امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه التهاب پس از کشیدن دندان عقل را کاهش دهیم

#1
دندان عقل
یکی از مشکلات بسیار حادی که بعد از کشیدن دندان عقل با آن می توان مواجه شد، بروز التهاب و ورم در فک و محل دندان کشیده شده، می باشد که این امر درد زیادی را با خود به همراه دارد و بیمار بایستی به شکل جدی مراقب بوده و تمام توصیه های پزشک خود را جدی بگیرد.

کشیدن دندان عقل
امروزه یکی از بزرگترین نگرانی های بسیاری از افراد دردی می باشد که بعد از کشیدن دندان عقل به وجود می آید در واقع افراد بسیاری در طول عمر خود مجبور هستند دندان عقل خود را بکشند، اما مشکلی که وجود دارد، التهاب و درد بعد از کشیدن می باشد، که ذهن بسیاری از افراد را این امر مشغول کرده است. توجه داشته باشید که این دندان دارای ریشه در داخل استخوان فک بوده و برای کشیدن آن بایستی از داخل حفره خود به بیرون کشیده شود که در آوردن آن توسط پزشک مجرب در این زمینه امکان پذیر می باشد چرا که می تواند با ایجاد ضربات بسیار آرام به بافت فک، ریشه را از داخل حفره جدا سازد و به راحتی اقدام به کشیدن این دندان داشته باشد. البته در برخی از مواقع نیز مجبور به جراحی کردن فک برای درآوردن دندان می باشند.
<class=”ortho-color”>

همچنین بخوانید: جراحی دندان عقل

بعد از درآوردن دندان حفره خالی پر از لخته می شود و در صورت تخلیه این لخته خون شاهد التهاب و عفونت پوشش استخوانی حفره خواهیم شد که در اصطلاح پزشکی به آن، حفره خشک نیز می گویند و از 25 نفر، یک نفر با این مشکل مواجه می شود.



با التهاب دندان عقل بعد از کشیدن چه کنیم؟
دندان عقل به دلیل اینکه جایی برای رشد خود در فک ندارد به همین دلیل فشارهای زیادی را به دندان های آسیاب وارد کرده و سبب ایجاد درد در این قسمت می شود که این درد افراد را مجبور به کشیدن این دندان می کند، اما مشکل اصلی بعد از کشیده شدن دندان، ایجاد تورم و التهاب در ناحیه فک و گونه می باشد و سوال این است که بایستی با این التهاب و تورم چه کنیم؟ توجه داشته باشید که التهاب و تورم از طبیعی ترین عوارضی می باشد که بعد از کشیدن این دندان مشاهده می شود چرا که با آسیب دیدن بافت دندانی بی شک ورم و التهاب از اولین عوارض مشاهده شده خواهد بود.التهاب به وجود آمده اگر مورد درمان صحیح واقع نشود، ممکن است مشکلات و درد بیشتری را برای بیمار بوجود بیاورد. به همین جهت حتما به توصیه های دندانپزشک خود توجه لازم را داشته باشید و سر خود برای درمان آن کاری را انجام ندهید.

تسکین درد و التهاب با کمپرس آب گرم
درد دندان عقل

دندانپزشک برای تسکین درد و التهاب بعد از کشیدن دندان عقل بی شک داروهایی را تجویز خواهد کرد که شما می توانید مرتب از مسکن های خود استفاده داشته باشید و در صورت بالا بودن میزان التهاب نیز از کمپرس های آب گرم نیز البته با نظر پزشک خود استفاده کنید. استفاده از کمپرس های آب گرم برای کاهش التهاب بسیار موثر می باشد که البته می توانید به جای کمپرس آب گرم از حوله گرم شده نیز به این منظور استفاده کنید و آن را به مدت چند دقیقه بدون فشار دادن روی صورت خود قرار دهید. اگر شما بتوانید روزانه دو مرتبه این عمل را انجام دهید می تواند در درمان و کاهش میزان التهاب به وجود آمده بسیار موفق و موثر باشد.



همچنین بخوانید: مشکلات روزهای اول ارتودنسی
نسخه های خانگی برای رفع التهاب
از زمان های دور نسخه های خانگی برای درمان بسیاری از بیماری ها موثر بوده است به طوری که می توانید در التهاب به وجود آمده بعد از کشیدن دندان عقل خود نیز از این نسخه ها استفاده کنید به این منظور، حتما سعی داشته باشید که سرتان از بدنتان بالاتر باشد حتی در هنگام خواب نیز حتما از چند بالش برای زیر سر خود استفاده کنید تا ترشحات اضافه به محل اولیه خود باز گشته و از میزان التهاب کم شود. همچنین استفاده از چای بابونه برای کاهش خونریزی و التهاب بسیار موثر خواهد بود و بگذارید کمی خنک تر شده و سپس میل کنید همچنین به هیچ عنوان غذاهای سفت میل نکنید و غذاهای مایعی و آبدار را در اولویت قرار دهید.

تمیز کردن دهان مدام با آب نمک
اولین روزی که اقدام به کشیدن دندان خود داشتید توصیه می شود که از قرقره آب نمک استفاده کنید چرا که این امر سبب می شود میزان التهاب به وجود آمده به حد قابل توجهی کاهش یابد. همچنین توصیه می شود که این عمل را تا چند روز بعد از کشیدن دندان عقل انجام دهید تا در کوتاه ترین زمان ممکن بتواند درد را کاهش داده و التهاب را بهبود بخشد. همچنین بلافاصله از نوشیدنی های گرم استفاده نکنید چرا که این امر می تواند لخته خونی را تحریک کرده و سبب ایجاد درد بیشتر به همراه خونریزی بالایی باشد. از دیگر کارهایی که بایستی انجام دهید تا التهاب به وجود آمده زودتر خوب شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیگار نکشیدن
صحبت نکردن
استفاده از خوراکی های نرم با دمای معمولی
استفاده از دهانشویه ای که پزشک تجویز کرده است
همچنین بخوانید: ارتودنسی و دندان عقل
آگهی
#2
دندون عقلتونو نکشین بی عقل میشینننن
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بواسیر در نوزادان چگونه تشخیص داده می شود؟
  قیمت کامپوزیت دندان در کرج
Subarrow چگونه صبح زود بیدار شویم ؟
  ایمپلنت دندان دیجیتال، جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان
  ۷ فاکتور تاثیرگذار بر میزان موفقیت ایمپلنت دندان
  تغییر رنگ دندان ها و 11علت اصلی آن
  عمل جراحی بواسیر (هموروئید) چگونه است؟
  عملکرد اسپریدر دندانپزشکی در عصب کشی و ترمیم دندان
  6 ترفند آشپزی برای کاهش کلسترول
Minioni لمینت سرامیکی دندان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان