امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه نویسنده رمان طنز های پرفروش شوم؟

#1
سلام امید وارم مفید باشه Heart
چگونه نویسنده رمان طنز های پرفروش شوم؟


جمله ی معروفی وجود دارد که برداشت کلی از آن را می توان اینگونه ارائه کرد: «اگر محتوا وجود نداشت زندگی ما هم بی معنا می شد». این جمله را برای داستان و رمان طنز هم می توان تعمیم داد به این صورت که: «اگر داستان طنز، نوشته طنز و غیره به وجود نمی آمد دنیا چیزی کم داشت».



در دنیای امروز ما که هدف بر زندگی بهتر و رو به پیشرفت چیده شده است، وجود رمان و داستان طنز (در هر قالبی) می تواند بسیار یاری رسان باشد.



حتماً برای شما هم پیش آمده است که با مشکلی بزرگ در زندگی دست و پنجه نرم کنید؛ و پس از مدتی به فکر عبور از این مرحله سخت باشید. رمان طنز را می توان یک نقطه امید مهم و دست یافتنی در این زمینه به حساب آورد.



یکی از راههایی که می توانید حال خوب داشته باشید، این است که به دنبال دانلود رمان طنز بروید. البته اینکه این محتوای طنز، مفید و کاربردی باشد و پایش را از گودال سخیف بودن بیرون کشیده باشد اهمیت دو چندان دارد.



عموماً محتواهای طنزی که در قالب کتاب ارائه می شوند و در صدر توجه اقشار مختلف جامعه قرار می گیرند، طنز گرانبها و نیش زننده دارند و گاهی هم شامل حقیقت هایی هستند که ما ساده از کنارشان عبور می کنیم.



این به معنای آن است که مخاطب محتوا و داستان خنده دار بسیار ریز بین و هوشمندانه محتوا کتاب و داستان مورد نظرش را انتخاب می کند.
خندیدن، با رمان طنز آسان نیست.
دیدن یک فیلم طنز، یا شنیدن آن به واسطه ابزارهای رادیویی، بیشتر افراد را به خنده وادار می کند؛ اما به چه دلیل؟ در نوشتن یک داستان خنده دار تنها ابزاری که در دست نویسنده موجود است کلمه ها هستند. او باید بتواند با چیدمان استادانه این جملات کنار یکدیگر، یک محتوای خنده دار و از همه مهمتر (با منظور) خلق کند.



به همین علت نوشتن داستان خنده دار یکی از سخت ترین و حساس ترین فعالیت ها به شمار می آید. نوشتن یک داستان جدی، دراماتیک و واقع گرایانه بسیار آسانتر از حقیقتی است که می بایست به زبان طنز نوشته شود؛ و این مسئله توسط تمامی نویسندگان دنیا امری پذیرفته شده است.



پس قدم اول در نویسنده داستان طنز شدن این است که بتوانیم علاقه درونی مان را به سمت و سوی درست و از پیش تعیین شده بکشانیم. قرار نیست اولین اثر یک نویسنده طنز طوفان به پا کند، اما وارد شدن از ورودی درست می تواند به شما کمک کند تا در مسیر اصولی پا بگذارید و به عنوان نویسنده کاربلد خطاب شوید.



برای نویسنده طنز شدن، زیاد کتاب بخوانید.
زیاد کتاب خواندن توصیه ای پیش پا افتاده یا روتین نیست. همه‌ی نویسندگان بزرگ برای به دست آوردن جایگاه امروزی شان مطالعه زیاد را سرلوحه کار خود قرار داده اند.



برای اینکه در کنار مشغله های روزمره زیاد کتاب بخوانید می توانید تدابیر مختلفی را بیندیشید. کنار گذاشتن تلویزیون و موبایل هوشمند حتی برای یک ساعت در این زمینه راهگشا خواهد بود.



اهمیت خواندن کتاب زیاد در زمینه رمان طنز یا داستان طنز این است که قالب نوشتاری خودتان را پیدا کنید.



«نویسنده ای که قلم مخصوص به خود را نداشته باشد، نویسنده نیست»؛ این توصیه را در جایی، جلوی ذهن خود با فونت درشت قرار دهید و سعی کنید به کمک کتاب ها سبک نوشتاری خودتان را بیابید.



با خواندن رمان زیاد در زمینه طنز، قرار نیست از کسی تقلید کنید؛ اما کدام کتاب ها را بخوانیم؟ برخی از پیشنهاد های ما به شما خواندن آثار زیر برای شروعی مفید است:
نگارش داستان طنز باید ساده باشد.
نوشتن داستان و رمان طنز اگرچه کار چندان آسانی نیست اما نیازی به نگارش کلمات سنگین یا استفاده از ایده های غیر قابل هضم ندارد.



در دنیا امروز ما که کوتاه بودن جملات، رسا بودن معانی و کیفیت بر کمیت غلبه کرده است، یک نویسنده طنز باید با چیرگی خود به مسائل روز و ادبیات محاوره به علاوه رسمی ذهن خوانندگان را به دست بگیرد.



البته نه اینکه آنها را از هر جنبه راضی و خشنود سازد. بلکه باید بتواند مفاهیم را در پرده ای از طنز ارائه دهد که از هر کسی بر نمی آید. از این رو، یک هیچ جلو بودن در این رابطه بسیار مفید خواهد بود.



چگونه رمان طنز و داستان خنده دار جاودانه می شوند؟
در حقیقت اگر به دنبال کتاب های طنز بروید متوجه می شوید که قالب نوشتاری نویسنده در رابطه با یک موضوع مشخص، از ابتدا تا انتهای رمان یکسان است. همین حفظ انسجام کلامی یک اثر را تا سالهای سال و برای مردمان آینده نیز پایدار و دوست داشتنی نگه می دارد.



کتاب قلعه حیوانات جورج اورول نمونه بارز این حفظ ساختار و قالب کلامی در نوشتن رمان طنز است. هنگامی که بتوانید اولین اثر خود را با چنین ویژگی خلق کنید، برای نوشتن موارد دوم و سوم دشواری و سختی خاصی را تحمل نخواهید کرد. چرا که تجربه کمک می کند تا بهتر از دفعه نخست عمل کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط ρσєѕɪ ، sober
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Eye-blink کتاب زبان بدن (چگونه افکار دیگران را بخوانیم)
  کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم
Book کتاب { چگونه دیگران را روانکاوی کنیم؟}
  رویای تو، | نویسنده عطیه احمدی | گوینده سالار بختیاری
Subarrow رمان کوتاه(رقص عشق)
Heart معرفی کتاب از میان رمان های ایرانی
Minioni معرفی کتاب از میان رمان های خارجی
  نویسنده پیش‌گو نیست اما...
  فرهنگستان چگونه واژه می‌سازد؟
  یادداشت حمید فروغ بر رمان یک نفر که عضو پینک فلوید نبود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان