانی که این گونه ها رو به انقراض هستند.

باورتان می شود خداوند کوسه ها را آفرید تا انسان ... 1
فایده ای از کوسه که نشنیده اید

ولی آیا میدانید کوسه ها چقدر برای اقیانوس و اکوسیستم فایده دارند؟

کوسه ها عامل مهمی در تعادل اکوسیستم اقیانوس های ما هستند، کوسه ها به عنوان یک جانور لاشخور عمل می کنند و از حیوانات مرده و یا بیمار شکار می کنند و به عنوان غارتگر با کنترل جمعیت گونه ها عمل خواهند کرد .

در این بخش جالب از سرگرمی نمناک می خوانید که آن ها تنوع گونه ها را برای کمک به تعادل اکوسیستم کنترل می کنند. کوسه ها همچنین به عنوان منبع غذایی برای دیگر کوسه ها و نهنگ های قاتل محسوب می شوند. بدون کوسه ها تعادل اقیانوس به هم می خورد ؛ یعنی ایجاد یک اثر ویران گر!

نیمی از اکسیژن مورد نیاز ما برای زنده ماندن از طریق فتوسنتز فیتوپلانکتون ها تامین می شود. فیتوپلانکتون ها مسئول دریافت مولکول های دی اکسید کربن و تبدیل آن ها به اکسیژن هستند.

میلیون ها تن از این گیاهان دریایی کوچک در نزدیکی سطح اقیانوس حرکت و زندگی می کنند . حیوانات کوچکی به نام زئوپلانکتون ها ، فیتوپلانکتون هایی مانندحلزون دو کپه ای و ماهیان کوچک را میخورند.

باورتان می شود خداوند کوسه ها را آفرید تا انسان ... 1
فایده کوسه برای اکوسیستم

چرا خداوند کوسه را آفرید

ستاره دریایی و دیگر نهنگ ها به طور چرخشی این زئوپلانکتون ها را می خورند. ماهی بزرگتر حیواناتی که از زئوپلانکتون تغذیه میکنند را می خورد و غیره. هرپیوندی که ازاین زنجیره غذایی از دست برود ، یک عدم تعادل را ایجاد خواهد کرد .

کوسه ها گونه ای را که از فیتوپلانکتون ها تغذیه می کنند ، کنترل میکنند. با کاهش جمعیت کوسه ها جمعیت پلانکتون ها نیز کاهش میابد ، بنابراین برسطح اکسیژن اقیانوس نیز تاثیر می گذارند.

اکسیژن روی زمین بسیار وابسته به اکسیژن اقیانوس است، که اگر مااین واقعیت را نادیده بگیریم ، باعث مرگ زمین خواهیم شد. پس بعد از تمام این توضیحات به این واقعیت رسیدیم که ما برای داشتن بقای طولانی مدت برروی زمین به کوسه ها نیاز داریم .

سنت ها ممکن است بخش باستانی یک فرهنگ خاص را در نظر بگیرند و به سختی تغییر کنند، اما زمانی که جوانب مثبت و منفی این سنت در نظر گرفته شود تنها به زمان نیاز داریم. در طول 20 سال گذشته تعدادی از گونه های کوسه ها تنها از یک تا ده درصد جمعیت خود کاهش داشته اند. کوسه ها در سال تعداد نسبتا کمی دارند و تا رسیدن به سن بلوغ تنبل هستند.

باورتان می شود خداوند کوسه ها را آفرید تا انسان ... 1
فایده حیرت انگیز کوسه

ممکن است 15 سال طول بکشد تا یک کوسه به بلوغ جنسی برسد، آن ها نمی توانند به قدر کافی رشد سریعی داشته باشند و باعث افزایش شمار تلفات در هرسال می شوند. کوسه ها از قبل از دایناسور ها وجود داشته اند و تا میلیون ها سال قبل از انسان ها بوده اند. با این حال در دوره کوتاهی از زمان انسان ها و انبار تکنولوژیکی آن ها بیشترین جمعیت کوسه ها را رو به انقراض رانده است .
پاسخ
 سپاس شده توسط رها جوووون.لپتاپ ، ⚡️Zahraw.M⚡️
آگهی
#2
اره باورم میشه چون خدا حیوانات دیگریهم قبل از انسان افریده Sleepy
123::
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
باورتان می شود خداوند کوسه ها را آفرید تا انسان ... 1















پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نقطه ی کور چشم انسان
  انسان حس مغناطیسی دارد
Rainbow تحولات مغز انسان ۳۰ ثانیه پس از مرگ
  شباهت درخت نخل و انسان
  دانستنی جالب انسان
  واقعا انسان‌ها فقط از 10 درصد مغزشان استفاده می‌کنند؟
  چرا نوزاد انسان قادر به راه رفتن نیست؟
  آیا “انسان‎های باستانی” قربانیان انقراض ششم بودند؟
  موی انسان می‌تواند وزن ۲ فیل را تحمل کند!
  آیا می دانید نیمی از بدن انسان را میکروب ها تشکیل داده اند؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان