امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیو گرافی ای یو

#1
سلام امیدوارم خوشتون بیاد

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیو گرافی ای یو 1
لی جی اون (به کره‌ای: 이지은 و به انگلیسی: Lee Ji-eun) (تولد: ۱۶ می ۱۹۹۳ در سئول)، با نام استیج آی یو (به کره ای: 아이유 و به انگلیسی IU) خواننده، ترانه سرا، آهنگساز و بازیگر و مدل اهل کرهٔ جنوبی است. او وقتی یک دانش آموز دبیرستانی بود، به دنبال رویایش برای خواننده شدن در اودیشن کمپانی‌های استعداد یابی مختلفی شرکت کرد. در سال ۲۰۰۷ به عنوان کار آموز وارد کمپانیLoen Entertainment شد و پس از فقط ۱۰ ماه دوره کارآموزی در سن ۱۵ سالگی با آلبوم Lost and Found فعالیت خود را در موسیقی کشور کره جنوبی آغاز کرد. آلبوم‌های بعدی او، Growing Up و IU...IM برای او موفقیت‌هایی مهمی به ارمغان آوردند، اما انتشار تک‌آهنگ "روز خوب" (Good Day/좋은 날) از مینی آلبومReal در سال ۲۰۱۰، او را به یک ستاره ملی و مشهور تبدیل کرد. آهنگ "روز خوب" پنج هفته متوالی در صدر چارت Gaon قرار داشت و در کنار آهنگ "گانگنام استایل" از "PSY" رکورد دار بیشترین مدت زمان باقی ماندن در رتبهٔ ۱ چارت‌ها است.

آی یو

آی یو در هنگ کنگ ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۵

اطلاعات پس‌زمینه
نام شناسنامه‌ ایلی جی اون (이지은)
زادگاه۱۶ مهٔ ۱۹۹۳ ‏(۲۶ سال)[۱]
Gwangjin District, Seoul, South Korea
خاستگاه کره جنوبی
سبکK-pop Ballad

حرفه‌(ها)خواننده، آهنگ نویس، بازیگرسازها

آواز گیتار پیانو طبل

سال‌های فعالیت۲۰۰۸ تاکنونناشر(ان)

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیو گرافی ای یو 1
او قرار است با گروه های بنگتن بویز و گات سون همکاری مشترک داشته باشد،تاکنون خبری از تایید نهایی برای گروه گات سون منتشر نشده ولی بیگ هیت اظهار خوشحالی کرده است.

IU با موفقیت آلبوم‌های سال ۲۰۱۱، Real+ وLast Fantasy، به خواننده ای تبدیل شد که چارت‌های موسیقی کشورش رو مال خودش کرد و همچنین توانست لقب «خواهر کوچک کره» رو بدست آورد. سال ۲۰۱۱ همچنین اولین فعالیت IU در مسیر ترانه سرایی با آهنگ “Hold My Hand” رو به همراه داشت. این آهنگ برای سریال “Greatest Love” نوشته شده بود. سومین آلبوم کامل IU به نامModern Times که سال ۲۰۱۳ منتشر شد چهرهٔ بالغ تری نسبت به تصویر دخترانه ای که قبلاً داشت را به نمایش گذاشت و آهنگ‌های متعددی از این آلبوم به لیست ۱۰ آهنگ برتر چارتGaon راه پیدا کرد. با انتشار A Flower Bookmark و Chat-Shire به جدا شدن از مسیر اصلی و استایل رایج KPOP ادامه داد و تسلطش روی چارت‌های موسیقی را حفظ کرد. مینی آلبوم Chat-Shire اولین آلبومی است که IU کار ترانه سرایی و تهیه کنندگی کل آلبومش رو خود بر عهده داشته‌است.

IU تابحال ۳ آلبوم کامل و ۹ آلبوم چند آهنگه (مینی آلبوم و سینگل آلبوم‌های کره ای و ژاپنی). او تعداد ۲ آلبوم رتبهٔ یک و ۱۴سینگل ترک رتبهٔ یک در چارت Gaon Music رو به نام خودش ثبت کرده‌است. به عنوان یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان سولوی صنعت موسیقی کره جنوبی، که تحت سلطهٔ گروه‌های پسر و دختر است، IU از سال ۲۰۱۲ تا کنون درلیست سالیانهٔ Korea Power Celebrity 40مجله Forbes کره حضور دارد و بالاترین رتبهٔ او در سال ۲۰۱۲ با رتبهٔ ۳ بوده‌است. Billboard از آیو به عنوان رهبر همیشگی Korea K-Pop Hot 100 بیلبورد با بیشترین تعداد آهنگ در رتبهٔ یک این چارت و هنرمندی که بیشترین تعداد هفته را در صدر چارت گذرانده نام برده.

درکنار شغلش در زمینهٔ موسیقی، آیو در زمینهٔ مجری‌گری رادیو و برنامه‌های تلویزیون و همچنین بازیگری نیز فعالیت دارد. بعد از نقش دومش در سریال Dream High و حضور کوتاه در برخی دیگر برنامه‌های تلویزیونی، آیو در سریال You're the Best, Lee Soon-shin, Pretty Man, The Producers و Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo نقش آفرینی کرده‌است.

در سال 2012 در یک برنامه تلویزیونی که آیو به همراه بائه سوزیحضور داشت، اعلام شد که لی دونگ ووک از آیو به عنوان دختر ایده‌آل خود یاد کرده در صورتی که در سال 2018 کمپانی سوزی قرارگذاشتن سوزی و لی دونگ ووک را رسماً اعلام کرد.




سپاس Smile
.Haters  are my greatest  motivators
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16596388991788

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بیو گرافی کیم سو هیان
  بیو گرافی لی جونگ سوک
  بیو گرافی جی سانگ
  بیو گرافی جی جین هی(امپراطور در دونگی)
  بیو گرافی جانگ هیوک

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان