امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

افراد تاثیر گذار در تاریخچه‌ی زبان‌های برنامه نویسی

#1
احتمالاً همه‌ی ما گوشمان از اسم‌هایی مثل اسیتو جابز و مارک زاکربرگ پر است. پس بهتر است این بار کسانی را به شما معرفی کنیم که بعید است اسمشان به گوشتان خورده باشد اما نقش پررنگی در به ثمر رسیدن راه پرفرازونشیب برنامه نویسی داشته‌اند.

Grace Hopper: گریس هاپر از اعضای نیروی دریایی ارتش امریکا و از اولین زنان برنامه‌نویس تاریخ بوده است. کسی که نقش مهمی در ایجاد زبان COBOL داشته است. زبانی که در سال 1959 توسعه پیدا کرد و همان‌طورکه قبلاً هم گفتیم در امور مالی و تجاری بسیار از آن استفاده می‌شد.

Jean Sammet: جین سَمِت یکی از زنان ریاضیدان شرکت IBM بود که بعدها در کنار گریس هاپر به‌عنوان بنیان‌گذاران COBOL شناخته شدند. بعدها جین سمت، در ادامه‌ی FORTRAN، زبان FORMAC را ابداع کرد. FORMAC اولین زبانی بود که در آن زمان در محاسبات ریاضیاتی پارامتری استفاده می‌شد.

Cynthia Solomon: سینتیا سالومون یکی از محققان زن آمریکایی در زمینه‌ی هوش مصنوعی بود. او در اواخر دهه‌ی 1960 میلادی با تکیه بر زبان Lips، زبان برنامه نویسی جدیدی به‌نام Logo را خلق کرد. زبانی مبتنی بر گرافیک که در آموزش برنامه‌نویسی به کودکان مورداستفاده قرار گرفت.

Adele Goldberg: در دهه‌ی 70 میلادی، ادل گلدبرگ نقش مهمی در توسعه‌ی زبان Smaltalk داشت. زبانی شی‌گرا و دینامیک که از ترکیب با زبان سی، در توسعه‌ی سیستم‌عامل iOS استفاده شد.

افراد تاثیر گذار در تاریخچه‌ی زبان‌های برنامه نویسی 1

Barbara Liskov: بارابارا لیسکُف یکی از تاثیرگذارترین زنان آمریکایی در زمینه‌ی علوم کامپیوتری است. او علاوه‌بر سرپرستی تیم ابداع‌کننده‌ی زبان CLU، به دلیل خلق زبان های برنامه نویسی مختلف و ابداع روش‌های توسعه‌ی برنامه‌نویسی شی‌گرا، در سال 2008 موفق به دریافت جایزه‌ی معتبر Turing شد.

Dennis Ritchie: دنیس ریچی مخترع زبان C و از بنیان‌گذاران Unix است. یکی از موثرترین دانشمندان علوم کامپیوتری که جوایز معتبر مختلفی مثل جایزه Turing و Hamming را دریافت کرده است.

Bjarne Stroustrup: بیارن استراستراپ برنامه‌نویس دانمارکی و استاد دانشگاه‌های معتبر آمریکاست. کسی که تمام مراحل ساخت زبان C++ را برعهده داشته است.

Donald Knuth: دونالد ناث پدر علم تحلیل الگوریتم و استاد سابق دانشگاه استنفورد است. او پژوهش‌های زیادی در زمینه‌ی محاسبات الگوریتمی و روش‌های ریاضیاتی سیستماتیک انجام داده و همین‌طور در ابداع سیستم‌های رندرینگ نقش مهمی داشته است.

Ken Thompson: تامپسون مخترع سیستم‌عامل لینوکس و زبان B است. او سابقه‌ی فعالیت در شرکت گوگل را نیز دارد و در همان زمان هم زبان گو (Go) را ابداع کرده است.

Guido van Rossum: گیدو وا راسِم، خالق زبان پایتون است. این‌طور که معلوم است یا گوگل در شکار نابغه‌ها مهارت است یا عرصه‌ی گوگل برای خلاقیت وسیع است. چون گیدو هم زمانی که کارمند شرکت گوگل بوده زبان پایتون را اختراع کرده است! البته او درحال حاضر کارمند شرکت DropBox است.

James Gosling: خوب است به‌عنوان حسن ختام این آشنایی‌ها، با خالق زبان پرطرفدار جاوا آشنا شوید. جیمز گاسلینگ علاوه‌بر این زبان، کامپایلر و ماشین مجازی‌اش را هم ابداع کرده است. گاسلینگ بااینکه کانادایی است اما به دلیل داشتن نقش غیرقابل انکارش در عرصه‌ی تکنولوژی به‌عنوان یکی از اعضای ویژه‌ی آکادمی مهندسی آمریکا انتخاب شده است.
source: bamdad.co
.La mort est le remède
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  برنامه هاتو ب کمک خود گوشی قفل کن
  دیدن پروفایل دیگران بدون برنامه
  ۶ برنامه مخرب اندروید که باید همین الان از روی گوشی حذف کنید!
  چطوری تاریخچه سرچ گوگل رو پاک کنیم؟
  آموزش صفر تا صد کار با برنامه پیکس آرت
  آموزش تار کردن قسمتی از عکس در گوشی با استفاده از برنامه پیکس آرت
  اموزش ساخت برنامه اندرویدی متصل به سایت با سایت gonative.io
Video آموزش ساخت انیمیشن با برنامه 2 drawing cartoons +اموزش
  پکیج کامل آموزش فوتوشاپ به زبان انگلیسی
  آموزش و معرفی بهترین برنامه های ساخت انیموجی و میموجی برای اندروید و iOS

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان