امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کتاب تازه‌ای از سوسن طاقدیس برای کودکان!

#1
Wink 
کتاب تازه‌ای از سوسن طاقدیس برای کودکان! 1


کتاب «فرفری و فرفری و فرفری» نوشته سوسن طاقدیس با تصویرگری سارا کثیری منتشر شد.
به گزارش ایسنا، این کتاب در ۲۴ صفحه از مجموعه «قصه‌های آبدار» و در قطع خشتی کوچک توسط انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسیده است.
در معرفی ناشر از این کتاب عنوان شده است: این کتاب ساده، خیال‌­انگیز و صمیمانه است، کتابی که مخاطبان کوچک خود، والدین و افراد مرتبط با کودکان را به یک اندازه تحت تاثیر قرار ­داده و با وجود مشکلی به ظاهر لاینحل و کلافه­‌کننده، نور امید را در دل‌­ها روشن­ می­‌کند. خوشبختانه خالق این شادکامی، قهرمان کتاب است: «فرفری خانم» با موهایی که «آن‌قدر زود زود بلند می‌­شود که نه بگو و نه بپرس!»
این نویسنده و تصویرگر اثر در هماهنگی با یکدیگر، فضایی شاد و مناسب برای بچه­‌های پنج تا هشت‌ سال آفریده­‌اند. فرفری خانم در هیچ یک از بخش‌­ها، غمگین یا عصبی نیست. او مشکل را پذیرفته و روزگاری همچون سایر هم­سالانش دارد؛ کتاب می‌­خواند و موقع نوشتن و تمرکز کردن، خیلی عادّی زبان خود را بیرون می­‌گذارد. بزرگترها هم سعی دارند به او کمک کنند.
کوتاه کردن موها، راه حل اصلی و همیشگی نیست. از آن بدتر نمی­‌دانند با موهای چیده­‌شده چه کار کنند. سارا کثیری، تصویرگر، برای نشان دادن استیصال خانواده، راه خیال‌­انگیز عجیبی را انتخاب کرده و محل‌ه­ایی را کشیده که موها در همه جای آن حتّی در لانه‌­ کلاغ پخش شده‌اند.
«فرفری خانم» به طور غیر­مستقیم به کودکان، حفظ آرامش در زمان مواجهه با مشکل را یاد می­‌دهد و  یاد­آوری می‌­کند که گفت‌وگو، کلید حل تمام گرفتاری­‌های خانوادگی است.
رویکرد نویسنده در شنیدن نظرات مختلف و بررسی نتایج هر کدام، مهارتی دیگر را به مجموعه‌ مهارت­‌های زندگی اضافه کرده و نشان داده که می­‌توان مخالف نظرات بود ولی از مرزهای احترام و ادب نگذشت. علاوه بر این، هرگز عشق و محبت را از کودک دریغ نکرد.
گرچه بیشتر بزرگترها کودکی را مترادف با ناتوانی می­‌دانند اما سوسن طاقدیس در داستان خود، خلاف این دیدگاه رایج را مطرح کرده است. اتفاقاً در «فرفری و فرفری و فرفری» شخصیت قدرتمند و باهوش، دختر کوچولوست که بالاخره راه حل را پیدا کرده و ایده­‌ ابتدایی خود را گسترش می‌­دهد. مشکل لاینحل آغاز داستان به پایانی هیجان­‌انگیز منتهی می­‌شود و مخاطب ضمن کشیدن نفسی راحت به ارزش فکر کردن پی می­‌برد.
راهکار هوشمندانه قهرمان، ارزش آموزش­‌های مالی و پرورش هوش اقتصادی کودکان را متذّکر می­‌شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Eye-blink کتاب زبان بدن (چگونه افکار دیگران را بخوانیم)
  کتاب باشگاه پنج صبحی ها
Book کتاب رستاخیز مردگان
  کتاب ۴۸ قانون قدرت
  کتاب ۳۳ استراتژی جنگ
  کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم
  کتاب هرگز سازش نکنید
  کتاب نبرد من
Book کتاب { چگونه دیگران را روانکاوی کنیم؟}
  کتاب The Art of Seduction

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان