امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اجرای برنامه عملیاتی بهبود تغذیه در هشت استان کشور!

#1
Star 
اجرای برنامه عملیاتی بهبود تغذیه در هشت استان کشور! 1


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت:بر اساس برنامه‌های بهبود تغذیه، هشت استان کشور که دارای ناامنی غذایی هستند که استان سیستان و بلوچستان نیز یکی ازاین استان ها است، در اولویت برنامه‌ریزی عملیاتی بهبود تغذیه هستند.
به گزارش ایسنا، دکتر زهرا عبداللهی در سفر به زاهدان و در بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت، آموزش های کارشناسی به زبان های بومی و محلی را از بهترین تکنیک های ارتقای سواد تغذیه‌ای در کشور عنوان کرد و گفت: تکنیک های آموزشی کارشناسان تغذیه با زبان های محلی در استان سیستان و بلوچستان الگویی کشوری است.

وی با اشاره به اینکه مصرف شکر و غذاهای پرچرب به عنوان دو الگوی غذایی نامناسب در ایران رواج بیشتری دارد، خاطر نشان کرد: برخی از الگوهای نامناسب غذایی مردم، مهم ‌ترین عامل خطر ابتلا به بیماری‌ هایی نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان‌ ها، فشارخون، قندخون و چاقی و اضافه وزن است.

وی ادامه داد: تا ۳۰ درصد انرژی مورد نیاز روزانه بدن باید از چربی ‌ها تامین شود و دریافت بیش از این مقدار چربی، منجر به اضافه وزن، چاقی و حرکت کردن به سمت بیماری‌ها و ریسک فاکتورهای بیماری‌زا خواهد شد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تصریح کرد: بر اساس برنامه های بهبود تغذیه، هشت استان کشور که دارای ناامنی غذایی هستند که استان سیستان و بلوچستان نیز یکی ازاین استان ها است، در اولویت برنامه‌ریزی عملیاتی بهبود تغذیه هستند.

وی تاکید کرد: برخی از بیماری‌های غیر واگیر که در این استان ها رایج است، به دلیل رژیم غذایی نامناسب شیوع پیدا کرده و بر اساس سند بهبود تغذیه ایران، تمامی مراجعین به مراکز خدمات جامع سلامت، باید خدمات مشاوره را از کارشناسان تغذیه مستقر در مراکز دریافت کنند.

بنابر اعلام وبدا، عبداللهی در ادامه افزود: در حال حاضر بیماری‌ های غیرواگیر مهم‌ ترین عامل مرگ و میر در کشور است و الگوی نامناسب غذایی مردم، مهم ‌ترین عامل خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان ‌ها، فشارخون، قندخون و چاقی و اضافه وزن است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: امروزه با مصرف تنقلات، فست فودها و تغییر سبک زندگی مردم، مقادیر بیشتری از چربی، نمک و قند وارد بدن انسان می‌شود.

گفتنی است، مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در این سفر، از مراکز خدمات جامع سلامت امام رضا(ع)، حضرت ولی عصر(عج) و مرکز حضرت ابوالفضل (ع) بازدید و از خدمات فعال کارشناسان تغذیه در سطح مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تقدیر کرد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  فایده چرت بعد از ناهار برای بهبود عملکرد شناختی
  تغذیه ی مناسب بعد شکستگی استخوان
  تقویت چشم با تغذیه ای کاملا گیاهی
  تغذیه بعد شکستگی استخوان و مواد مغذی برای جوش خوردن استخوان
  اجزای اصلی تغذیه کودکان در حال رشد
  تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا
  فواید ماکارونی غنی شده و ارزش تغذیه ای ماکارونی غنی شده
  تغذیه و خورد و خوراک افراد شب کار چگونه باید باشد؟
  نحوه داشتن تغذیه سالم
  تغذیه بد و نامناسب باعث پوکی استخوان می شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان