امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

8 نکته مهم برای جلوگیری از هـک شدن گوشی

#1
هک شدن گوشی های موبایل یکی از دغدغه هایی محسوب می‌شود که ذهن خیلی افراد را مشغول خود کرده است. با Hک گوشی امکان به سرقت بردن اطلاعات شخصی و مهم کاربر فراهم می‌شود. اما سوال اینجاست که چطور می‌توانیم از Hک شدن موبایل خود جلوگیری کنیم؟ در این مطلب به معرفی 8 نکته مهم برای جلوگیری از Hک شدن گوشی می‌پردازیم.

نکته اول: نصب آپدیت های سیستم عامل

8 نکته مهم برای جلوگیری از هـک شدن گوشی 1

وقتی آپدیت یا به روز رسانی جدیدی برای سیستم عامل گوشی شما منتشر می‌شود، به احتمال زیاد بخشی از آن مربوط به لایه های امنیتی دستگاه خواهد بود. برخی شرکت های خاص حتی در بازه های زمانی مختلف برای گوشی های خود آپدیت های امنیتی مجزا و اختصاصی منتشر می‌کنند تا بدین ترتیب ضریب امنیت گوشی های برند خود را به حداکثر مقدار ممکن برسانند. نصب به موقع این آپدیت ها سبب می‌شود تا روزنه ها و شکاف های امنیتی سیستم عامل گوشی برطرف شوند و هکر قادر به سوء استفاده از این روزنه ها برای دستیابی به اطلاعات شما نباشد. بنابراین یکی از مهمترین نکاتی که باید برای جلوگیری از Hک شدن گوشی به آن توجه کنید، مسئله آپدیت کردن دائم و همیشگی سیستم عامل است.

نکته دوم: نصب اپلیکیشن ها از گوگل استور یا اپ استور
به هیچ عنوان اپلیکیشن های اندروید و iOS را از منابع ناشناس دانلود نکنید. گوگل و اپل اکیدا توصیه دارند که کاربران اپلیکیشن های مورد نیاز خود را فقط از گوگل پلی استور (Google Play Store) و اپ استور (App Store) دانلود کنند اما دلیل این مسئله چیست؟ اپلیکیشن هایی که در این دو منبع قرار داده می‌شوند قبل از اینکه تایید نهایی دریافت کنند از فیلترهای خاصی عبور خواهند کرد که این فیلترها سبب می‌شوند اپلیکیشن به هیچ عنوان حاوی کدهای مخرب نباشد. بنابراین وقتی یک اپلیکیشن را از اپ استور یا گوگل پلی استور دانلود کنید، خیالتان از بابت امنیت آن راحت خواهد بود اما اگر اپلیکیشنی از یک مرجع ناشناس دانلود و در گوشی نصب شود، احتمال وجود کدهای مخرب یا اصطلاحا ویروس در آن وجود دارد و بدین ترتیب ممکن است گوشی شما آلوده و Hک شود. پس همیشه برای دانلود اپلیکیشن ها از اپ استور یا گوگل پلی استور استفاده کنید.

نکته سوم: گوشی را در اختیار دیگران قرار ندهید!
برای مراقبت و جلوگیری از Hک شدن گوشی به هیچ وجه آن را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید. تصور کنید گوشی را برای چند دقیقه به فرد ناشناسی داده باشید و وی وارد اپلیکیشن ایمیل شما شده و ایمیل هایتان را برای خودش فوروارد کند! سپس برای از بین بردن رد خود می‌تواند بخش ایمیل های ارسال شده اکانتتان را حذف نماید. در این شرایط ظرف چند دقیقه تمام ایمیل های شما برای او ارسال می‌شوند. این ایمیل ها ممکن است حاوی اطلاعات مهمی کاری و غیره باشند. در سمت دیگر تصور کنید فرد هکر خیلی سریع و از طریق یک لینک دانلود، اپلیکیشن مخربی را در گوشی شما نصب کند و اپلیکیشن مذکور برای Hک یا جاسوسی در گوشی شما باشد. بنابراین توصیه ما این است که باری جلوگیری از Hک شدن گوشی خود به هیچ وجه و تحت هیچ شرایط گوشی خویش را در اختیار دیگران قرار ندهید.

نکته چهارم: از پر کردن خودکار رمز عبور و اطلاعات در مرورگر استفاده نکنید!
یکی از ویژگی هایی که مرورگرها برای ساده‌تر شدن کارایی ارائه کرده‌اند مربوط به ذخیره رمز های عبور و یوزرنیم های کاربر (username) و پر کردن خودکار اطلاعات لاگین در سایت های مختلف می‌شود. به عنوان مثال اگر شما با مرورگر گوشی خود یک بار در سایت پی پال وارد و در اکانت شخصی خودتان لاگین شوید، ایمیل و رمز عبور اکانتتان توسط مرورگر ذخیره می‌شود. در این شرایط هر بار که به سایت پی پال وارد شوید، دیگر نیازی به تایپ مجدد مشخصات اکانت نخواهید داشت چون فیلدهای ایمیل و رمز به طور خودکار توسط مرورگر پر می‌شوند. این ویژگی شاید باعث سهولت استفاده شما از مرورگر و سایت های مختلف شود اما ریسک های امنیتی را به همراه دارد. تصور کنید گوشی برای چند دقیقه دست فرد ناشناسی سپرده شود.

8 نکته مهم برای جلوگیری از هـک شدن گوشی 1

در این حالت وی خیلی راحت و بدون نیاز به داشتن ایمیل و رمز عبور اکانت پی پال شما می‌تواند وارد اکانتتان شده و پول شما را به سرقت ببرید. حتی برخی از بدافزارها با کد نویسی های دقیق هم ممکن است بتوانند این اطلاعات را از مرورگر شما دریافت و برای هکر ارسال کنند. بنابراین به منظور جلوگیری از Hک شدن گوشی خود سعی کنید قابلیت هایی مثل پر کردن خودکار فیلدهای رمز عبور و اطلاعات اکانت ها در مرورگر گوشی را غیر فعال نمایید. این مسئله تاثیر بسیار زیادی در افزایش امنیت اطلاعات شما و جلوگیری از Hک شدن گوشی دارد.

نکته پنجم: از پسوردهای خوب استفاده کنید
متاسفانه طبق بررسی های صورت گرفته هنوز هم عده زیادی از کاربران در اکانت های مختلف خودشان از رمز های عبور خیلی ساده و قابل پیش بینی استفاده می‌کنند. افرادی که از این نوع رمز های عبور استفاده به عمل می‌آورند عموما بیشتر از سایرین قربانی Hک و سوء استفاده های این چنینی خواهند شد. بنابراین سعی کنید همیشه از پسوردهای خوب و قدرتمند استفاده کنید. پسوردهایی که شامل سال تولد، نام یا اعداد قابل پیش‌بینی می‌شوند به هیچ وجه مناسب نیستند. برخی از اپلیکیشن های مدیریت پسورد وجود دارند که استفاده از آن ها می‌تواند برای ایجاد رمز عبورهای قدرتمند و متفاوت بسیار کاربردی باشد. پس برای جلوگیری از Hک شدن گوشی و به سرقت نرفتن اطلاعات خود از پسوردهای مناسب استفاده کنید.

نکته ششم: به هر شبکه وای فایی وصل نشوید
یکی از عادت های همه ما این است که سریعا با مشاهده یک شبکه وای فای (wifi) رایگان و بدون پسورد، سریعا به آن وصل می‌شویم اما آیا می‌دانید که انجام این کار می‌تواند ریسک هایی همچون Hک شدن گوشی موبایلتان را به همراه داشته باشد؟ یک شبکه وای فای ناشناس می‌تواند تله مناسبی برای جمع‌آوری اطلاعات از آن شما و سوء استفاده از آن ها باشد. بنابراین به هیچ عنوان به شبکه های وای فای ناشناس وصل نشوید یا حداقل اگر به این شبکه ها وصل کنید کارهای بیزینس و مهم انجام ندهید و به رد و بدل اطلاعات شخصی نپردازید...

نکته هفتم: نمایش محتوای نوتیفیکیشن ها روی لاک اسکرین را غیر فعال کنید!

8 نکته مهم برای جلوگیری از هـک شدن گوشی 1

افراد سودجو و هکرها ممکن است از هر اطلاعاتی برای سوء استفاده از کاربران بهره ببرند. برخی از این اطلاعات به قدری عجیب هستند که شاید شما هیچوقت فکر نکنید مهم و حائز اهمیت باشند. یکی از نکات امنیتی دیگری که توصیه داریم اکیدا به آن توجه داشته باشید مربوط به غیر فعال کردن نمایش نوتیفیکیشن ها روی لاک اسکرین گوشی می‌شود. گاها ممکن است یک نوتیفیکیشن (مثلا پیغامی که در تلگرام دریافت کرده‌اید) حاوی اطلاعات مهمی مثل رمز عبور یک اکانت باشد و یک فرد سودجو با نگاه کردن به لاک اسکرین گوشی شما بتواند به این اطلاعات دسترسی یابد. بنابراین برای جلوگیری از Hک شدن گوشی بهتر است از نمایش محتوای نوتیفیکیشن بر روی لاک اسکرین گوشی جلوگیری به عمل آورید.

نکته هشتم: اپلیکیشن های مهم را قفل کنید
با ایجاد رمز عبور یا قفل کردن اپلیکیشن هایی که مهم هستند، می‌توانید یک لایه امنیتی مجزا را برای آن ها ایجاد کنید و دسترسی هکر به اطلاعات آن اپلیکیشن را سخت تر نمایید. برخی از اپلیکیشن ها مثل تلگرام به طور خودکار و در منوی تنظیمات خودشان قابلیت قفل گذاری را دارند اما برای قفل گذاری روی اغلب اپلیکیشن های دیگری باید از برنامه های جانبی استفاده شود که امکان قفل کردن اپلیکیشن ها را فراهم می‌کنند. شما حتی می‌توانند با قفل گذاری بر روی آلبوم عکس ها و ویدئوهای خود دسترسی به این اطلاعات را هم دشوارتر از حالت عادی کنید و بدین ترتیب ضریب امنیت اطلاعات شخصی خودتان را بالا ببرید. پس قفل کردن اپلیکیشن ها را هم به عنوان یکی دیگر از روش های موثر در جلوگیری از Hک شدن گوشی به خاطر بسپارید.

جمع‌بندی
همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به معرفی 8 نکته پرداختیم که می‌توانند در جلوگیری از Hک شدن گوشی موبایل موثر باشند. با در نظر گرفتن این نکات ریسک Hک شدن گوشی خود را به حداقل می‌رسانید و قادر خواهید بود که با اطمینان خاطر بیشتری از گوشی استفاده کنید هیچوقت مسائل امنیتی همچون احتمال Hک گوشی را نادیده نگیرید چون بروز این مشکلات می‌تواند پیامدهای جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.
source: edbazar.com
.La mort est le remède
پاسخ
 سپاس شده توسط ρσєѕɪ ، محمد حسین قادری
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  گوشی‌های هوشمند؛ جاسوس افزارهای جدید
  جلوگیری از Hک شدن وب‌کم کامپیوتر
  کیت جاسوسی در باتری گوشی های موبایل و شنود صدا
  برای جلوگیری از سرقت هویت آنلاین چه باید کرد؟
  اثر انگشت شما در گوشی‌های HTC بصورت فایل متنی ذخیره‌ می‌شود
  آشنایی با رات اندروید و جلوگیری از Hک گوشی
  آموزش جلوگیری از Hک شدن موبایل
  چگونه از Hک شدن وای فای جلوگیری کنیم؟
  چهارده نکته برای امنیت بخشی به گوشی های اندرویدی
  آموزش جلوگیری ازهک wifi

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان