امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی آیدان گیلن - Aidan Gillen

#1
بیوگرافی آیدان گیلن - Aidan Gillen 1

نام: آیدان گیلن (آیدان مورفی)

تاریخ تولد: ۲۴ آوریل ۱۹۶۸ (۴ اردیبهشت  ۱۳۴۷)
سن: ۵۱ سال
محل تولد: دوبلین، ایرلند
قد: ۱۷۸ سانتی متر
شغل: بازیگر
وضعیت تاهل: متاهل


بیوگرافی آیدان گیلن - Aidan Gillen 1

بیوگرافی آیدان گیلن
آیدان گیلن یک بازیگر ایرلندی با استعداد است که توانست در تئاتر و سینما به درجات بالا برسد. او به خاطر بازی در نقش پیتر بیلیش بازیگر نقش لیتل فینگر در سریال اقتباسی از رمان “ترانه یخ و آتش” جرج مارتین به شهرت رسید. با این حال کارنامه بازیگری او به همینجا خلاصه نشده و در شخصیت های به یادماندنی دیگر هم حضور یافته است.
کودکی و جوانی
این بازیگر آینده در ۲۴ آوریل ۱۹۶ در شهر ایرلندی دوبلین به دنیا آمد و به مدرسه سنت وینسنت رفت. خانواده آیدان دارای چهار فرزند بودند و او دو خواهر و یک برادر دارد. گفته می شود یکی از خواهران او، فیونولا نیز حرفه بازیگری را انتخاب نمود و برادرش جان پل  یک فیلمنامه نویس و نمایشنامه نویس با استعداد است.


بیوگرافی آیدان گیلن - Aidan Gillen 1

آیدان گیلن نام خانوادگی واقعی او مورفی است با این حال در ابتدای مسیر بازیگری تصمیم گرفت از نام فامیل مادرش استفاده کند. حتی گفته می شود به دلیل مشکلات با پدرش این نام خانوادگی را انتخاب نکرد. همچنین گفته می شود به خاطر شهرت ادی مورفی در آن زمان این نام را استفاده نکرد. آیدان در این باره چیزی نگفته است.


بیوگرافی آیدان گیلن - Aidan Gillen 1

آیدان گیلن در جوانی آیدان گیلن در زمان مدرسه علاقه به بازیگری را نشان داد و در تئاتر دوبلین شرکت کرد. گفته می شود اولین اثر او “رؤیای شب نیمه تابستان” از نمایش جاودانه ویلیام شکسپیر است.

فیلم های او

آیدان در نوزده سالگی به لندن رفت تا مسیر شهرت و محبوبیت را بیابد. در آن زمان آنقدر موفق بود که در یک فیلم حضور یابد. این فیلم The Lonely Passion of Judith Hearne نام داشت و درباره یک دوشیزه مسن بود که عاشق یک مرد خوشتیپ شد. مگی اسمیت و باب هاسکینز نقش های اصلی را برعهده داشتند و آیدان هم نقش مکمل را. بنابراین توانست تجربه خوبی به دست آورد.

بیوگرافی آیدان گیلن - Aidan Gillen 1

بلافاصله پس از این فیلم نقش های جدید به او پیشنهاد شد. سپس فیلم های The Courier, Belfry و An Ungentlemanly Act با حضور او اکران شدند. آیدان در مدت زمان کوتاه قدم به قدم حرفه خود را بهبود بخشید. در سال ۱۹۹۳ در قسمت هایی از سریال The Bill حضور یافت.
سال ۱۹۹۹ با چندین نقش مهم برای او موفقیت آمیز بود. او در سریال Queer as Folk در نقش یک شخصیت بحث برانگیز حضور یافت. این سریال جنجال برانگیز و جسورانه بود. داستان درباره گروی از همجنسگرایان است و درنتیجه مشکلات و سختی های افراد متفاوت به خوبی نشان داده می شود. اجرای او در این فیلم توجه طرفداران و منتقدین سختگیر را به خود جلب کرد و واکنش آنها نسبت به بازی او مثبت بود. درنتیجه نامزد بهترین بازیگر مرد آکادمی تلویزیونی بریتانیا شد و متاسفانه جایزه را به دست نیاورد.

بیوگرافی آیدان گیلن - Aidan Gillen 1

آیدان گیلن در دونده مارپیچ

سپس به روزنامه ها اعتراف کرد که از چنین نقش های جسورانه ای ابا ندارد. طبق نظر او همجنسگرایان با افراد عادی فرقی ندارند، بلکه افراد معمولی هستند با رویاها، مشکلات و سختی های خود و جامعه باید پذیرای آنها باشد. این بازیگر فعالیت در تئاتر را رها نکرد و اجرا در نمایش  An Inspector Calls باعث شد نامزد تونی شود، که در عرصه جوایز تئاتر بسیار با ارزش است.
در آغاز سال های ۲۰۰۰ در فیلم های لورنا دون (Lorna Doone)، پرده آخر(The Final Curtain) و قلمروی من (My Kingdom) حضور یافت. در سال ۲۰۰۳ در کمدی “شوالیه های شانگهای” (Shanghai Knights) در کنار اوون ویلسون و جکی چان هنرنمایی کرد. فیلم های دیگر او هم ۱۲ Rounds, Trouble with Sex و Blackout بودند. با این حال موفقیت در سال ۲۰۱۰ به سراغ او آمد و بازی در نقش پیتر بیلیش در سریال “بازی تاج و تخت” (Game of Thrones) به او پیشنهاد شد. پیتر لیتلفینگر یکی از نقش های کلیدی سریال است که به خاطر تخت آهنین هفت قلمرو مبارزه می کند.

بیوگرافی آیدان گیلن - Aidan Gillen 1

آیدان گیلن در بازی تاج و تخت شخصیت گیلن یک فرد شرور و توطئه گر است که برای رسیدن به نقشه خود جان عده ای را به خطر انداخته است. گرچه او درباره این شخصیت نظر دیگری دارد. آیدن گیلن به روزنامه ها اعتراف کرد:

“به نظر من لیتلفینگر یک مار خوش خط و خال نیست، اما می دانم چرا سرسی و شخصیت های دیگر از او متنفرند. او یک انسان واقعی است!هدف او رسیدن به قدرت مطلق و نشستن بر روی تخت پادشاهی نیست. این هدف برای او خسته کننده و در عین حال خطرناک است. این بازی است که به او انگیزه می دهد.”

علاوه بر آیدن گیلن، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سوفی ترنر ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
امیلیا کلارک ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیتر دینکلیج ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کیت هرینگتون و غیره از جمله بازیگران سریال بازی و تاج و تخت هستند.

زندگی شخصی

این مرد قد بلند مو قهوه ای (قد آیدن ۱۷۸ سانتی متر است) هرگز در جذب زنان زیبا ناموفق نبوده است. با این حال همیشه مرد وفاداری بوده است و در سن پانزده سالگی با همسرش آشنا شد. از آن زمان زندگی عاطفی اش با این زن گره خورد.

بیوگرافی آیدان گیلن - Aidan Gillen 1

آیدان گیلن و همسرش الیویا اوفلاناگان انتخاب این مرد بود. این زوج برای مدت ها رابطه شان را تایید نکردند. گفته می شود همسرش تقاضای ازدواج گیلن را نپذیرفت. حتی گفته می شود آنها درباره آینده تفاهم نداشتند و نمی توانستند آینده مشترکی را متصور شوند.
با این حال این زوج در سال ۲۰۰۱ باهم ازدواج کردند. پس از مدتی اولین فرزندشان، دختری به نام بری به دنیا آمد. سپس پسرشان جو متولد شد. خانواده گیلن در زادگاه او ایرلند زندگی می کنند.

بیوگرافی آیدان گیلن - Aidan Gillen 1

آیدان گیلن و فرزندانش این بازیگر اعتراف کرده که همسر و فرزندانش اولویت اول زندگی او هستند. گیلن جایزه فیلم و تلویزیون ایرلند برای سریال The Wire را به خانواده اش تقدیم کرد.
آیدان گیلن در امروز
این بازیگر برخلاف شهرت و موفقیت فعلی اش آن را کافی ندانسته و هنوز به حضور در پروژه ها ادامه می دهد. در سال ۲۰۱۷ طرفداران از اکران فیلم “شاه آرتور: افسانه شمشیر” (King Arthur: Legend of the Sword) با حضور گیلن باخبر شدند و علاوه بر او چارلی هانم، جود لاو و اریک بانا نیز در این فیلم حضور دارند.

بیوگرافی آیدان گیلن - Aidan Gillen 1

آیدان گیلن در فیلم شاه آرتور: افسانه شمشمیر
در سال ۲۰۱۸ در اینستاگرام و شبکه های مجازی دیگر درباره  حضور او در فیلم “Maze Runner: The Death Cure” (Maze Runner: The Death Cure) که ادامه فیلم “دونده مارپیچ: مشقت‌های اسکرچ” (Maze Runner: The Scorch Trials) بود اخباری شنیده شد. گفته می شود این فیلم به تمام رازها و پرسش های پیش آمده از ابتدای این اثر حماسی پاسخ می دهد.

بیوگرافی آیدان گیلن - Aidan Gillen 1

آیدان گیلن در سریال پیکی بلایندرز
علاوه بر این در مدت زمان کوتاهی طرفداران او را در سریال جنایی محبوب “پیکی بلایندرز” (Peaky Blinders) دیدند.


فیلم شناسی
  • شاه آرتور: افسانه شمشیر – King Arthur: Legend of the Sword – ۲۰۱۷
  • خیابان سینگ – Sing Street – ۲۰۱۶
  • دونده مارپیچ: مشقت‌های اسکرچ – Maze Runner: The Scorch Trials – ۲۰۱۵
  • بازی تاج و تخت – Game of Thrones – ۲۰۱۱
  • فری فال – Freefall – ۲۰۰۹
  • بلک اوت – Blackout – ۲۰۰۸
  • شوالیه های شانگهای – Shanghai Knights – ۲۰۰۳
  • پرده آخر – The Final Curtain – ۲۰۰۲
  • لورنا دون – Lorna Doone – ۲۰۰۰
  • طلا در خیابان ها – Gold in the Streets – ۱۹۹۸
  • موجو – Mojo – ۱۹۹۷
  • Some Mother’s Son – ۱۹۹۶
  • دایره دوستان – Circle of Friends – ۱۹۹۵
  • The Courier – ۱۹۸۸
  • The Lonely Passion of Judith Hearne – ۱۹۸۷
ˢᵒᵐᵉ ᵗᶤᵐᵉˢ
 ᵖᵃˢᵗ ʰᵘʳᵗˢ 
ᵃᶰᵈ ʸᵒᵘ ᶜᵃᶰ'ᵗ 
ˡᵉᵗ ᵗʰᶤᶰᵍˢ ᵍᵒ
ᵞᵒᵘ ʲᵘˢᵗ ᵏᵉᵉᵖ ᵈᶤᵍᵍᶤᶰᵍ
 ᵗᶤˡˡ ʸᵒᵘ'ˡˡ ᵈᶤᵉ ᶤᶰˢᶤᵈᵉ 
ˑ ˑ ˑ
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بیوگرافی سیدنی سوئینی(Sydney Sweeney)
  بیوگرافی بازیگران hollywood `
  بیوگرافی الکساندرا داداریو Alexandra Daddario
  بیوگرافی تام هالند (Thomas Holland)
  بیوگرافی زندایا (Zendaya Maree )
  بیوگرافی جسیکا باردن (Jessica Barden)
  بیوگرافی جنا اورتگا (Jenna Ortega)
  بیوگرافی جنیفر لارنس (اJennifer Shrader Lawrence)
  بیوگرافی مَریلین مونرو (Marilyn Monroe)
  بیوگرافی اینگرید برگمن(Ingrid Bergman)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان