امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ارتباط هوش موسیقیایی با هوش فضایی و رقص

#1
از سال های بسیار دور انسان ها به این امر پی بردند که هر انسانی دارای توانایی ذهنی بالایی بوده که هوش های چندگانه در آن قرار دارد و هوش فضایی و رقص یکی از انواع این هوش ها بوده که طبق نظریه دکتر هوارد گاردنر در سال ۱۹۸۳ ارائه گردیده است. به طور کلی باید بدانید انواع هوش در دسته های مختلفی قرار می گیرد اما آنچه که در اینجا مدنظر ما است مرتبط با هوش اندامی- جنبشی می باشد.

هوش چندگانه طبق نظریه گاردنر

به طور کلی می توان گفت هوش به معنای درک پدیده های مختلف به صورت فوق‌ العاده است و با فرایند های شناختی انسان درگیر می باشد، به صورتی که کلیه فعالیت های خوب گوش کردن، خوب درک کردن، خوب قضاوت کردن و خوب فعالیت کردن همگی بر اساس هوش می باشد.

ارتباط هوش موسیقیایی با هوش فضایی و رقص 1

سال های پیش هاوارد گاردنر نظریه ای بیان کرد و گفت که هر انسان دارای توانایی های ذهنی و قابل اندازه گیری می باشد. وی اشاره کرده است که با وجود این که افراد دارای انواع مختلف هوش هستند، هر کس می تواند کارها را به روش های مختلفی فرا بگیرد و انجام دهد.


ارتباط هوش موسیقیایی با هوش فضایی و رقص 1

هوش فضایی و رقص

با توجه به تعریف هوش فضایی اگر‌ بخواهیم از هوش فضایی افراد برای تعلیم رقص استفاده کنیم باید توجه داشته باشید به طور کلی هوش فضایی و رقص می‌ تواند ارتباط مستقیمی با یکدیگر داشته باشد. به طور کلی دکتر گاردنر، ذکر کرده است که هوش طیف گسترده‌ ای داشته است که در دسته های مختلفی قرار می گیرد.

این هوش ها شامل هوش تصویری، هوش اندامی جنبشی، هوش موسیقیایی، هوش میان فردی، هوش درون فردی، هوش ریاضی، هوش کلامی و زبانی و هوش طبیعت گرا بوده است. حال باید بدانید امری که می تواند در هوش فضایی و رقص تاثیرگذار باشد هوش اندامی جنبشی و هوش موسیقیایی است که در ادامه هر کدام از این موارد را بیشتر توضیح خواهیم داد.

ارتباط هوش موسیقیایی با هوش فضایی و رقص

ارتباط هوش فضایی و رقص
به طور کلی در خصوص هوش فضایی و رقص باید بدانید دسته ای از افراد دارای هوش اندامی جنبشی بوده که این افراد حرکت را دوست دارند. بنابراین گروه های تعلیم دهنده رقص ابتدا باید افراد را از این نظرها بررسی کرده و هنگامی که مشاهده کردند فردی دارای این هوش است راحت تر خواهند توانست انواع رقص ها را به فرد یاد دهد.

افرادی که دارای هوش اندامی جنبشی هستند از رقص و ورزش لذت می ‌برند و دوست دارند همیشه در فعالیت باشند. این افراد دارای مهارت های حرکتی بسیار خوبی بوده و نسبت به خود اطلاعات کاملی دارند. حال می توان گفت استفاده از هوش فضایی و رقص می‌ تواند بسیار بی‌ نظیر باشد زیرا این افراد می‌تواند چشم، دست و دیگر اجزای بدن شان را با یکدیگر هماهنگ سازند.

جالب است بدانید این افراد بسیاری از امور را به جای دیدن و گوش دادن از طریق انجام دادن فرا می گیرند. علاوه بر این که هوش فضایی ارتباط مستقیمی با رقص دارد باید بدانید دسته دیگری از افراد که با هوش اداری و جنبشی می توانند موفق شوند هنر پیشه ها، ورزشکاران حرفه ‌ای، پیمانکاران و جراحان می باشند.


ارتباط هوش موسیقیایی با هوش فضایی و رقص 1

هوش جنبشی و رقص


و اما امر دیگری که در خصوص هوش فضایی و رقص باید بدانید این است که دسته دیگری از هوش‌ ها هوش موسیقیایی است که افراد با داشتن این هوش می تواند توانایی تشخیص الگو ها، صداها، لحن ها و… را به صورت فوق‌ العاده داشته باشد.

با وجود این که افراد با داشتن هوش موسیقیایی از موسیقی لذت می‌ برند و نسبت به صداها بسیار حساس هستند می توان گفت این دسته از افراد نیز برای آموزش رقص مناسب خواهد بود. زیرا هنگامی که موسیقی بتواند با فرد ارتباط مستقیم برقرار کند طبیعتاً حرکات دست و پا و به طور کلی اندام بدن نیز با این موسیقی همگام شده و رقص زیبایی به نمایش گذاشته می شود.

از دیگر شغل های مناسب برای گروهی که دارای هوش موسیقیایی هستند می توان به خواننده، آهنگساز، معلم موسیقی، ارکستر و … اشاره کرد.

استفاده از هوش فضایی برای ورزش کردن


همانطور که گفته شد علاوه بر این که هوش فضایی و رقص با یکدیگر ارتباط مستقیم دارد باید توجه داشته باشید که ورزش کردن که دارای حرکاتی همچون رقص است می تواند با استفاده از این هوش بسیار زیبا باشد به طوری که باید توجه داشته باشید که بسیاری از افرادی که دارای هوش هستند توانایی بالایی در ورزش داشته و در بیشتر مواقع به ورزشکاران حرفه ای تبدیل می شود.

به صورتی که اگر این افراد به رشته ورزش علاقه داشته باشند به راحتی می تواند حرکات انجام شده توسط استاد را فرا گرفته و آن را اجرا کنند زیرا همانطور که گفته شد افراد دارای هوش فضایی دارای توانایی کنترل بدن هستند و درک خوبی از حس تعادل و هماهنگی دارند.

انجام فعالیت ‌ها برای این افراد دوست داشتی و آسان تر بوده به طوری که به راحتی از طریق فعالیت‌ ها های جسمی نکات را یاد می گیرند و هنگام آموزش دادن کافی است تنها به حرکات دست و پا و سر نگاه کند تا آن را فرا بگیرند.

گروه هنرهای آیینی در این زمینه به آموزش انواع رقص می پردازد تا برای علاقه مندان به هنر رقص بهترین ها را ارائه دهد.

تیم از مربیان مجرب و توانایی تشکیل شده است که به آموزش رقص آذری، آموزش رقص آذربایجانی، آموزش رقص ترکی و انواع رقص های تکی و دونفره می پردازد.

ارتباط هوش موسیقیایی با هوش فضایی و رقص 1
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان