امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آموزش تنظیمات اولیه آیفون یا آیپد و مراحل راه اندازی دستگاه

#1
تعمیر گوشی اپل هنگامی که یک آیفون یا آیپد را خریداری کرده و برای نخستین بار آن را روشن کنید، به صفحه تنظیمات اولیه آیفون یا آیپدتان منتقل می‌شوید. تنظیمات اولیه آیفون یا آیپد شامل مراحل خاصی است که برخی از آن‌ها بسیار حائز اهمیت هستند. به عنوان مثال اگر تمایل داشته باشید که یک فایل بک آپ (Backup) را ریستور (Restore) کرده و به نوعی اطلاعات پیشین خود را به دستگاه جدیدتان منتقل کنید، می‌توانید از طریق تنظیمات اولیه آیفون یا آیپدتان نسبت به اعمال این امر اقدام نمایید.




چگونه تنظیمات اولیه آیفون یا آیپد را انجام دهیم؟

تنظیمات اولیه آیفون و آیپدهای اپل شامل مراحل گوناگونی می‌شود که در ادامه به شرح نحوه عملکرد تک تک این مراحل و موارد می‌پردازیم. در قدم اول شما باید نسبت به روشت کردن دستگاهتان اقدام کنید. این عمل با فشردن دکمه پاور (Power) آیفون یا آیپدتان انجام می‌شود.

تنظیمات اولیه آیفون

در مرحله نخست راه اندازی دستگاه با صفحه مشابه با عکس فوق مواجه می‌شوید. اگر دقت کنید در گوشه سمت راست و پایین صفحه یک آیکون با نماد تعجب وجود دارد. با لمس این آیکون می‌توانید به اطلاعاتی همچون کد IMEI/MEID و ICCID دسترسی پیدا کنید. به منظور گذر کردن از این مرحله و وارد شدن به مرحله بعدی تنظیمات اولیه آیفون یا آیپدتان باید دکمه هوم (Home) دستگاه را بفشارید.

تنظیمات اولیه آیفون

در قدم دوم نوبت به تعیین زبان و کشور محل سکونت شما می‌شود. زبان مورد نظرتان را از لیست ارائه شده انتخاب کنید. دقت داشته باشید که تعیین زبان دستگاه تاثیر مستقیمی بر روی نحوه نمایش اطلاعات داخلی آن نظیر زمان، تاریخ، لیست مخاطبین، تقویم و… دارد.



تنظیمات اولیه آیفون

در قدم بعدی تنظیمات اولیه آیفون یا آیپدهای اپل باید نسبت به انتخاب شبکه اینترنت مورد نظرتان اقدام کنید و دستگاه را به یک شبکه اینترنت متصل نمایید. دقت داشته باشید که اتصال دستگاه به شبکه اینترنت طی مراحل اولیه راه اندازی آیفون و آیپد ضروری نیست اما اگر قصد داشته باشید که در مراحل بعدی تنظیمات اولیه آیفون یا آیپد با استفاده از سرویس آیکلود (iCloud) نسبت به بازیابی فایل بک آپ خاصی اقدام کنید، باید در این مرحله دستگاه را به یک شبکه اینترنت متصل نمایید.



در این مرحله از تنظیمات اولیه آیفون، لیست شبکه‌های وای فایی که قادر به اتصال به آن‌ها هستید ارائه می‌شود. بنابراین فقط کافیست که شبکه در دسترس مورد نظرتان را انتخاب کرده و با وارد کردن رمز عبور موزد نیاز به آن شبکه وای فای متصل شوید. دقت داشته باشید که با انتخاب گزینه Use Cellular Connection هم می‌توانید تنظیمات مربوط به اینترنت سیم کارت خود را وارد کرده و دستگاه را به شبکه موبایل دیتا (Mobile Data) متصل کنید. در قدم بعدی هم باید نسبت به فعال یا غیر فعال کردن سرویس‌های موقعیت مکانی یا همان Location Services دستگاه اقدام کنید. با انتخاب گزینه آبی رنگ Enable Location Services، سرویس‌های موقعیت مکانی دستگاه فعال و با انتخاب گزینه Disable Location Services، سرویس‌های موقعیت مکانی دستگاه غیر فعال می‌شوند.

تنظیمات اولیه آیفون

در قدم بعدی از تنظیمات اولیه آیفون یا آیپدتان باید نسبت به راه اندازی اسکنر اثر انگشت دستگاه یا همان تاچ آیدی (Touch ID) اقدام کرده و رمز عبور اصلی (Passcode) را برای دستگاه تعیین نمایید. با انتخاب گزینه آبی رنگ Set Up Touch ID Later می‌توانید تنظیمات مربوط به اسکنر اثر انگشت دستگاه را به طور موقت نادیده گرفته و بعدا از منوی Settings دستگاهتان نسبت به بهینه سازی آن اقدام کنید.

در مرحله‌ای از تنظیمات اولیه آیفون که باید رمز عبور اصلی یا همان Passcode را وارد کنید، دقت لازم را به خرج دهید. به طور پیش‌فرض در سیستم عامل آی او اس 10 این رمز عبور باید 6 رقمی و شامل اعداد باشد. اما با مراجعه به بخش تنظیمات این گزینه می‌توانید رمز عبور اصلی آیفون یا آیپدتان را شامل حروف هم کنید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع و نحوه انجام آن، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.


حتما بخوانید: تعمیر باتری آیفون ۷ اپل و نصب باتری اورجینال با کمترین هزینه



تنظیمات اولیه آیفون

در این مرحله نوبت به بازیابی اطلاعات دستگاه و اپلیکیشن‌های آن می‌شود. به بیان دیگر بخش بک آپ و ریستور دستگاه در این مرحله از تنظیمات اولیه آیفون یا آیپد ارائه می‌شود. گزینه‌های پیش رویتان در این صفحه شامل موارد زیر است:

گزینه Restore from iCloud Backup: با استفاده از این گزینه می‌توانید از طریق سرویس آیکلود نسبت به ریستور یا بازیابی اطلاعات یک فایل بک آپ اقدام کنید به این صورت اطلاعات دستگاه قبلی خود را به دستگاه جدید منتقل کنید. دقت داشته باشید که به منظور استفاده از این قابلیت باید حتما در مراحل پیشین تنظیمات اولیه آیفون، دستگاه خود را به شبکه اینترنت متصل کرده باشید.
گزینه Restore from iTunes Backup: با استفاده از این گزینه می‌توانید فایل بک آپی را با استفاده از ابزار آی‌تیونز (iTunes) در آیفون جدیدتان ریستور کنید. برای انجام این عمل باید دستگاه را به کامپیوتر واسط و مجهز به ابزار آی‌تیونز متصل نمایید.
گزینه Set Up as a New iPhone: با استفاده از این گزینه، دستگاه را به عنوان یک دستگاه جدید تعریف می‌کنید و به این صورت از هیچ بازیابی اطلاعاتی انجام نخواهد شد.




تنظیمات اولیه آیفون

در قدم بعد نوبت به وارد کردن اطلاعات اپل آیدی (Apple ID) راه اندازی اکانت آیکلود می‌رسد. بنابراین یوزرنیم و رمز عبور اپل آیدی خود را در این مرحله وارد کنید. اگر فعلا اپل آیدی ندارید، می‌توانید با لمس گزینه آبی رنگ Don’t have an Apple ID or forgot it از این مرحله عبور کنید. به طور کلی وارد کردن اطلاعات اپل آیدی یکی از اصلی‌ترین مراحل تنظیمات اولیه آیفون و آیپدهای اپل محسوب می‌شود. (برای ساخت اپل آیدی می‌توانید به کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل نمایید).



تنظیمات اولیه آیفون

در قدم بعد باید نسبت به فعال سازی دستیار صوتی اختصاصی اپل یعنی سیری (Siri) اقدام کنید. اگر قصد دارید که قابلیت سیری دستگاه غیر فعال باشد، کافیست که گزینه Turn On Siri Later موجود در بخش زیرین صفحه را انتخاب نمایید.

تنظیمات اولیه آیفون

مرحله بعدی که شرح می‌دهیم مربوط به آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل می‌شود. این مرحله از تنظیمات اولیه آیفون به کاربر اجازه می‌دهد تا عملکرد دکمه هوم دستگاه را در قبال حالات مختلف فشردن توسط انگشت تعیین نماید. به منظور عبور کردن از این مرحله می‌توانید گزینه Customize Later in Settings را انتخاب کنید.

تنظیمات اولیه آیفون

اگر از آیفون 6 یا مدل‌های جدیدتر سری محصولات آیفون اپل استفاده کنید، با مرحله دیگری از تنظیمات اولیه آیفون مواجه خواهید شد که در آن قادر به انتخاب دو شیوه نمایش و رزولوشن مختلف خواهید بود. با انتخاب حالت Standard همه چیز به صورت نرمال و معمولی نمایش داده می‌شود اما با انتخاب گزینه Zoomed، آیکون‌ها و نوشته‌های دستگاه کمی بزرگ‌تر از حالت معمول نمایش داده می‌شوند.





جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه انجام تنظیمات اولیه آیفون و آیپدهای اپل و راه اندازی این محصولات پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات دقیق‌تری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بیشتری بخواهید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star دانلود X Launcher Pro v2.5.1 لانچر آیفون 10 ایکس برای اندروید !
Thumbs Up دانلود Elmo Loves 123s 1.6.1 بازی آموزش اعداد و ریاضی به کودکان اندروید !
Smile دانلود Talking ABC - بازی آموزش الفبای انگلیسی برای کودکان در اندروید + دیتا !
Heart دانلود Piano - Play & Learn Free songs نرم افزار آموزش پیانو برای اندروید !
Smile دانلود اسپیس مارشال Space Marshals 1.2.7 – بازی آیفون برای اندروید !
  آموزش تغییر رمز عبور اکانت اپل ایدی
Bug بهترین بازی های اندروید و آیفون هفته دوم خرداد 1396
  آیفون با صفحه نمایش خمیده 2017 می آید!
  استفاده از یاقوت در ساخت دوربین آیفون 7
  آیفون بعدی چه شکلی است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان