امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

انتشار رمان «عصرها؛ داستان یک زمستان»

#1
Thumbs Up 
انتشار رمان «عصرها؛ داستان یک زمستان» 1


رمان «عصرها؛ داستان یک زمستان» نوشته جرارد ریو با ترجمه مرتضی غلامی منتشر شد.
به گزارش ایسنا، این رمان با قیمت ۳۵هزار تومان در ۱۸۷ صفحه از سوی انتشارات علمی منتشر شده است.
در معرفی ناشر از این کتاب عنوان شده است: رمان «عصرها» با نام کامل «عصرها؛ داستان یک زمستان» یکی از معروف‌ترین آثار ادبیات هلند است. این کتاب در سال ۱۹۴۷ منتشر شده و جالب این است که اولین رمان نویسنده آن یعنی جرارد ریو بوده و با وجود این،‌ بلافاصله پس از انتشار تا این اندازه مورد توجه منتقدان قرار گرفته است.
داستان ماجرای ۱۰ بعدازظهر از زندگی «فریتس» جوان ۲۳ساله هلندی را تعریف می‌کند که کارمند است و در آمستردام همراه پدر و مادرش زندگی می‌کند، به همین دلیل هم رمان ۱۰ فصل دارد. این رمان به فاصله اندکی پس از جنگ جهانی دوم نوشته شده است با این حال اشارات مستقیم درباره جنگ در آن وجود ندارد، بلکه فضای جامعه پس از جنگ را از راه توضیح تجربیات شخصی انسان‌ها یعنی ترس، تنهایی و خستگی و حال و هوای سرد و غمزده آن روزها به مخاطب منتقل می‌کند، شاید به همین دلیل هم هست که برخی منتقدان این رمان را همتای «بیگانه» آلبر کامو دانسته‌اند.
در سال ۲۰۰۷ رمان «عصرها» از سوی روزنامه NRC به عنوان یکی از ۱۰ رمان برتر تاریخ هلند معرفی شد. یک اقتباس سینمایی و چند اقتباس نمایشی از این اثر انجام گرفت و این دست اتفاق‌ها کم‌کم سبب شد توجه منتقدان ادبی جهان به این رمان جلب شود و پس از سال‌ها به ارزش آن پی ببرند و به سرعت به زبان‌های مختلف ترجمه شود. این رمان در نهایت در سال ۲۰۱۶ به  زبان انگلیسی ترجمه شد و اکنون ترجمه فارسی آن نیز در اختیار خوانندگان فارسی‌زبان قرار گرفته است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان