امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قدرت موسیقی برای کاهش استرس

#1
موسیقی و تاثیرات آن بر کاهش استرس و اضطراب


قدرت آرامش بخش موسیقی به خوبی تثبیت شده است. این یک پیوند منحصر به فرد با احساسات ما دارد، بنابراین می تواند ابزاری بسیار مؤثر برای مدیریت استرس و کاهش اضطراب باشد.

گوش دادن به موسیقی بخصوص موسیقی کلاسیک و آرام می تواند تأثیر فوق العاده آرامش بخشی بر ذهن و بدن ما بگذارد. این نوع موسیقی می تواند اثرات مفیدی بر عملکردهای فیزیولوژیکی ما، کاهش سرعت نبض و ضربان قلب، کاهش فشار خون و کاهش سطح هورمون های استرس داشته باشد. به طور خلاصه، موسیقی می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای مدیریت استرس در زندگی ما عمل کند.

از آنجا که موسیقی می تواند توجه ما را به خود جلب کند، به طور همزمان می تواند به عنوان یک حواس پرتی عمل می کند و در عین حال به کشف احساسات نیز کمک می کند. این بدان معنی است که می تواند کمک بزرگی به مدیتیشن باشد و از جلوگیری از سرگردانی ذهن کمک می کند.



قدرت موسیقی برای کاهش استرس 1



ترجیح موسیقی به طور گسترده ای بین افراد، متفاوت است. بنابراین فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی برای هر روحیه مناسب است. اما حتی اگر معمولاً به موسیقی کلاسیک گوش نمی دهید، ارزش دارد در هنگام انتخاب آرامش بخش ترین موسیقی، آن را امتحان کنید.

هنگامی که افراد بسیار استرس دارند، تمایل به گوش دادن فعال به موسیقی وجود دارد. شاید این احساس اتلاف وقت باشد و کمکی به دستیابی به چیزی نمی کند. اما همانطور که می دانیم با کاهش استرس، بهره وری افزایش می یابد.

برای ترکیب موسیقی در یک زندگی شلوغ، سعی کنید آهنگ را در ماشین پخش کنید، یا هنگام حمام یا دوش، رادیو روشن کنید. فرد مبتلا به افسردگی بالینی یا اختلال دو قطبی ممکن است برای کمک به بدترین و کمترین حالت خود به موسیقی گوش دهد.

آواز خواندن (یا فریاد زدن) در کنار هم می تواند آزادی زیادی از تنش ایجاد کند و هم چنین برای برخی از برونگراها بسیار لذت بخش است! موسیقی آرام قبل از خواب باعث آرامش می شود و به القای خواب کمک می کند.



قدرت موسیقی برای کاهش استرس 1



تحقیق در زمینه موسیقی


موسیقی صدها سال است که در درمان بیماری ها و بازیابی هماهنگی بین ذهن و بدن مورد استفاده قرار می گیرد. اما اخیراً، مطالعات علمی سعی در ارزیابی مزایای احتمالی موسیقی کرده اند. این مطالعات تحقیقاتی نشان داده اند:

شکل و ساختار موسیقی می تواند نظم و امنیت را برای کودکان معلول و مضطرب به ارمغان آورد. این هماهنگی و ارتباطات را ترغیب می کند، بنابراین کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد.
گوش دادن به موسیقی با هدفون باعث کاهش استرس و اضطراب در بیماران بیمارستانی قبل و بعد از عمل می شود.
موسیقی می تواند در کاهش درد مزمن و درد بعد از عمل هم کمک کند.
گوش دادن به موسیقی می تواند باعث کاهش افسردگی و افزایش اعتماد به نفس در افراد مسن شود.
ساخت موسیقی می تواند فرسودگی شغلی را کاهش داده و روحیه را در بین دانشجویان پرستاری بهبود بخشد.
موسیقی درمانی بطور چشمگیری پریشانی عاطفی را کاهش می دهد و باعث افزایش کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به سرطان می شود.




قدرت موسیقی برای کاهش استرس 1




مدیتیشن با موسیقی


موسیقی خاص برای مدیتیشن مناسب است زیرا می تواند ذهن را آرام کند و واکنش ریلکسیشن را آغاز کند. با این حال، موسیقی های امروزی برای همه کار نمی کنند. موسیقی بدون ساختار می تواند تحریک کننده و حتی نگران کننده باشد. موسیقی آرام با یک ملودی آشنا بیشتر آرامش بخش است. اما به جستجوی اطراف بپردازید تا درک کنید چه چیزی احساس آرامش، آشنایی و محوریت را برای شما به عنوان یک فرد ایجاد می کند.

صداهای طبیعت غالباً بطور خاص برای استراحت ساخته شده اند. به عنوان مثال، صدای آب می تواند برای بعضی از افراد آرامش بخش باشد. این می تواند به تنظیم تصاویر آرامش بخش مانند دراز کشیدن در کنار یک کوه در یک روز گرم بهاری کمک کند.

علاوه بر گوش دادن به موسیقی ها، نواختن موسیقی خود نیز می تواند آرامش عجیبی در فرد ایجاد کند. شما می توانید در خصوص علایق خود بیشتر بررسی کنید تا متوجه شوید در چه صورتی می توانید این آرامش را برای کاهش اضطراب کسب کنید.

در این راه سازنو، بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج می تواند شما را یاری نماید تا بتوانید آرامشی وصف نیافتی در کنار آموزش ساز و موسیقی مورد علاقه خود کسب نمایید. در صورت علاقه می توانید با ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.


قدرت موسیقی برای کاهش استرس 1
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  روشهای کمک به کودک در کاهش اضطراب:
  وقتشه متوجه قدرت اصلی چشمت بشی.... خیلی جالبه بیا تو
  قدرت کشتن تمام معلم ها و آتش زدن کتاب ها!!!
  میزان استرس شما چقدر است و چطور می‌توانید استرس روزانه‌تان را کاهش دهید؟
  گروه موسیقی imagine dragons (ایمجین درگنز)
  چهره و اندام زنی جوان پس از کاهش وزن 100 کیلویی!
  چه گروه موسیقی به شما را در تعلق دارد؟
  6 راه کاهش استرس
  filish آیا مغزتان قدرت آن را دارد که 4 حیوان پنهان شده در عکس را پیدا کند؟!
  در این جدول ببینید چقدر شغلتان استرس دارد+عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان