امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سریال Stranger Things

#1
Video 
چیزهای عجیب (به انگلیسی: Stranger Things)، یک سریال اینترنتی آمریکایی، در سبک علمی تخیلی ترسناک است که توسط برادران دافر ساخته شده‌است. چیزهای عجیب از برنامه‌های اصلی نت‌فلیکس است و خود برادران دافر به همراه شاون لوی و دن کوهن تهیه‌کننده اجرایی آن هستند. فین ولفهارد، میلی بابی براون، نوآ اشنپ، گیتن ماتارازو ،کلب مک لاگلین، وینونا رایدر، دیوید هاربر، ناتالیا دایر، چارلی هیتون، جو کیری و کارا بوینو از جمله بازیگران اصلی سریال هستند. در فصل دوم، بازیگران جدیدی از جمله سیدی سینک، شان آستین و پل رایزر نیز به سریال اضافه شدند.

وقایع سریال در دهه هشتاد میلادی در ایالت ایندیانا رخ می‌دهد. ایده اصلی سریال مرتبط با جهان موازی و نظریه دنیاهای چندگانه است. داستان فصل یکم پیرامون ناپدید شدن پسری نوجوان به نام ویل بایرز می‌گذرد. این باعث می‌شود پای دوستان و خانواده او به ماجرا باز شود. آن‌ها در مسیر پیدا کردن ویل، متوجه موضوعاتی عجیبی می‌شوند. داستان فصل دوم نیز، یک سال بعد از فصل اول می‌گذرد و سرنوشت شخصیت‌های اصلی داستان را دنبال می‌کند که دوباره با چالش‌های جدیدی مواجه می‌شوند. یکی از خط‌های اصلی داستانی سریال مربوط به کاراکتر الون است، دختری عجیب که توانایی دورجنبی دارد و قادر است با ذهن خود اجسام را به حرکت در بیاورد.

برادران دافر در چندین مصاحبه اعلام کردند که سریال چیزهای عجیب را تحت تأثیر فیلم‌ها و سریال‌های علمی تخیلی دهه هشتاد ساخته‌اند. آن‌ها دوست داشتند سریال ترکیبی از یک درام جذاب و احساسات نوجوانانه باشد. سریال ارتباط بسیار زیادی به فرهنگ عامه مردم آمریکا و خصوصاً دهه هشتاد دارد و در آن ارجاع‌های متفاوت و زیادی به داستانی‌های ادبی، فیلم‌های سینمایی و موسیقی دوران دهه هشتاد شده‌است. برادران دافر از آثار استیون اسپیلبرگ و جان کارپنتر و رمان‌های ترسناک استیون کینگ به عنوان مهم‌ترین منبع الهام بخش خود در ساخت سریال یاد کردند. برادران دافر همچنین از بعضی از بازی‌های ویدئویی و انیمه‌ها و آثار علمی تخیلی یک دهه گذشته برای ساخت فضای سریال الهام گرفتند.

تاکنون سه فصل از سریال ساخته و پخش شده‌است. فصل اول سریال در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ و در هشت قسمت یک ساعته توسط نت‌فلیکس منتشر شد. فصل دوم نیز در ۹ قسمت و در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷ پخش شد. فصل سوم باز هم در هشت قسمت و در تاریخ ۴ ژوئیه ۲۰۱۹ پخش شد. سریال برای فصل ۴ تمدید شده‌است.

چیزهای عجیب با واکنش بسیار مثبتی از سوی منتقدان و خصوصاً تماشاگران همراه بوده‌است. سریال در زمینه‌های شخصیت‌پردازی، اجرای تیم بازیگران؛ فضاسازی، موسیقی، نویسندگی و کارگردانی و ارجاعات هوشمندانه به عناصر دهه هشتاد مورد ستایش قرار گرفت. چیزهای عجیب موفق به کسب نامزدی و و کسب جوایز زیادی از جشنواره‌ها و مراسم‌های مختلف سینمایی تلویزیونی شد. سریال در ۶۹امین دوره جوایز امی در شانزده رشته نامزد کسب جایزه شد. همچنین در سال ۲۰۱۶، سریال موفق به دریافت جایزه بهترین تیم بازیگری از مراسم انجمن جوایز بازیگران شد. سریال تاکنون چهار بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب در رشته‌های مختلف شده‌است؛ از جمله نامزد بهترین بازیگر نقش زن اصلی سریال درام برای وینونا رایدر.


حتما ببینید عالیه Heart

سپاس لطفا
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نآشناس
پاسخ
 سپاس شده توسط Pαrɴyαɴ ، Jack Daniel'ѕ
آگهی
#2
منتقل شد
پاسخ
 سپاس شده توسط red_Queen


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی سریال ایفوریا(Euphoria)
  معرفی سریال The End of the F***ing World
  معرفی سریال Duy Beni (صدایم را بشنو)
  سریال Baht Oyunu / بازی بخت
  احتمال بازگشت ویلسون فیسک به دنیای سینمایی مارول در سریال Hawkeye
  تریلر جدید سریال ترسناک Chucky و نمایش عروسک شیطانی
Heart سریال (تو در خانه ام را بزن) Sen Çal Kapımı
  معرفی سریال Ginny & Georgia
  معرفی سریال Skam
  معرفی سریال Elite

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان