امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زبان برنامه نویسی Perl چیست؟

#1
زبان برنامه نویسی Perl چیست؟
زبان برنامه نویسی Perl یک زبان تفسیری، سطح بالا و شی گرا است که برای برنامه نویسی سمت سرور مورد استفاده قرار می گیرد. این زبان به طور وسیعی ساختار خود را از زبان C و Shell Script و Sed گرفته و خصوصیات آنها را داراست. زبان برنامه نویسی Perl در زمینه های هوش مصنوعی، بانک های اطلاعاتی، سیستم عامل و صفحه گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. این زبان همچنین قدرت بسیار بالایی را در پردازش متن داراست (به عنوان مثال می تواند یک رشته را ایجاد کند و به عنوان یک فرمان سیستمی اجرا کند).

ویژگی ها
ساختار کلی Perl به طور گسترده ای از C به دست می آید. این زبان همچنین ویژگی های برنامه نویسی Shell Script را داراست. در Perl همه متغیر ها با Siglis های پیشنهادی مشخص شده اند که به متغیر ها اجازه می دهند به طور مستقیم در رشته ها تکرار شوند. Perl لیست ها را از Lisp، هش ها (hashes) را از AWK و عبارات منظم را از sed می گیرد. این کار ها باعث ساده سازی و تسهیل بسیاری از تجزیه و تحلیل ها، پردازش متن ها و وظایف مدیریت داده ها می شود.

زبان برنامه نویسی Perl چیست؟ 1

طراحی
طراحی زبان برنامه نویسی Perl می تواند به عنوان پاسخ به سه رشته گسترده ی هزینه های سخت افزاری سقوط، افزایش هزینه های کار و بهبود تکنولوژی کامپایلر در صنعت کامپیوتر شناخته شود. بسیاری از زبان های رایج قبلی مانند Fortran و C به منظور استفاده کار امد از سخت افزار رایانه های گران قیمت استفاده می شوند. در مقابل Perl به گونه ای طراحی شده تا برنامه نویسان کامپیوتر بتوانند برنامه ها را سریع تر و راحت تر بنویسند. این زبان همچنین ویژگی های خاصی را داراست که باعث می شود تا نیاز برنامه نویس به استفاده از پردازنده و حافظه تسهیل پیدا کند.

یادگیری بیشتر
همان طور که گفته شد، زبان برنامه نویسی Perl یک زبان برنامه نویسی شی گرا و سمت سرور است. این زبان همچنین به عنوان یک زبان چسبنده به زبان های برنامه نویسی دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اگر مایلید اطلاعات بیشتری درباره این زبان برنامه نویسی و نحوه کار کردن با اون بدست بیارید، کافیه به perl.org اطلاعات لازم رو از سایت مرجع فرا بگیرید.
source: virgool
.La mort est le remède
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  انی دسک چیست و چگونه کار میکند؟
  روتر میکروتیک چیست و چه کاربردی دارد؟
  منشن چیست و چه تفاوتی با تگ کردن دارد؟
  ست اتصال کوتاه یاContinuity Test ، بیزر یا بازر چیست؟
  برنامه هاتو ب کمک خود گوشی قفل کن
  دیدن پروفایل دیگران بدون برنامه
  ۶ برنامه مخرب اندروید که باید همین الان از روی گوشی حذف کنید!
  آموزش صفر تا صد کار با برنامه پیکس آرت
  آموزش تار کردن قسمتی از عکس در گوشی با استفاده از برنامه پیکس آرت
  اموزش ساخت برنامه اندرویدی متصل به سایت با سایت gonative.io

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان