امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پایان جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی!

#1
Exclamation 
پایان جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی! 1


مراسم پایانی دومین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی با رونمایی از کتاب آثار منتخب نخستین دوره جشنواره برگزار شد.
به گزارش ایسنا،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی، اظهار کرد: میلیون‌ها زائر امام هشتم اعم از شیعه و سنی و ایرانی و غیرایرانی با تحمل ملالت‌ها، قدم در راه زیارت امام رضا (ع) می‌گذارند و با اولین نگاه در سایه حرم امن رضوی می‌آسایند و عاشق می‌شوند. ترویج معارف اهل‌بیت (ع) وظیفه‌ای است که بر دوش محبان اهل‌ بیت (ع) است و در این راستا، وظیفه دستگاه‌های فرهنگی بسیار سنگین است.


فاطمه کرباسی با تاکید بر اینکه باید زمینه‌ای فراهم شود تا اندیشه‌ها و معارف رضوی در قالب‌های فرهنگی، به بهترین شکل ممکن در همه سطوح جاری باشد، ادامه داد: طی سال‌های گذشته، موضوع انتخاب شده برای جشنواره رضوی سنخیت اندکی با فرهنگ بومی داشت، از همین رو با بررسی علمی و آسیب‌شناسی آثار طی ۱۵ دوره گذشته، مقرر شد که قالب از موضوع پژوهش جدا شده و به داستان‌نویسی ترکی تبدیل شود.

او افزود: پارسال حجم عظیمی از تولیدات فرهنگی در قالب رمان، داستان کوتاه و داستانک تولید شد و این نشان از شور دیدنی و وصف‌ناپذیر ترک‌زبانان در استان‌های مختلف کشور داشت. چنین چیزی عزم ما را جزم کرده است تا برای اجرای جشنواره به صورت بین‌المللی برنامه‌ریزی کنیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به این‌که کتاب منتخب آثار برگزیدگان نخستین جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی، گنجینه ادبیات ترکی است، بیان کرد: چاپ آثار سال گذشته در قالب کتاب، نقطه شروع حرکتی است که در نهایت به ترجمه به زبان‌های دیگر و نشر در کشورهای هم‌جوار منتج خواهد شد. همچنین به یمن دهه کرامت، برگزیدگان جشنواره عکس عفاف و حجاب شهرستان طارم و برگزیدگان آزمون‌های سراسری قرآن و عترت پارسال تجلیل خواهند شد.

در دومین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی، در گروه سنی زیر ۱۵ سال در بخش داستان کوتاه «آیدین خداکرمی» و «آیسان حسنلو» از خدابنده به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند. همچنین در بخش داستان بلند و رمان، «مهدی منصوری» از زنجان و «حمیدرضا محمدی‌گوندره» از خدابنده به صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند. در بخش داستانک نیز «مریم بهرامی» از زنجان حائز رتبه اول شده است.


در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال، در بخش داستان کوتاه «سیده فاطمه موسوی» از زنجان رتبه اول را کسب کرد. در بخش داستان بلند «شیوا محمدی» و «فاطمه کتابی» از زنجان به صورت مشترک رتبه دوم را از آن خود کردند و در بخش داستانک نیز «سما صفری» و «داریوش حیدری» از زنجان به صورت مشترک رتبه سوم را به دست آوردند.

همچنین در گروه سنی بالای ۲۹ سال، در بخش داستان کوتاه «میثم شیرمحمدی» و «مهدی ریاحی» از زنجان به صورت مشترک رتبه اول را کسب کردند. در بخش داستان بلند و رمان «خدیجه علی‌بیگی‌بالانجی» از تهران حائز مقام اول شد و در بخش داستانک «محمود رفیعی» از زنجان رتبه اول را به دست آورد.

پاسخ
 سپاس شده توسط sober
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان