امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی نژاد سگ ها 5(سگ پیکینیز)

#1
تاریخچه سگ پیکینیز:

منشأ این نژاد از کشور چین بوده و دارای قدمتی به درازای ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد است.آنها بعنوان یک حیوان دوست داشتنی و همراه در خانواده های سلطنتی پکن استفاده می شدند.
 بعضی از منابع نیز تاریخ پیدایش او را تا 2000 سال قبل از میلاد می دانند که در معابد چین آثاری از آن دیده شده است.
در طول سلسله تانگ، این نژاد مقدس در نظر گرفته شد. امپراتور چهار پیکینیز را انتخاب کرد تا به عنوان محافظان او خدمت کنند. هنگامی که انگلیس در سال 1860 معابد را غارت کرد، این نژاد به انگلستان برده شد.
با توجه به شواهد DNA تایید شده پیکینیز  یکی از قدیمی ترین نژادهای سگ دنیا است. اعتقاد بر این است که Peke در چین به نام پکن پایتخت کشور چین نام گذاری شده بوده(در حال حاضر پکن پایتخت چین است) و از سگ های اشرافی شاهزادگان و اعضای خانواده های امپراتوری و سلطنتی بوده است.این نژاد به شدت محافظت شده بود و هرگز مجاز به ترک قصر نبود و به همین دلیل تا سال۱۸۶۰ در کشور چین محبوس شده بود اما به دلیل جنگ در سال 1860 این نژاد به دنیای غرب وارد شد.هنگامی که نیروهای انگلیسی پس از حمله به پکن وارد قصر امپراتوری شدند، یکی از اکتشافات آنها  یافتن پنج سگ پیکینیز بود که آن ها را به انگلستان وارد کردند. این سگ ها به عنوان غنائم جنگ به انگلستان منتقل شدند که دو تای آنها  به دوشس ولینگتون، دو تا به دوک و دوشس ریچموند و گوردون، و یکی به ملکه ویکتوریا تقدیم شد که ملکه ویکتوریا پیکینیز خود را "لوتی" نامیده بود.
گرچه تا سال های 1890 پیکینیز فقط در چین وجود داشت اما اولین پیکینیز در سال 1894 در نمایشگاه سگ بریتانیا نمایش داده شد و باشگاه پیکینیز در سال 1904 تاسیس شد. 
 همان‌جوری که قابل پیش بینی بود محبوبیت پیکینیز به سراسر اقیانوس اطلس و به ایالات متحده گسترش یافت. اولین پیکینیز، توسط باشگاه آمریکایی، در سال 1906 ثبت شد و باشگاه مخصوص پیکینیز در آمریکا در سال 1909 تشکیل شد.

ظاهر سگ نژاد پیکینیز:
وزن در نرها: (۳-۶) کیلوگرم، 
وزن در ماده ها: (۳-۶) کیلوگرم.

قد در نرها: (۱۵-۲۳) سانتی متر، 
قد در ماده ها: (۱۵-۲۳) سانتی متر.

سگ نژاد پیکینیز جز دسته سگ های همراه و خانواده محسوب می شود و طول عمر او۱۲-۱۵سال است.پیکینیز دارای دست های کوتاه و پنجه های پهن با انحراف انگشتان به سمت خارج می باشد.پوشش خارجی او دارای موهای صاف و بلند است و فرخورده نمی باشد.موهای پیکینیز  در اطراف گردن شبیه یال می شود. فاصله بین چشم های او زیاد است.سینه پیکینیز پهن و پشتش صاف است.پوزه او کوتاه و پهن می باشد و دارای چین خوردگی است.
دم او نیز دارای موهای پرمانند و بلند است.رنگ موهای او شامل رنگ های سیاه،سفید،قرمز،حنایی و راه راه سفید با رنگ های دیگر است.
 



معرفی نژاد سگ ها 5(سگ پیکینیز) 1

معرفی نژاد سگ ها 5(سگ پیکینیز) 1معرفی نژاد سگ ها 5(سگ پیکینیز) 1معرفی نژاد سگ ها 5(سگ پیکینیز) 1
گاهے اوقات سخت مے گذرد ، ولے مے گذرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، 9610190097
آگهی
#2
@9610190097
گاهے اوقات سخت مے گذرد ، ولے مے گذرد.
پاسخ
#3
مرسی از مطلب خوبتون
پاسخ
#4
(28-03-2020، 11:48)☆єℓαнєн✮ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
@9610190097

دمت گرم ابجی Heart Blush
جذاب پسریه که...
واسه زندگیش میجنگه....
نه تویی که تو مهمونی
واسه چارتا پلنگ اخم میکنی 14k
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان