امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چه نوع آب آشامیدنی مناسب شماست؟

#1
شما همیشه این را می شنوید: باید بیشتر آب بنوشید. اما میزان آب به شخص بستگی دارد ، اما به طور کلی ، خوب نگه داشتن آبرسانی ، فواید سلامتی را به همراه دارد. این شامل سطوح بالاتر انرژی و عملکرد بهتر مغز است ، فقط برای ذکر چند مورد.
اما همه آبها به طور مساوی خاصیت ندارند ، در حالی که برخی بدون مواد معدنی هستند و یا مواد مغذی بیشتری را نسبت به دیگران فراهم می کنند.

در این مقاله به انوع آب آشامیدنی و نظرات موافقان و مخالفان آنها می پردازیم . با ما همراه باشید:

آب شیر

آب لوله کشی یا آب شیر این آب در همه جا یافت می شود چه در توالت عمومی چه در سینک آشپزخانه شما و در ماشین ظرفشویی شما.

طرفداران

اگرچه بسیاری از مردم نگرانی هایی بابت آب شیر دارندازند ، واقعیت این است که آب شیر برای نوشیدن در بسیاری از مناطق بی خطر است.

علاوه بر این ، آب شیر فقط برای شما مفید نیست ، بلکه ارزان تر از خرید انواع آب بطری است.

مخالفان

در حالی که مقررات بهداشت به نبودن سرب و سایر مواد مضر در آب های آشامیدنی اشاره دارد ، گاهی اوقات این مقررات اجرا نمی شود. نمونه بارز این مسئله بحران جاری آب در فلنت ، میشیگان است.

علاوه بر این ، گاردین در مورد تحقیقات نشان داد كه ذرات پلاستیکی در تأمین آب شیر در سراسر جهان وجود دارد.

منابع آب عمومی همچنین می تواند حاوی مواد آفت کش ، آلومینیوم و سایر مواد نامطلوب باشد. با این حال ، اگر نگران هستید که درمان های انجام شده در مورد تأمین آب شما مطابق با هم نباشد ، همیشه می توانید یک سیستم تصفیه خانه را برای تمیز کردن بیشتر خریداری کنید.

آب معدنی

آب معدنی همانطور که از نام این چشمه خارج شده است ، پر از مواد معدنی از جمله گوگرد ، منیزیم و کلسیم است - همه چیزهایی که برای شما مفید هستند.

طرفداران

آب معدنی در حقیقت دارای برخی مزایای سلامتی است. منبع قابل اعتماد ، زیرا مواد معدنی بدن خود را نمی تواند به تنهایی ایجاد کند. این همچنین می تواند به هضم غذا کمک کند ، و بسیاری از افراد حتی طعم آن را از شیر آب می پسندند ، هر چند که این امر یک ترجیح شخصی است.

مخالفان

یکی از اصلی ترین دلایل مخالفان آب معدنی ، هزینه است ، به خصوص در مقایسه با آب شیر. بسیاری از مواد معدنی موجود در این نوع آب را نیز می توان از یک رژیم غذایی متنوع بدون خرید آب معدنی دریافت کرد.

آب چشمه یا یخچالهای طبیعی

آبهای بهاری یا یخچال های طبیعی انواع آبهای بطری هستند که گفته می شود در منبعی که آب از آن جریان دارد - یا از چشمه یا یخچال طبیعی - بطری می شوند.

طرفداران

از نظر تئوری ، آبهای بهاری یا یخچال های طبیعی باید نسبتاً تمیز و عاری از سموم باشند. آنها همچنین حاوی بسیاری از همان مواد معدنی مفید هستند که در آب معدنی یافت می شوند.

مخالفان

بسته به میزان نوشیدن ، آب چشمه می تواند به خصوص در مقایسه با شیر آب بسیار گرانقیمت شود. همچنین ، برخی از آب چشمه ها آب خام ، فیلتر نشده و آزمایش نشده ای است که بسته به آنچه در آن موجود است می تواند خطرات بالقوه سلامتی را ایجاد کند.

آب گازدار

گاهی اوقات به آن آب سودا نیز گفته می شود ، آب گازدار در حالی که تحت فشار قرار دارد با گاز دی اکسید کربن تزریق می شود.

طرفداران

آب گازدار باعث ایجاد احساس متفاوت دهان به آب مسطح می شود ،گفته می شود ، آبهای گازدار طعم دار موجود است که شامل یک یا هر دو نوع شیرین کننده است. بعلاوه ، به دلیل اینکه آب گازدار تمایل به معدنی شدن دارد با کربن سازی خود جایزه اضافی مواد معدنی تقویت کننده سلامتی را می گیرید.

مخالفان

در حالی که بعضی از مواد معدنی موجود در آب گازدار وجود دارد ، کافی نیست که به شکلی معنی دار برای سلامتی شما مفید واقع شود. علاوه بر این ، در مقایسه با شیر و انواع خاصی از آب بطری می تواند گران باشد.

آب مقطر

این نوع آب جوش می آید و بخار جمع می شود و مجدداً درون مایع جمع می شود.

طرفداران

آب مقطر گزینه مناسبی است اگر در جایی زندگی می کنید - یا در مسافرت هستید - جایی که منبع آب شیر آلوده یا احتمالاً می تواند باشد.

مخالفان

از آنجا که هیچ ویتامین و مواد معدنی در آب مقطر وجود ندارد ، هیچ فایده ای برای سلامتی ندارد. در حقیقت ، این احتمال وجود دارد که مضر باشد زیرا آب غیر معدنی تمایل دارد مواد معدنی را از جایی که می تواند بیرون بکشد - در این حالت بدن شما یا به ویژه دندانهای شما.

آب تصفیه شده

آب تصفیه شده معمولاً شیر آب یا زیرزمینی است که برای از بین بردن مواد مضر مانند باکتری ها ، قارچ ها و انگل ها استفاده می شود.

این بدان معنی است که نوشیدن آن بسیار بی خطر است.

طرفداران

مانند آب مقطر ، اگر آب شما آلوده باشد ، آب تصفیه شده گزینه بسیار خوبی است. به گفته این ، بسیاری از کشورها آب شیر را تصفیه می کنند ، بنابراین اساساً شما هر بار که یک لیوان از سینک آشپزخانه خود پر می کنید ، آب تمیز می نوشید.

مخالفان

از آنجا که تمام مواد بالقوه مضر از آب تصفیه شده حذف می شوند ، برخی از مواد مفید را نیز از بین می برد.

علاوه بر این ، خرید آب تصفیه شده یا حتی نصب سیستم تصفیه در خانه می تواند بسیار پر هزینه باشد.

آب طعم دار یا تزریق شده

آب طعم دار آبی است که با قند یا شیرین کننده های مصنوعی شیرین شده و دارای عطر و طعم های طبیعی یا مصنوعی است.

طرفداران

آب طعم دار می تواند جایگزینی مقوی برای آب چشمه ارائه دهد ، که نوشیدن آن را در مقادیر بیشتر آسان تر می کند.

همچنین می تواند تغییرات زیادی را به میزان مصرف آب اضافه کند زیرا طعم های زیادی در دسترس هستند. با تزریق میوه و سبزیجات به آب شیر یا بطری می توان به طعم طبیعی اضافه کرد ، یا می توانید در اکثر فروشگاه ها آب طعم دار مصنوعی بخرید.

مخالفان

اغلب ، آبهای طعم دار حاوی شکر یا شیرین کننده های مصنوعی اضافه می شوند. انواع مختلف قند می تواند منجر به افزایش وزن شود و بر افراد مبتلا به دیابت تأثیر منفی بگذارد. از این گذشته ، برخی از افراد ممکن است نسبت به شیرین کننده های مصنوعی واکنش منفی نشان دهند.

آب قلیایی

آب قلیایی دارای pH بالاتر از آب شیر معمولی است و حاوی مواد معدنی قلیایی و پتانسیل کاهش اکسیداسیون منفی (ORP) است.

طرفداران

این واقعیت که این نوع آب از pH سطح بالاتری برخوردار است باعث شده است به خنثی کردن اسید در بدن کمک کند ، به کند شدن روند پیری یا حتی جلوگیری از سرطان نقش بسزایی داشته باشد. آب قلیایی مانند لوکساب آبی بی ضرر و دارای استاندارد از وزارت بهداشت است.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ویژگی های یک کتونی مناسب دوندگی
  مناسب های تعطیل سال ۱۴۰۳
  قلم لمسی سامسونگ مدل S Pen اورجینال مناسب برای سامسونگ گلکسی نوت 8
  قلم لمسی سامسونگ مدل S Pen اورجینال مناسب برای سامسونگ گلکسی نوت 9
  اولین حیوانی که در این تصویر می بینید بیانگر شخصیت شماست؟
  خرید دستگاه لیبل زن با قیمت مناسب
  نوشتن عنوان جذاب و مناسب برای محتواها
  مُد مناسب با ماه تولد شما
  چگونه بفهمیم کدام سطل زباله برای آشپزخانه مناسب است؟
  چرا خرید اینترنتی بلیط هواپیما به نفع شماست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان