امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه در دوران کنکور از گوشی دور بمانیم؟

#1
چگونه در دوران کنکور از گوشی دور بمانیم؟ 1
موفقیت توی کنکور و کسب یه رتبه ی عالی آرزوی خیلی از ماهاهستش اما برای رسیدن به موفقیت باید یکسری نکات رو رعایت کرد. یکی از مواردی که در موفقیت کنکور کمک زیادی میکنه داشتن یه برنامه ریزی صحیح و قابل اجرا هستش.



برای اینکه شما یه برنامه ریزی صحیح داشته باشین موارد زیادی هست که باید ازش اطلاع داشته باشین مثل ضریب ددروس در رشته مورد نظر، درصدهایی که طی آزمون آزمایشی کسب میکنین، تایم لازم برای مطالعه روزانه، بودجه بندی دروس مخصوصا دروس اصلی در کنکور.



مثلا اگه رشته مورد نظر شما پزشکی هستش حتما باید از میزان بودجه بندی سوالات زیست کنکور حتما مطلع باشین و سایر موارد. اما مورد بعدی اجرایی کردن برنامه ریزی هستش.



یکی از مواردی که به اجزایی شدن برنامه و مدیریت زمان کمک میکنه دوری از تلفن همراه و شبکه های اجتماعی هستش چرا که مهمترین ویژگی تلفن همراه اینه که کلی آپشن در دسترس داره که هر کدوم از اونها میتونه عاملی برای حواسپرتی باشه.



تقریبا همه مون صبح ها که از خواب بیدار میشیم اول یه نگاهی به گوشی مون میندازیم و بعدش وارد فضای مجازی میشیم. یه موقعی به خودمون میایم که میبینیم 2 الی 3 ساعت غرق شبکه های مجازی بودیم.



و اگه همینطور پیش بریم باید همه ی آرزوهامون و کنکور رو ببوسیم و کنار بزاریم. اما یکسری راهکار وجود داره که شما به کمکشون میتونین زمانتون رو مدیریت کنید و از تایمی که توی شبکه های اجتماعی سپری میکنید مطلع بشید در نتیجه به راحتی به همه ی کارهاتون برسین.



مخصوصا برای کنکوری های عزیز که زمان حکم طلا رو داره و علاوه بر اون میتونه یکی از عوامل حواسپرتی و عدم تمرکز رو ازشون دور کنه.


راهکار کاهش استفاده از شبکه های مجازی

در هر شبکه اجتماعی یه قسمتی وجود داره که مدت زمان سپری شده داخل اون اپلیکیشن رو بهت میگه. مثلا برای برنامه اینستاگرام کافیه که شما توی پیج خودتون به قسمت your activity برین تا زمان سپری شده رو بهتون نشون بده.



اما قسمت جالبش اینجاست که شما میتونین توی همین قسمت به set alarm برین و یه تایم روزانه برای سپری شدن توی اون برنامه رو ایجاد کنید.در نتیجه وقتی که اون مدت زمان سپری شد برنامه بهتون آلارم میده و شما متوجه میشید که باید برنامه رو ببندید.



مثلا شما در حال مطالعه درس ریاضی هستین و بعد از اتمام درس میخواین یه استراحت نیم ساعته داشته باشین و بعد سراغ آموزش زیست دهم برین در اینصورت بعد از نیم ساعت که توی ایسنتاگرام چرخ زدین با استفاده از نوتیف مطلع میشین که زمان استراحت تموم شده و باید سراغ درستون برین.



اما حواستون باشه که به طور ناگهانی زمان رو تغییر ندید و سعی کنید این کاهش بصورت بلندمدت و تدریجی اجرا بشه. همینطور یکسری اپلیکیشن های دیگه وجود داره که شما میتونین اونها رو نصب کنین و به کمکش همه شبکه های مجازی مثل تلگرام، اینستاگرام و ………….. رو کنترل کنین.



یکی از بهترین و ساده ترین و پرکاربردترین این اپلیکیشنها که بطور رایگان در دسترس هستش quality time که هم برای اندروید و هم برای ios قابل اجراست.



با کمک تمامی این موارد شما دیگه نباید مشکل اجرایی نشدن برنامه ریزی و کمبود وقتتون رو گردن گوشی تون بندازین. پس با انرژی شروع کنین و برای رسیدن به آرزوهاتون تلاش کنین.



سایت “نکته زیست” به مدیریت روح اله ابوالحسنی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید آموزش زیست کنکور را به سبکی کاملا ساده و نتیجه بخش تجربه کنید و با روش¬های اصولی درصد خود را افزایش دهید.
پاسخ
 سپاس شده توسط ρσєѕɪ ، ⍣Raha⍣ ، The moon ، _ghazale_
آگهی
#2
با برنامه ریزی پیشرفت کنید درس بخوانید خخخخخ
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس
پاسخ
#3
منتقل شد!
پاسخ
#4
فکر نکنم بشه...
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(((:

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
•ناشناس•
پاسخ
#5
من هر چقدر سعی کردم از گوشی دور بمونم ولی نشد crying crying
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چگونه در دوران کنکور از گوشی دور بمانیم؟ 1
پاسخ
#6
چه خوب! توو 12 ios (به بعد) هم بدون نصب نرم‌فزار خاصی میتونین time screen گوشی رو فعال کنین که کارکرد مشابهی داره (یه تایم خاص برای استفاده روزانه از هر برنامه تعیین میکنین و بعد از پایان مدت زمان تعیین شده اپ مورد نظر به طور خودکار بسته میشه:
settings>screen time<app limits (On)<add limit
Usage Time، Digitox، App Usage - Manage/Track Usage، SaveMyTime - Time Tracker هم واسه‌ی اندروید یه همچین کاری رو انجام میدن.
.La mort est le remède
پاسخ
 سپاس شده توسط کــــــــــⓐرمَن
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Lightbulb ● ویژه کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳
Book جزوه عالی جمعبندی دین و زندگی کنکور
Question سوالات احتــــــمالی کنکور فرهنگیان
Star2 ♧ زبان انگلیسی : ویژه کنکور زبان خارجه
Humanfemale آزمون های آزمایشی رشته انسانی | ویژه کنکور ۱۴۰۳
Earth سوالات احتمالی کنکور اردیبهشت
Book کتاب چند کنکور خیلی سبز رشته انسانی
Question مجموعه کنکور ۹۸تا۰۲ سـه رشته با پاسـخ همراه بــا سوالات شبیه ساز
Book خلاصه آیات تعلیمات اسلامی ( ویژه کنکور فرهنگیان)
  اطلاعات سهمیه ایثارگران در کنکور

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان