امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آموزش ورزش بولینگ

#1
بولینگ ورزشی محبوب است که هر کسی می‌تواند آن را بازی کند و هیچ محدودیت خاصی ندارد؛ اما این بازی رقابتی آن طور که به نظر می‌رسد هم ساده نیست و دارای تکنیک های بسیاری است که باید برای موفقیت در آن به کار گرفته شوند. این که چطور با توپ بایستید، چطور با آن حرکت کنید و چطور آن را رها کنید از اصول این ورزش هستند و باید در آموزش بولینگ در نظر گرفته شوند.

گرفتن توپ بولینگ نحوه گرفتن توپ بولینگ به شکل صحیح، یکی از مهم‌ترین موارد در آموزش بولینگ است و می‌تواند برد یا باخت شما را در بازی تعیین کند. شما تنها زمانی می‌توانید هدف گیری دقیقی داشته باشید که توپ را به طور صحیح با انگشتان خود نگه دارید. یک توپ بازی بولینگ معمولی دارای ۳ سوراخ است که دو تای آنها در کنار هم قرار گرفته‌اند و سوراخ سوم که معمولا بزرگترین سوراخ نیز هست، زیر این دو قرار دارد. دو سوراخی که در کنار هم قرار دارند برای گذاشتن انگشت وسط و انگشت حلقه (انگشت سوم) شما می‌باشند و سوراخ بزرگتر نیز برای قرار دادن انگشت شست شما تعبیه شده است. برای انتخاب توپ مناسب ابتدا انگشت شست خود را در حفره بزرگتر قرار دهید، سپس دو انگشت وسط و سوم خود را روی دو سوراخ دیگر بگذارید، اگر تا بند دوم انگشتانتان، روی سوراخ‌ها قرار گرفته باشند، در این صورت توپی متناسب با سایز آن ها پیدا کرده‌اید. انگشتانتان را تا جایی که سوراخ های روی توپ فضا دارند (تا بند دوم انگشت) داخل کنید. این سوراخ ها نباید برای انگشتانتان خیلی تنگ یا گشاد باشند و اندازه‌ی آن ها باید طوری باشد که بتوانند به راحتی درون آن ها قرار بگیرند.
آموزش ورزش بولینگ 1

این مدل از گرفتن توپ بولینگ، معمول ترین و استاندارد ترین نحوه در آموزش بولینگ است که بیشترین کنترل بر روی توپ را به شما خواهد داد و همینطور احتمال آسیب دیدن انگشتان هم در این حالت بسیار کم خواهد بود. البته بولینگ باز‌های حرفه‌ای انگشتان خود را مقدار کمتری وارد سوراخ ها می‌کنند تا بتوانند در هنگام پرتاب، پیچ بهتری به توپ بدهند چون اگر توپ را با انگشتانان خیلی سفت نگه دارید، نمی‌توانید راحت و مناسب توپ را رها کنید و دقت پرتاب توپ نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. با این همه، اگر می‌خواهید به صورت جدی و حرفه ای این ورزش را دنبال کنید، بهتر است توپی مخصوص، که کاملا مناسب سایز دست و انگشتانتان باشد، سفارش دهید. نحوه هدف گیری پین ها بعد از این که نحوه گرفتن توپ بولینگ را فرا گرفتید، زمان آن است که برای زدن پین ها با یک هدف گیری خوب آماده شوید. دو روش کلی برای هدف گیری پین‌ها در آموزش بولینگ وجود دارد. یکی از روش ها هدف قرار دادن خود پین هاست و دیگری هدف گرفتن علائم پیکان شکلی است که روی سطح لِین (سطحی که توپ قبل از برخورد به پین ها روی آن می‌لغزد) قرار دارند. افراد تازه کار اکثرا خود پین ها را هدف قرار می‌دهند. از آن جایی که هدف نهایی زدن پین هاست، این مدل کاملا طبیعی و مناسب است. اما روش دیگر، یعنی هدف گیری علائم جهت دار روی سطح لین، روشی کارآمد تر و حرفه ای تر است و اکثر افراد با تجربه از این روش استفاده می‌کنند. این علائم جهت دار بعد از فول لاین (خط خطا) در امتداد سطح ۴٫۵ متری محوطه‌ی لین قرار دارند که اگر مورد هدف قرار داده شوند شانس برخورد توپ با پین ها، بسیار بیشتر خواهد بود. دلیل این مورد هم کاملا منطقی است، چون خود پین ها بسیار دور تر و در فاصله‌ی حدود ۱۸ متری شما قرار دارند در حالی که این نشان های پیکان شکل، بسیار به شما نزدیک تر هستند. زدن هدفی نزدیک تر، بسیار ساده تر از زدن یک هدف دور است و اگر شما بتوانید پیکان مناسب را هدف قرار دهید، به احتمال بسیار زیاد، توپ به مسیر خود ادامه خواهد داد و به پین ها اصابت خواهد کرد.

آموزش ورزش بولینگ 1

بهترین نقطه برای هدف گیری اگر در ابتداری راه یادگیری و آموزش بولینگ هستید، احتمالا از ما خواهید پرسید که کدام پیکان برای هدف گیری مناسب تر است؟ از آن جایی که افراد مختلف با روش های متفاوتی هدف گیری می‌کنند و هر لین نیز شرایط خاص خود را دارد، جواب مشخصی برای این سوال وجود ندارد. اگر بخواهید پرتاب مستقیمی داشته باشید و هدپین (پین اول) را بزنید، مشخصا باید پیکان وسطی را هدف بگیرید. اما زدن هدپین گزینه چندان مناسبی نیست و در اکثر موارد باعث ریختن همه پین ها نخواهد شد. بهترین حالت، دادن کمی زاویه به توپ و زدن نقطه‌ای است که به نقطه پاکت معروف است و بیشترین امتیاز را برای شما به ارمغان خواهد آورد. برای افراد راست دست این نقطه جایی بین پین ۱ و پین ۳ است و برای افراد چپ دست بین پین ۱ و پین ۲ است. بنابرین بهترین مکان برای نشانه گیری کمی متمایل به سمت راست پیکان وسط برای افراد راست دست و کمی متمایل به سمت چپ پیکان وسط برای افراد چپ دست است.

نحوه ایستادن قبل از پرتاب توپ برای برای اینکه بتوانید به درستی با توپ حرکت کنید و پرتاب خوبی داشته باشید، باید نحوه درست ایستادن با توپ بولینگ را فرا بگیرید. اگرچه قانون مشخصی برای مکان ایستادن شما وجود ندارد و شما آزادید هر جایی در محوطه‌ی اپروچ (جایی که بولینگ باز در آن میایستد و توپ را پرتاب می‌کند) بایستید، اما برای اینکه بتوانید در لحظه مناسب و درست قبل از لاین خطا توپ را رها کنید، باید در فاصله‌ی مناسبی حرکت خود را شروع کنید. برای این کار به ته محوطه اپروچ بروید و پشت به پین ها در فاصله‌ی ۵ سانتی متری از لاین خطا بایستید. سپس ۴ یا ۵ قدم بردارید. نقطه ای که به آن می‌رسید، بهترین مکان برای شروع حرکت برای پرتاب توپ است. حالت ایستادن شما باید کاملا عادی و با کنترل باشد. بهتر است زانوهای خود را کمی خم کنید و سر خود را کاملا بالا نگه دارید. توپ را باید در نزدیکی کمر خود نگه دارید، اگرچه مکان دقیق نگه داشتن توپ کمی به خود بولینگ باز بستگی دارد. اگر خواستید می‌توانید توپ را کمی بالاتر بگیرید اما نباید توپ را در عرض شانه‌های خود نگه دارید. همینطور هیچ گاه نباید توپ را پایین تر از سطح کمر خود نگه دارید. همچنین اگر راست دست هستید حتما توپ را در سمت راست بدن خود، و اگر چپ دست هستید توپ را در سمت چپ بدن خود نگه دارید. نگه داشتن توپ در مرکز بدن ایده چندان خوبی نیست.

آموزش ورزش بولینگ 1


نحوه حرکت کردن با توپ بعد از اینکه فرا گرفتید که چه مکانی برای ایستادن با توپ مناسب تر است و نحوه صحیح گرفتن توپ بازی بولینگ چگونه است، باید چگونگی قدم برداشتن و حرکت دادن دستتان برای پرتاب توپ را یاد بگیرید. یکی از اولین مواردی که در آموزش بولینگ مورد توجه قرار می‌گیرد این است که قبل از پرتاب باید چند قدم با توپ بردارید. برداشتن ۴ یا ۵ قدم قبل از پرتاب توپ روش معمول و استاندارد بولینگ است. با این که هر دو روش کاملا معمول و مناسب هستند ولی روش ۴ قدمی برای افراد تازه کار آسان‌تر و معمول‌تر است. در یک حرکت ۴ قدمی، اولین قدم همیشه با پای موافق با دستی که توپ را پرتاب می‌کند، شروع می‌شود و در این قدم دستی که توپ را حمل می‌کند به سمت جلو برده می‌شود. سپس دست ها به صورت آونگی در ۴ قدم به صورت منظم به حرکت در می‌آیند و در قدم چهارم پای مخالف جلو آمده و شست از حفره‌ی روی توپ بیرون آورده می‌شود. حفظ تعادل هم یکی از اساسی ترین موارد در آموزش بولینگ است و مهم ترین اصل در حرکت برای پرتاب توپ است. نحوه پرتاب روش های متفاوتی برای پرتاب توپ در آموزش بولینگ وجود دارد و نوع رها کردن توپ به اندازه‌ی پیچی که قصد دارید به توپ بدهید، بستگی دارد. برای پرتاب توپ نباید به دست خود سرعت بدهید و باید اجازه بدهید که دستتان به صورت طبیعی و کاملا کنترل شده حرکت کند. همچنین پیچ دادن به توپ به حرکت مچ وابسته نیست و اصلی ترین عامل برای قوس دادن به توپ انگشتانتان هستند. با جلو و عقب کردن مچ دستتان در زمان حمل کردن یک جسم تقریبا ۷ کیلویی، ممکن است آسیب های جدی به خود وارد کنید. در هنگام پرتاب ابتدا باید شست خود را از توپ خارج کنید. انگشت شست خود را به صورت خمیده درون حفره نگه ندارید تا هنگام خروج، شستتان به راحتی بیرون بیاید. دو انگشت دیگر مسئول پیچ دادن به توپ خواهند بود و باید به مقدار کمی در جهت موافق با دستی که توپ را پرتاب می‌کند، چرخش داده شوند و سپس از توپ خارج شوند. پس از رها کردن توپ، قسمت روی دست باید به سمت بالا باشند و در امتداد با توپ به حرکت خود ادامه دهد.

آموزش ورزش بولینگ 1

نکاتی برای تازه کارها در آموزش بولینگ توپی با وزن مناسب انتخاب کنید وزن ایده آل توپ بولینگ برای خانم ها حدود ۵ کیلو و برای آقایان حدود ۶ یا ۷ کیلو است؛ با این حال وزن توپ در مقایسه با سایز حفره های انگشت روی آن، اهمیت کمتری دارد. با این که توپ های با وزن بالاتر با قدرت بیشتری پین ها را می‌ریزند؛ اما اگر سایز و اندازه سوراخ های روی آن مناسب انگشتانتان نباشد، احتمال این که توپ از مسیر خارج شود و از محوطه‌ی لین بیرون رود، زیاد است. توپ را به نرمی پرتاب کنید سعی کنید نیرو و قدرت خیلی زیادی در پرتاپ توپ به خرج ندهید که در این صورت بر خلاف آن چه تصور می‌کنید پرتاب قدرتمند و مناسبی نخواهید داشت و احتمال منحرف شدن توپ از مسیر زیاد خواهد بود. این نکته از موارد پراهمیت در آموزش بولینگ محسوب می‌شود. برای داشتن پرتابی نرم و عالی، به چیزی بیشتر از کشیدن چند نفس عمیق احتیاج دارید. برای این کار باید حرکت دستی آونگ مانند و هماهنگ با حرکت بدن خود داشته باشید. سرعت مناسب پرتاب را پیدا کنید اگر می‌خواهید قبل از پرتاب حرکتی آهسته داشته باشید، توپ را مقداری بالاتر نگه دارید. با این کار حرکت دست شما با حرکت کل بدنتان هماهنگ خواهد بود و چرخش دستی آهسته تر خواهید داشت. اگر می‌خواهید قبل از پرتاب با سرعت بالایی قدم بردارید، توپ را جایی در کنار ران یا کمر خود نگه دارید. چون زمانی که با سرعت حرکت می‌کنید فرصت اینکه یک چرخش کامل را با دستانتان انجام دهید ندارید.

آموزش ورزش بولینگ 1

از روش های فنی تر برای نگه داشتن توپ استفاده کنید توپی سبک انتخاب کنید. انگشت شصت خود را بیرون از توپ نگه دارید و سعی کنید با کف دست خود توپ را کنترل کنید و با آن توپ را بچرخانید. با این روش ساده، به راحتی می‌توانید پرتابی عالی داشته باشید. شاید در ابتدا حس کنید که با این روش کنترل کمتری روی توپ دارید، ولی بعد از چند دست بازی کاملا به آن عادت خواهید کرد و پرتاپ های قوس‌دار فوق‌العاده ای خواهید داشت. این مورد یکی از نکات اساسی در آموزش بولینگ به شمار می‌آید.


با تشکر سپاس فراموش نشه...
خلاف قوانین؟! تکراری؟! بی کیفیت؟! اسپمزا؟! اسپم؟!کم محتوا؟!
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ویلای دو خوابه و ارزان قیمت در نزدیکی دریا در شهر رامسر (:
پاسخ
 سپاس شده توسط امیررضا* ، jcjfjkfjg
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  باخت «تاریخی» الاهلی مقابل استقلال در حضور وزیر ورزش عربستان
  درخواست نویسندگی در بخش فوتبال و سایر ورزش ها و زیرشاخه ها
  ورزش جدید اسلم بال
  آشنایی با ورزش لاکراس
  مهدی طارمی؛ پرچم و غرور یک ملت فراتر از ورزش
  آموزش مقدماتی والیبال. آپدیت روزانه‌.
  کدوم ورزش رو بیشتر می پسندید؟
  ورزش پایه و مادر ۸ ماه بدون رئیس!
  تصمیم‌گیری در مورد مسابقات غیرفوتبالی کلید خورد/ ورزش‌های برخوردی فعلا تعطیل!
  خسروی: سرپرست فدراسیون‌های "ورزش روستایی" و "بدنسازی" به‌زودی معرفی می‌شوند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان