امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اعلام بزرگداشت‌ها و داوری‌های جشنواره‌ فیلم "شهر"

#1
Thumbs Up 
اعلام بزرگداشت‌ها و داوری‌های جشنواره‌ فیلم "شهر" 1


دومین نشست خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر دو روز مانده به شروع این رویداد به معرفی هیئت داوران، نشست‌های تخصصی و بزرگداشت‌ها این جشنواره اختصاص پیدا کرد.
به گزارش ایسنا، هاشم میرزاخانی دبیر این دوره جشنواره در ابتدای نشستی که امروز ۲۴ تیرماه در پردیس ملت برگزار شد، بیان کرد: افتتاحیه جشنواره همزمان است با افتتاح سالن چند منظوره پردیس ملت که ۲۰:۳۰ چهارشنبه ۲۶ تیر برگزار خواهد شد و در این آیین بخشی از جوایز برگزیدگان اهدا خواهد شد. در این دوره گالری تجسمی شهر را هم داریم که آثار محتوایی و پیام رسان در حوزه شهری را به نمایش خواهیم گذاشت و ساعت ۱۹ همان روز افتتاح خواهد شد.
وی افزود: از ۱۱۴ کشور جهان آثاری به دست ما رسیده است و ۹ هیئت انتخاب آثار را انتخاب و داوری کردند. ۱۶۶ اثر از ایران و ۳۱ اثر در بخش بین الملل به بخش داوری رسیده‌اند. ۴۴ انیمیشن، ۱۶ مستند کوتاه، ۷ مستند بلند، ۴۲ داستان کوتاه و نیمه بلند، ۹ اثر ویدئویی، ۱۸ اثر سینمایی، ۱۰ سریال و ۲۰ اثر در بخش محله هستند. در بخش بین الملل ۳۱ فیلم خارجی حضور دارند و آثار شهری با موضوع معضلات اجتماعی و ملاحظات شهری که شباهت بسیاری با کشور خودمان دارد از پنج شنبه ۲۷ ام تا یکشنبه ۳۰ ام نمایش خواهند داشت.
او درباره نکوداشت‌ها و بزرگداشت‌های این جشنواره نیز گفت: آیین نکوداشت جمشید مشایخی در افتتاحیه برگزار خواهد شد. همچنین بزرگداشت‌هایی هم برای علی نصیریان، داریوش اسدزاده، مسعود رایگان، رویای تیموریان و پروانه معصومی برگزار می‌شود. در این دوره از چهار چهره شاخص در حوزه خدمات شهری و پلیس راهرو تقدیر خواهد شد.
در ادامه این نشست از پوستر بزرگداشت‌های جشنواره که محمد روح‌الامین آن را طراحی کرده بود رونمایی شد.
سپس دبیر این دوره به معرفی هیئت داوران و انتخاب پرداخت و گفت: در بخش "محله"، داوری و انتخاب برعهده داریوش یاری و شبنم قلی خانی و هادی مقدم دوست است و دو تندیس، هفت دیپلم افتخار اهدا می‌شود. در بخش مسابقات تبلیغات سینمای ایران مسعود نجابتی، آرش معیریان، ساعد نیک ذات ۵ تندیس اهدا خواهد شد، در بخش سریالهای تلویزیونی با داوری سیدعلی حمیدی، امیر بوالی، رحمان صیفی ۶ تندیس اهدا می‌کنند، در بخش فیلمهای کوتاه و نیمه بلند نرگس آبیار و محمدعلی فارسی، علیرضا گلپایگانی و محمدرضا شفیعی، احمد ضابطی جهرمی، مصطفی کیایی، هومن بهمنش داور هستند و ۱۴ تندیس اهدا خواهد شد. در حوزه سینمایی و ویدئویی داوری بر عهده حسین کرمی، محمد مهدی عسگرپور، پرویز شیخ طادی، محمود کلاری، حبیب رضایی بوده و ۱۴ تندیس اهدا خواهند شد. در نهایت ۳۲ تندیس در بخش ملی خواهیم داشت.
میرزاخانی عنوان کرد: در بخش بین‌الملل پوران درخشنده و پیمان معادی از ایران و سورا سرنگی، جردن هالندر و عباس یوسفی داوری را برعهده دارند. در این دوره از جشنواره کارگاه‌های انتقال تجربه نیز برگزار می‌شود.
او همچنین درباره اختتامیه این رویداد نیز گفت: اختتامیه این جشنواره ۳۱ تیرماه در تالار وحدت در ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد.
دبیر جشنواره فیلم شهر ادامه داد: در این دوره پویش شهروند مسئول شهر سالم را هم داریم که برگزیدگان یکسال به طور رایگان تماشای فیلمهای سینمایی برایشان امکان پذیر است.
او درباره شرایط پارکینگ این پردیس سینمایی نیز توضیح داد: با همکاری شهردار منطقه، فضایی جهت پارک ماشین‌ها نیز در نظر گرفته شده است.
میرزاخانی در پاسخ به سوالی درباره خروج فیلم عطشانی از جشنواره فیلم شهر توضیح داد: مشکلی که به وجود آمده حل شده است به هرحال یک ناهماهنگی در کنداکتور ایجاد شده بود و ایشان از آن دلخور شده بودند و بعد از مذاکراتی، گفتند مشکلی نیست و فیلمشان در جشنواره حضور دارد.
هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر ۲۶ تا ۳۱ تیرماه توسط موسسه تصویر شهر و به دبیری هاشم میرزاخانی با شعار «شهروند مسوول، شهر سالم» در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.



اعلام بزرگداشت‌ها و داوری‌های جشنواره‌ فیلم "شهر" 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  بررسی مادران موازی – آلمودوار مجموعه‌ای از شادی را به جشنواره فیلم ونیز ارائه می‌کند
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  تاریخ اکران تازه بازسازی فیلم Candyman اعلام شد
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد
  نام قسمت اول فصل سوم سریال The Boys مشخص شد؛ اعلام زمان شروع فیلمبرداری
  تاریخ شروع پخش فصل یازدهم سریال Shameless اعلام شد
  تاریخ انتشار فیلم Hillbilly Elegy با بازی ایمی آدامز اعلام شد؛ انتشار اولین تریلر
  حقوق گل گدوت در فیلم WW84 معادل ۳۳ برابر حقوق او در فیلم Wonder Woman است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان