امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فعالیت‌های مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی!

#1
Star 
فعالیت‌های مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی! 1


رئیس موسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی از برگزاری آزمون زبان فارسی در عراق و دوره‌های آموزش زبان فارسی در اقلیم کردستان عراق خبر داد و گفت: مذاکراتی نیز قرار است با دانشگاه مریلند درباره انجام کارهای مشترک صورت گیرد.
علی درزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سابقه ۳۱ ساله این مرکز در دانشگاه تهران اظهار کرد: تاکنون در این موسسه بیش از ۲۰هزار نفر آموزش دیده‌اند و سال پیش نخستین کتاب «چهارمهارتی» توسط این موسسه منتشر شده است.
او از برگزاری دو دوره آموزش مجازی توسط این موسسه خبر داد و گفت: هم‌اکنون با همکاری بخش آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه تهران مدرسانی در حال یادگیری روش‌های لازم برای آموزش مجازی هستند و به‌تدریج محتوای آموزش مجازی هم برای آموزش زبان فارسی تهیه می‌شود.
رئیس موسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی خاطرنشان کرد: این موسسه سالانه حدود ۱۰۰۰ زبان‌آموز دارد. زبان‌آموزان این موسسه طیف وسیعی از افراد را دربرمی‌گیرند شامل دانشجویان، استادان، پژوهشگران، بازرگانان شرکت‌های تجاری، نمایندگان وابسته به سفارتخانه‌ها و... که از کشورهای مختلف در این موسسه حضور می‌یابند. از کشورهایی همچون چین، فرانسه، ترکیه و آلمان شمار متقاضیان بیشتر است، اما از سوئیس، انگلستان، ایرلند، اوکراین، صربستان، جمهوری چک، بلژیک، سوئد، اسپانیا، عراق، سوریه، هند، پاکستان، بنگلادش و قاره آفریقا و نیز از کشورهای شرق آسیا نظیر ژاپن و کره زبان‌آموز داریم.
او افزود: شمار اندکی از زبان‌آموزان ما از دانشجویان دانشگاه تهران هستند.
دکتر درزی جوان‌ترین زبان‌آموز را در این موسسه ۱۱ ساله و سالخورده‌ترین را ۷۰ ساله معرفی کرد و گفت: شرایط سیاسی کشور و سرعت صدور ویزا برای زبان‌آموزان نقش مهمی را در تعداد آنان در موسسه ایفا می‌کند.
رئیس موسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی با بیان این‌که در دوره پیش رو از ویتنام هم زبان‌آموز دارند، بیان کرد: ادبیات کهن و معاصر ما علاقه‌مندان فراوانی در نقاط مختلف دنیا دارد و بسیاری از آن‌ها زبان فارسی را برای خواندن اشعار مولانا، حافظ و فردوسی می‌آموزند.
او با بیان این‌که تا یک ماه گذشته در سال جاری ۱۴۸ زبان‌آموز در این موسسه آموزش دیده‌اند، گفت: معمولاً در این مرکز در فصل تابستان جنب و جوش بیشتری وجود دارد و زبان‌آموزان حضور پررنگ‌تری دارند.
رئیس موسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی با بیان این‌که تا چندی پیش این موسسه تنها مرکز آموزش زبان فارسی در کشور بود، ادامه داد: اما هم‌اکنون در بسیاری از شهرهای کشور و نیز در تهران مراکز آموزش زبان فارسی متعددی راه‌اندازی شده است.
درزی بر ضرورت یادگیری زبان فارسی توسط دانشجویان خارجی پیش از آغاز تحصیل در دانشگاه تهران تأکید کرد و از برگزاری کلاس‌های فوق برنامه برای زبان‌آموزان و ایرانیان علاقه‌مند فرهنگ ایرانی در این موسسه خبر داد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Eye-blink کتاب زبان بدن (چگونه افکار دیگران را بخوانیم)
  اموزش زبان کره ای :)
  معرفی کتبی برای آموزش زبان عربی
  برای حفظ موجودیت زبان فارسی چه کرده ایم؟
  برگزاری نشست «پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در منطقه اکو»
  نکاتی راجب زبان و ادبیات ترکیی
  سخت ترین زبان دنیا چیست؟!
  چرا نمیتوان کلمات بیگانه را -یکسره- از زبان حذف کرد!؟
  تاثیر فضای مجازی بر ادبیات و زبان فارسی
  چرا شاهنامه فردوسی حماسه‌ای بین‌المللی است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان