امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی یک ادعای همیشگی / آیا خالقین « سیمپسون ها » واقعیات را پیشگویی می کنند؟ + تصاوی

#1
بررسی یک ادعای همیشگی / آیا خالقین « سیمپسون ها » واقعیات را پیشگویی می کنند؟ + تصاوی 1
حتما شما هم در روزهای اخیر و با توجه به شیوع کرونا از پیش بینی هایی که درباره شیوع این ویروس رخ داده، شنیده و خوانده اید. هرچند پیش از این دو نویسنده آمریکایی به نام های «دین کونتز» در کتاب «چشمان تاریکی» و «سیلویا براون» در کتاب «پایان روزها» درباره ویروس هایی مشابه کرونا در سال های ۱۹۸۱ و ۲۰۰۸ در کتاب هایشان مطالبی را نوشته اند اما بیشترین پست ها درباره پیشگویی‌های عجیب مجموعه پویانمایی «سیمپسون‌ها» است.


سریالی که از سال ۱۹۸۹ در حال پخش است و به تازگی در شبکه های اجتماعی درباره پیشگویی های این سریال بحث های زیادی مطرح شده و حتی برخی آن را به فراماسونرها ربط می دهند. هر چند به دلیل طولانی بودن این سریال برخی از پیش بینی هایشان درست از آب درآمده، درست همان طوری که بسیاری از پیشگویی ها در نوشته های نویسنده های بزرگ مثل ژول ورن مدت ها بعد از نوشتن کتاب به حقیقت پیوسته است اما درباره تعدادی از پیشگویی های این سریال پرطرفدار هم اغراق شده و اصلا پیشگویی در کار نبوده است به عنوان نمونه می توان به پیش بینی ویروس کرونا و رئیس جمهور شدن ترامپ اشاره کرد.


امروز سعی داریم در کنار بررسی شایعه هایی که درباره برخی از پیش بینی ها صورت گرفته، به چند نمونه از پیش بینی های درست این سریال بپردازیم.


این سریال در این مدت طولانی که در حال پخش است ، بارها پیش آمده که آن چه زاییده تخیل نویسندگان سریال بوده، مشابهش در دنیای واقعی هم اتفاق افتاده است. شاید همین باعث شده هر موضوعی که درباره این سریال ادعا می شود، بسیاری آن را باور کنند در حالی که به هیچ عنوان واقعیت ندارد.
بررسی یک ادعای همیشگی / آیا خالقین « سیمپسون ها » واقعیات را پیشگویی می کنند؟ + تصاوی 1
پیش بینی شیوع کرونا
در بسیاری از صفحات، کانال ها و ... ادعا شده که سریال «سیمپسون‌ها» شیوع ویروس کرونا را پیش‌بینی کرده اما این ادعا نادرست است. آن چه بسیاری از آن به عنوان پیش‌بینی کرونا یاد می‌کنند، بخشی از قسمت ۲۱ فصل چهارم این سریال است که در سال ۱۹۹۳ پخش شد. در این اپیزود هومر (پدر خانواده) یک دستگاه آب میوه‌گیری سفارش می‌دهد. یک نفر از کارگران خط تولید کارخانه در شهر اوساکای ژاپن آنفلوآنزا دارد و با سرفه در جعبه‌ها باعث می‌شود ویروس‌ «آنفلوآنزای اوساکا» به شهر اسپرینگ‌فیلد برسد و بسیاری را مبتلا کند.


پس این ویروس در سریال نه از چین که از ژاپن آمده است. همچنین این ویروس نه یک ویروس ناشناخته، بلکه آنفلوآنزاست که باعث مرگ کسی هم نمی‌شود. البته در تصاویری از این سریال، دستکاری هایی صورت گرفته و نام ویروس کرونا به آن اضافه شده که در نسخه اصلی سریال وجود ندارد.
بررسی یک ادعای همیشگی / آیا خالقین « سیمپسون ها » واقعیات را پیشگویی می کنند؟ + تصاوی 1
جمهوری ترامپ
پیش از این بارها ادعا شده در سریال سیمپسون‌ها فردی که شبیه ترامپ است، به ریاست‌جمهوری می‌رسد. تصاویری که به عنوان سند پیشگویی منتشر می‌شود، در واقع ویدئوهایی هستند که سازندگان سریال به عنوان ویدئوهای اینترنتی در هجو دونالد ترامپ در حاشیه سریال می‌سازند. به عنوان مثال، پایین آمدن ترامپ از پله‌برقی برای اعلام نامزدی‌اش در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۱۶، دستمایه یکی از همین ویدئوهای کوتاه اینترنتی شد که در ۷ ژوییه ۲۰۱۵ یعنی ۲۰ روز بعد از واقعه اصلی منتشر شده است.


این در خصوص تصویر معروف ترامپ، ملک سلمان و عبدالفتاح سیسی که دست بر گوی درخشان گذاشته‌اند هم صدق می‌کند. هرچند در سال ۲۰۰۰ در قالب یک شوخی به رئیس جمهور شدن ترامپ اشاره‌ای گذرا می‌شود. در این خصوص باید به این موضوع توجه داشت که در سال ۲۰۰۰، دونالد ترامپ برای اولین بار تلاش کرد برای نخستین‌بار بخت خود را در ریاست جمهوری بیازماید. دنیل گرینی نویسنده این اپیزود در سایت هالیوود ریپورتر گفت که قصدش هشداری به آمریکا درباره ترامپ بوده است البته ۱۶سال بعد این اتفاق روی می‌دهد.
بررسی یک ادعای همیشگی / آیا خالقین « سیمپسون ها » واقعیات را پیشگویی می کنند؟ + تصاوی 1
مرگ ترامپ
مرگ ترامپ


ادعای پیش‌بینی مرگ دونالد ترامپ در این سریال هم به کلی نادرست است. تصویری هم که در شبکه‌های اجتماعی ترامپ را در تابوت نشان می‌دهد، ساختگی است و ارتباطی با مجموعه تلویزیونی سیمپسون‌ها ندارد. طبق تحقیقات سایت درستی‌سنجی «اسنوپس»، این تصویر ظاهرا نخستین بار در ۴chan.org که یک فروم گفت‌وگوست، منتشر شده است.


پیشگویی های واقعی سریال پویانمایی سیمپسون‌ها


پیش‌بینی‌ و پیشگویی‌هایی در عمر سی و یک ساله خود درباره آینده دارد که برخی از آن ها به شهرت بیشتر این سریال کمک کرده است، پیش‌بینی‌هایی در حوزه های سرگرمی، فناوری و نتیجه بازی های ورزشی. در ادامه به تعدادی از مشهورترین پیش بینی های این سریال اشاره می کنیم.
بررسی یک ادعای همیشگی / آیا خالقین « سیمپسون ها » واقعیات را پیشگویی می کنند؟ + تصاوی 1
فساد فیفا، پیش‌بینی مصدومیت نیمار - فصل ۲۵ قسمت ۱۶


در قسمت ۱۶ فصل بیست‌وپنجم که سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد، در پی یک اتفاق از هومر خواسته می‌شود در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل داوری کند. از طرف دیگر فدراسیون جهانی فیفا که به نظر می‌رسد بسیار فاسد شده، به هومر پیشنهاد رشوه می‌دهد تا در نتایج بازی‌ها تغییراتی را ایجاد کند اما این پیشنهاد را هومر قبول نمی‌کند. جالب این که در سال بعد یعنی سال ۲۰۱۵، رسوایی نهادهای خاصی در فیفا که درگیر رشوه، کلاهبرداری و پولشویی بوده‌اند، یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌ها در زمینه ورزش شد.


البته باید اضافه کنیم که این سریال مصدوم شدن نیمار و پیروزی آلمان دربرابر برزیل را هم درست پیش‌بینی کرده بود که در مسابقات جام جهانی شاهد هر دو اتفاق بودیم.
بررسی یک ادعای همیشگی / آیا خالقین « سیمپسون ها » واقعیات را پیشگویی می کنند؟ + تصاوی 1
خرید «فاکس» توسط والت دیزنی - فصل ۱۰ قسمت ۵


در بخشی از قسمت پنجم فصل دهم این پویانمایی می بینیم که در آن «فاکس قرن بیستم» به‌عنوان یکی از بخش‌های والت دیزنی معرفی شده که در آن زمان همه فکر می‌کردند یک شوخی با شرکت اصلی خانواده سیمپسون هاست اما کمتر از ۲۰ سال بعد این اتفاق رخ داد.به اعتقاد بسیاری از طرفداران، این پیش‌بینی شاید بزرگ‌ترین پیش‌بینی پویانمایی سیمپسون ها بوده است.
بررسی یک ادعای همیشگی / آیا خالقین « سیمپسون ها » واقعیات را پیشگویی می کنند؟ + تصاوی 1
برنده جایزه نوبل - فصل ۲۲ قسمت اول


در سال ۲۰۱۶ پروفسور بنت هولمستروم از دانشگاه MIT، جایزه نوبل اقتصاد را دریافت کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که دقیقا شش سال قبل در قسمت اول فصل بیست و دوم پویانمایی سیمپسون‌ها، بر سر دریافت جایزه نوبل اقتصاد توسط این دانشمند شرط‌بندی شده بود. در این قسمت مشاهده می‌کنید که اسامی افرادی را که تصور می‌کردند جایزه نوبل به آن‌ها اهدا خواهد شد، نوشته بودند که نام پروفسور بنت هولمستروم هم دیده می شود.
بررسی یک ادعای همیشگی / آیا خالقین « سیمپسون ها » واقعیات را پیشگویی می کنند؟ + تصاوی 1
ساعت های هوشمند - فصل۶، قسمت ۱۹


در قسمتی از سریال که در سال ۱۹۹۵ پخش شد، لیسا ازدواج کرده است و نامزد او ساعتی دارد که می تواند از طریق آن با دیگران ارتباط برقرار کند. ساعت های هوشمند امروزی تشابه زیادی با آن چیزی دارند که تصویرگران سیمپسونز در آن زمان به نمایش گذاشتند.
بررسی یک ادعای همیشگی / آیا خالقین « سیمپسون ها » واقعیات را پیشگویی می کنند؟ + تصاوی 1
دستگاه تغییر دهنده رای - فصل ۲۰، قسمت


۴ در قسمتی که مربوط به سال ۲۰۰۸ می شود، هومر هنگام رای دادن، با دستگاهی مواجه می شود که رای او را عوض می کند. بعد ها و در سال ۲۰۱۲ در حوزه انتخابی پنسیلوانیا، یک دستگاه رای گیری به خاطر این که رای های باراک اوباما را به نام میت رامنی ثبت می کرد، از رده خارج شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط یلدا 86
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ترجمه و نقد و بررسی اوپنینگ فصل اول انیمه ی(+۱۷) Attack On Titan
Video در اولین تریلر انیمیشن Connected ربات‌ها قیام می‌کنند
  بررسی انیمیشن سریالی"Gravity Falls"
  نقد و بررسی انیمیشن زیبای آواتار(Avatar)+عکس
  نقد و بررسی انیمیشن Kung Fu Panda 3 (پاندا کونگ‌فو کار 3) .
  نقد و بررسی انیمیشن Zootopia (شهر حیوانات) .
  ادامه پیدا کردن سریال «سیمپسون‌ها» با دو فصل جدید
  نقد و بررسی انیمیشن Penguins of Madagascar
  نقد و بررسی انیمیشن Big Hero 6
  بررسی کوتاهی از انیمیشن های محبوب میازاکی + عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان