امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

همه ی اخبار و همه ی نکات درباره ی ویروس کرونا

#1
سلام دوستان
اینجا هر مطلب تازه ای که از ویروس کرونا در یافت کردید بزارید تا بقیه هم مطلع بشن


نسل تازه‌ای از ویروس ها ، ویروس کرونا در منطقه‌ای از چین شیوع پیدا کرده که تا کنون جان بسیاری را گرفته است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
همه ی اخبار و همه ی نکات درباره ی ویروس کرونا 1
تا کنون ابتلای ده ها هزار نفر به این ویروس گزارش شده است. به غیر از چین مواردی دیگری از ابتلا به این بیماری، که نام رسمی آن کُووید-۱۹ است، در چندین کشور، از جمله تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا و آمریکا هم مشاهده شده است.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در حال بررسی این موضوع هستند که آیا بیماری جدید تهدیدی در سطح جهانی است و آیا سرعت و سهولت گسترش این بیماری در حدی است که اعلام وضعیت اضطراری و محدودیت سفرهای بین‌المللی را موجه جلوه دهد یا نه.

موارد بیماری عمدتا در چین است و مرکز بیماری شهر ووهان با تقریبا ۹ میلیون نفر جمعیت بوده است. شمار مبتلایان در چین تا ۱۸ فوریه، بیش از ۷۴ هزار نفر بوده است.

با شیوع بیماری فرودگاه و ایستگاه های قطار این شهر به روی مسافران خروجی بسته و شبکه های اتوبوس‌رانی، مترو، قایق ها و سایر وسایل حمل و نقل راه دور نیز تعطیل شد.

پیشتر به ساکنان ووهان توصیه شد از محل های پرجمعیت پرهیز کنند و تجمع های عمومی را به حداقل برسانند.

دکتر تدروس قبریسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، گفت که اینها "اقداماتی خیلی قوی" است که "نه فقط شیوع را کنترل می کند، بلکه انتشار ویروس در سطح بین المللی را به حداقل می رساند."



درباره ویروس جدید چه می‌دانیم؟

پژوهشی که در چین درباره این بیماری انجام شده و طی آن پرونده ۴۴ هزار بیمار بررسی شده، نشان می دهد که بیش از ۸۰ درصد بیماران نشانه های خفیفی از بیماری داشتند، در حالی که سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و کادر پزشکی بیشتر در معرض خطر بوده‌اند.

طبق داده‌های مرکز کنترل و پشگیری از بیماری‌های چین (سی‌سی‌دی‌سی)، ۴/۷ درصد از موارد بیماری حاد بوده است.

این نوع ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.

سارس در سال ۲۰۰۲ در چین باعث ابتلای بیش از هشت‌هزار نفر و مرگ ۷۷۴ نفر از آنها در جهان شد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
همه ی اخبار و همه ی نکات درباره ی ویروس کرونا 1
علائم ویروس جدید چیست؟
در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود. نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه، نفس نفس زدن و تنگی نفس است.

راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
همه ی اخبار و همه ی نکات درباره ی ویروس کرونا 1

ویروس چقدر خطرناک است؟

به گفته مقامات چینی ویروس کرونا در دوره نهفتگی یعنی قبل از بروز نشانه های بیماری، می تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۰، تعداد افراد بیمار بیش از ۷۰ هزار نفر گزارش شده و بیش از دو هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

به نظر می‌رسد دوره درمان عفونت ناشی از این ویروس طولانی‌ است به همین دلیل احتمال دارد که بیماران بیشتری جان خود را از دست بدهند.



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
همه ی اخبار و همه ی نکات درباره ی ویروس کرونا 1

این ویروس از کجا آمده است؟

ویروس‌های تازه‌ای که کشف شده‌اند، معمولا از حیوان به انسان منتقل شده‌اند.

مثلا منشا ویروس‌های کرونا که در گذشته همه‌گیر شده بود، در حیوانات بود.

ویروس سارس اول در خفاش شروع شد و بعد به نوعی راسو که در ایران به نام "گربه زباد" (civet cat) شناخته می‌شود، منتقل شد و بعد هم به انسان رسید.

از سال ۲۰۱۴ تا کنون که ویروس مرس در خاورمیانه موجب مرگ ۸۵۸ نفر از ۲۴۹۴ بیمار مبتلا شد، از شتر به انسان رسیده بود.

محل انتقال این ویروس بازار غذای دریایی در شهر ووهان اعلام شده است، با اینکه پستانداران دریایی مانند نهنگ سفید می‌توانند ناقل این ویروس باشند اما احتمال اینکه این ویروس از حیوانات زنده دیگر این بازار مثل مرغ، خفاش، خرگوش و مار منتقل شده باشد بیشتر است.



سرایت این ویروس بین انسان‌ها چقدر آسان است؟

در همان ابتدای ماه دسامبر سال گذشته میلادی که این ویروس در انسان شناسایی شد، مقامات چینی گفتند این ویروس از انسان به انسان منتقل نمی‌شود. اما در حال حاضر مواردی از انتقال این ویروس از انسان به انسان، شناسایی شده است.

پیتر هوربی، استاد از دانشگاه آکسفورد، می‌گوید: " واضح است که این بیماری از انسان به انسان منتقل می‌شود. اما سوال حیاتی این است که چقدر انتقال آن آسان است."

ویروس سارس را انسان‌ها به هم می‌دهند اما ویروس مرس به سختی از انسان به انسان منتقل می‌شود و تنها از راه تماس مستقیم.

ویروس جدید موجب عفونت ریه می‌شود و با سرفه و عطسه همراه است و احتمالا از همین راه هم سرایت می‌کند.

کشف این موضوع هم بسیار مهم است که کدام افراد در برابر این ویروس آسیب‌پذیرتر هستند
هنوز مشخص نیست که این ویروس در چه دوره‌ای بعد از انتقال، موجب عفونت می‌شود، قبل از بروز علائم آن در بدن یا هنگامی که علائمش در بدن شدید شد.



سرعت انتقال این ویروس چقدر است؟

به نظر می‌آید شمار مبتلایان به این ویروس در مدت چند روز به به هزاران نفر است. اما در حقیقت بسیاری از موارد تازه مبتلا به این ویروس، از چند روز قبل بیمار شده بودند و با تاخیر شناسایی شدند.

اطلاعات کمی درباره نرخ رشد این اپیدمی وجود دارد. اما متخصصان معتقدند که شمار بیماران مبتلا به این ویروس احتمالا بالاتر از موارد ثبت‌شده است.

تا کنون مواردی از ابتلای به این بیماری در تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا و ایالات متحده هم مشاهده شده است.

این بیماری نخستین بار در شهر ووهان چین بروز کرد و تمام مبتلایان به آن در کشورهای مختلف کسانی بوده‌اند که پیشتر به این شهر سفر کرده بودند.

اما این نگرانی وجود دارد که این ویروس توسط میلیون‌ها نفر که برای جشن سال نو میلادی در چین سفر می‌کنند،‌ در اواخر ماه جاری میلادی، همه‌گیر شود.



آیا احتمال دارد که ویروس جهش پیدا کند؟

ویروس‌ها همیشه در حال تغییر و جهش هستند. اما اینکه به چه صورتی تغییر می‌کنند ناشناخته است.

خانواده ویروس کرونا همیشه از گونه‌ حیوانی به گونه دیگری منتقل شده است. این ویروس برای انتقال آسان‌تر ممکن است تکامل پیدا کند و موجب بیماری‌ سخت‌تری شود. دانشمندان در حال تحقیق درباره این موضوع هستند. ‌



این ویروس چطور متوقف می‌شود؟

واکسنی برای این ویروس وجود ندارد. بنابراین تنها راه جلوگیری از سرایت آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار در قرنطینه است.

باید به دنبال افرادی گشت که با بیماران این ویروس در تماس بوده‌اند و آنها را زیر نظر گرفت.

در قدم بعدی باید محدودیت‌های مسافرتی ایجاد کرد و از گردهمایی‌های عمومی جلوگیری کرد.



سپاس یادتون نره Smile
.Haters  are my greatest  motivators
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16596388991788

پاسخ
 سپاس شده توسط ρσєѕɪ ، @پوریا@ ، لــــــــــⓘلی ، setayesh-
آگهی
#2
اخبار جدید


ویروس کرونا بعد از زمستان از بین می رود؟
تاریخ انتشار : یکشنبه, 04 اسفند 1398 15:41

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به این که ویروس کرونا (corona) مثل سایر ویروس های عامل بیماری تنفسی، اغلب در فصل سرما رایج است، خاطرنشان کرد:این ویروس پس از گذشت فصل سرما به شکل نادر وجود خواهد داشت تا پاییز سال بعد که مجدداً شروع به فعالیت می کند. 

  فدایی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه انواع بیماری های تنفسی مختلف هستند، ولی معمولاً در فصل سرما شیوع دارند، اظهارکرد:دوره بیماری کرونا (corona) حدود ۳ تا ۷ روز است و از علامت های آن میتوان به تب، گلو درد، سر درد و سرفه (cough) اشاره کرد.

 

او در مورد استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، اظهار کرد:خیلی از مردم این ایام از ماسک استفاده می کنند، درحالی که استفاده از ماسک در زندگی روزمره شهروندان هیچ تأثیری ندارد و تنها برای مراقبت و یا تماس با شخص بیمار سفارش می شود.

 

فدایی استفاده از ژل های ضد عفونی کننده (antiseptic) دست را مفید دانست و ادامه داد:در کنار شست و شوی مکرر دست، استفاده از ژل های ضد عفونی کننده دست در پیشگیری از ابتلا به ویروس مؤثر است.

 

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با تأکید براینکه برای جلوگیری از بیماری های تنفسی من جمله ویروس کرونا (corona) رعایت بهداشت فردی بطور جدی سفارش می شود، ادامه داد:علاوه بر شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون، افراد در زمان سرما خوردگی و بیماری در خانه استراحت کنند و تا ۲۴ ساعت پس از قطع تب، در مکان های عمومی حاضر نشوند.

 

او افزود :افراد حتماً درهنگام عطسه و سرفه دهان (Mouth) خود را با دستمال کاغذی یا آرنج بپوشانند و فورا دستمال کاغذی را در سطل آشغال بیندازند، همینطور در موقع بیمای از دست و روبوسی پرهیز کنند.

 

فدایی به افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا و افردی که جزء گروه افراد حساس و در معرض آسیب به شمار می آیند سفارش کرد که در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند و از خود درمانی یا تأخیر در مراجعه به پزشک پرهیز کنند.

 

متخصص عفونی و مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به این که افرادی که بیماری های خاص دارند نسبت به دیگران بیشتر مستعد دریافت این ویروس هستند، عنوان کرد :به این معنی که این افراد در صورت ابتلا به ویروس کرونا حال بدتری خواهند داشت و به مراقبت بیشتری احتیاج دارند.

 

فدایی با اشاره به اینکه تا به حال خردسالان نسبت به بزرگسالان کم تر درگیر این بیماری شده اند، اعلام کرد :البته این داده ها مربوط به کشور چین است و معلوم نیست که در کشور ما هم دقیقاً به همین صورت باشد، ولی بطور کلی بچه ها کم تر به این بیماری مبتلا شده و چنانچه مبتلا شوند بصورت خفیف خواهد بود.

 

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان درباره‌ی تشخیص کرونا از آنفلوانزا و یا سرما خوردگی گفت:همکاران فعال ما در حوزه علوم پزشکی اطلاعات کاملی در خصوص این بیماری دارند و موارد مشکوک را تشخیص میدهند که برای تائید بیماری از آن ها آزمایشات دقیق گرفته می شود.

 

او در آخر با اشاره به ابلاغ مقررات و توصیه های بهداشتی به تمامی بخش ها و مراکز عمومی مانند آموزش و پرورش و شهرداری، ذکر کرد :در صورتیکه فردی در خانواده مبتلا به ویروس کرونا (corona) شود دیگر افراد خانواده بطور معمول باید از تماس نزدیک با او جلوگیری کنند و تا حد امکان فاصله بگیرند.

 

 

 

اخبار از وضعیت مبتلایان


کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۴۳ نفر و تعداد کشته‌شدگان به ۸ نفر رسیده است. 
.Haters  are my greatest  motivators
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16596388991788

پاسخ
#3
سلفی بیماران و دکتران در گیر کرونا

ویروس کرونا، از دسته بیماری‌های آنفلونزا است که این روز‌ها پزشکان و پرستاران در کنار مردم برای ریشه‌کن کردن آن در کشور تلاش می‌کنند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
همه ی اخبار و همه ی نکات درباره ی ویروس کرونا 1
به گزارش ثریا کرونا، ویروسی است که شایعات پیرامون آن سریعتر از ویروسش در بین مردم شیوع پیدا کرد و شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای فراگیر شدن اخبار ضد و نقیض ویروس کرونا شد، بستری که این روز‌ها بازار اخبار سیاه را داغ کرده است و سعی در ترویج ناامیدی و نگرانی بین مردم دارد.

در این بین، اما پزشکان عزیز کشورمان از همان روز‌های نخست ورود کرونا به کشور در حالت آماده باش قرار گرفتند و به صورت شبانه روز درحال خدمت رسانی هستند.

در این چند روز اگر چرخی در صفحات مجازی زده باشید، تصاویری از حضور مداوم پزشکان و کارکنان مراکز خدمات درمانی را شبکه‌های اجتماعی خواهید دید. گاهی قدردانی، گاهی انتقاد و برخی دیگر نیز از حضورشان در خط مقدمه جبهه این روز‌ها نوشته‌اند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
همه ی اخبار و همه ی نکات درباره ی ویروس کرونا 1
ما هم در این گزارش سعی داریم با طرح هشتگ #این_ملت_مقاوم تصاویر و گوشه‌ای از زحمات پزشکان و پرسنل درمانی را به نمایش بگذاریم.
.Haters  are my greatest  motivators
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16596388991788

پاسخ
#4
در پنجمین روز از ویروس کرونا در ایران، جو سنگین و اخبار منفی تا حدودی فروکش کرده و خبرهای خوبی اعلام شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا، روز گذشته و در پایان چهارمین روز کرونایی ایران، از بیمارستان های محل بستری بیماران اخبار درمان قطعی چند بیمار به گوش رسید.

بیمارستان مسیح دانشوری بعد از ظهر دیروز اولین بیمار را از مراقبت های ویژه به بخش منتقل کردند تا اولین خبر بهبودی یکی از بیماران کرونا منتشر شود. از بیمارستان فیروزگر هم خبر رسید یک بیمار ۳۹ ساله مبتلا به کرونا، پس از طی روند درمانی، بعد از سه روز سلامت خود را بازیافت.

ظهر دیروز اما تعداد بیماران مبتلا به کرونا اعلام شد، بر اساس اعلام رسمی ۴۳ نفر مبتلا به کرونا شده اند که از این تعداد ۸ نفر جان خود را از دست داده اند. البته موارد مشکوک بسیاری در بیمارستان ها بستری شده اند که لزوما مبتلا به کرونا نیستند. پاسخ آزمایش این افراد ظهر هر روز آماده می شود و هر روز ساعت ۱۳ وزارت بهداشت رقم دقیق مبتلایان را اعلام خواهد کرد. باید تا ساعت ۱۳ امروز هم منتظر بمانیم تا ببینیم چند نفر دیگر مبتلا شده اند.

محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای شهر تهران که مشکوک به کرونا بود، ظهر دیروز پاسخ آزمایش خود را گرفت و خوشبختانه در سلامت کامل است اما رییس دانشگاه علوم پزشکی قم به دلیل ارتباط با بیماران دچار کرونا شده است. حالا که به بحث اطبا رسید این را هم باید بگوییم حال پزشکی که بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان اراک بستری شده بود رو به بهبود است تا این خبر خوب هم در موضوع کرونا منتشر شده باشد.

چند روز گذشته فایل های صوتی زیادی در مورد گسترش کرونا در کشور منتشر شده و نگرانی مردم را در پی داشت. در این فایل های صوتی، برخی افراد خودشان را پزشکان بیمارستان ها معرفی و برخی اطلاعات را اعلام می کردند. یک منبع آگاه به خبرگزاری برنا، تقریبا همه این فایل کذب و اکثرا خارج از ایران تولید شده اند. او از شهروندان خواست به این شایعات گوش ندهند.
پاسخ
 سپاس شده توسط setayesh-


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سوالات متداول بیماران درباره لیزر فیستول مقعدی
  ویروس کرونا ورژن دلتا چیست؟
  شرایط مصرف داروهای آسم در دوران شیوع کرونا
  چه کسانی نمیتوانند واکسن کرونا را دریافت کنند؟
Subarrow موج سهمگین کرونا در هند؛ دهلی برای مرده‌سوزی جای کافی ندارد
  نکات ضروری روزه داری در ایام کرونایی
  پر عارضه ترین واکسن کرونا شناخته شد
  نکات مراقبت از پوست مخصوص خانم ها و آقایون شاغل
Question درباره کافی میکس این خوشمزه خطرناک بیشتر بدانید
  نکات مهم درباره مصرف دارو با معده خالی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان