امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

«جنایات آلمانی، مکافات روسی» منتشر شد!

#1
Thumbs Up 
«جنایات آلمانی، مکافات روسی» منتشر شد! 1


رمان «جنایات آلمانی، مکافات روسی» اثر دانیل گرانین با ترجمه از روسی توسط نازیلا حاجیوا و فضه نظری منتشر شد.
به گزارش ایسنا، در معرفی ناشر از این کتاب عنوان شده است: «جنایات آلمانی، مکافات روسی» اثری است بلند از دانیل گرانین نویسنده فقید روسیه که دو سال قبل درگذشته است.
گرانین هنگام هجوم آلمان نازی به خاک روسیه به ارتش سرخ پیوست و تا پایان جنگ جهانی دوم در ارتش باقی ماند و همین مدت اقامت در ارتش به کمک او آمد تا یکی از مشهورترین آثار او نوشته شود و کتابی درخشان درباره محاصره لنینگراد از سوی نازی‌ها شکل بگیرد.
گرانین نخستین کتابش را با الهام از تجربیاتش به عنوان یک مهندس در سال ۱۹۴۹ و با شرح نبرد دانشمندان با بوروکراسی خشک و بی‌عاطفه می‌نویسد و پس از آن با تالیف آثاری مانند «محاصره» در زمره نویسندگانی می‌شود که در دوران سلطه حزب کمونیست بر روسیه داستان‌های خوفناک از  نجات‌یافتگان از محاصره لنینگراد روایت می‌کند و حتی در زمان حکومت گورباچوف به دلیل نوشتن کتابی درباره زندگی نیکلای تیموفیو ریسوسکی و شرح سرکوب‌های دوران استالین تحسین می‌شود تا نشان دهد که خود حکومت سوسیالیستی شوروی سابق نیز دیگر تاب مقاومت و پنهان‌کاری درباره آن‌چه را بر تارک سابقه سیاسی آن نوشته شده است ندارد.
او در کتاب «جنایات آلمانی، مکافات روسی» که نیم‌نگاهی به اثر سترگ ادبیات روسیه نیز دارد داستان زندگی دختری روس‌تبار و پسری آلمانی‌تبار را روایت می‌کند که در جدال میان عشق و مهاجرت از سرزمینی که در آن زیست می‌کنند بازگو شده است.
او در پیشگفتار این رمان عنوان می‌کند که عشق نیرویی است که ملیت و حد و مرزی برای خود متصور نیست و سرنوشتی را که می‌پسندد رقم می‌زند.
این رمان داستانی است از زندگی انسان‌هایی که در بستر عجیب‌ترین و سهمگین‌ترین حوادث تاریخی به شکلی اعجاب‌آور زندگی کرده و زنده می‌مانند و خود را در نبردی تازه پس از آن، در مواجهه با پدیده‌ها و زیست‌بوم فکری جامعه پس از جنگ می‌بینند، جامعه‌ای که تصمیم ندارد دربرابر خواست مردمش پس از دوران سیاه جنگ سر تسلیم فروبیاورد و حاضر به نبرد تن به تن با تمامی آن‌هاست.
گرانین در کنار این مساله برخی از مهم‌ترین دغدغه‌های موجود درباره نظام زیستی در اتحاد جماهیر شوروی سابق و تفکر در آن را پیش چشم مخاطب خود می‌کشد و نمایی تازه و بکر و به شدت رشک‌برانگیز از انسان رشد پیداکرده در بستر ایده‌آل‌های سوسیالیزم را به نمایش می‌کشد که بی‌نیاز از نقد، خود به روشنی گواهی است بر فرجام این ایدئولوژی برای پیروان آن.
کتاب نیستان رمان «جنایات آلمانی، مکافات روسی» را در  صفحه ۱۴۴ صفحه با قیمت ۳۰هزار تومان منتشر کرده است. 

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کتاب روسی | russian book
  کتابی درباره «م‌. آزاد» منتشر شد
  فراخوان «قصه‌گویی شهرزاد» منتشر شد
  «تا تو با منی» منتشر شد/ اجرای آثار بزرگان ادبیات با صدای داود فتحی
  معرفی کتابهای طنز ایرانی که در این سالها منتشر شده است
Star یک رمان جنایی معمایی منتشر شد!
Smile ترجمه رمانی از جان گاردنر منتشر شد!
Thumbs Up رمان «شیلاندَر» منتشر شد!
Wink «بازی دروغ» منتشر شد!
Big Grin فراخوان جشنواره‌ قصه‌گویی منتشر شد!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان