امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی نژاد سگ ها 9(سگ شی هوا هوا)

#1
شی هوا هوا، کوچولوی بد اخلاق

شی هواهوا کوچک ترین نژاد سگ ها است که به دلیل اینکه برای اولین بار در ایالت شی هواهوای مکزیک دیده شد، به این نام خوانده می شود. به نظر می آید که این نژاد، از نژاد تچیچی که از گونه های بسیار محبوب در مکزیک بوده است، مشتق شده باشد. تچیچی ها در قرن دوم میلادی در مکزیک می زیسته و از شی هواهواهای امروزی بزرگ تر بوده است البته این اندازه ها بر اساس تصاویر موجود در معابد قدیمی مکزیک ذکر می شود. این سگ ها در زمان اینکاها اهلی شده اند. آزتک ها اعتقاد داشتند که این سگ ها قدرت ماورایی داشته و به صاحبانشان کمک می کنند. شی هواهواهای فعلی خیلی کوچک تر از تچیچی ها هستند و این به دلیل مخلوط شدن با سگ های مینیاتوری چینی است که توسط اسپانیایی ها به آمریکای جنوبی آورده شدند. نژاد فعلی در سال ۱۸۵۰ در ایالت شی هواهوا در مکزیک شناسایی شده است. این ایالت هم مرز تگزاس و آریزونا (آمریکا) است. از آن زمان تا به حال این نژاد از نژادهای پر طرفدار در جهان محسوب می شود.

در سال ۱۹۰۴ استانداردهای شی هواهوا توسط مؤسسه آمریکایی “نژاد سگ ها” ثبت و اعلام گردید. در این رابطه ارتفاع سگ ها مهم نیست بلکه وزن و قیافه ظاهری آن ها مهم است. ارتفاع بین ۱۵ تا ۲۰ و ۲۵ ( بعضی وقت ها تا ۳۸ سانتی متر) و وزن زیر سه کیلوگرم برای این نژاد اعلام شده است (که البته مؤسسه انگلیسی “نژاد سگ ها” استاندارد وزن را زیر دو کیلوگرم، مطلوب می داند). هرچه وزن در نمونه بالغ کمتر باشد، با ارزش تر خواهد بود. پرورش دهندگان شی هوا هوا از اصطلاحاتی مانند مینیاتور، فنجانی، جیبی، اسباب بازی و آهویی برای نمونه های مختلف استفاده می کنند که هیچ کدام مورد تأیید مؤسسات استاندارد نژاد سگ ها نیست. 

خصوصیات اخلاقی
سگ های شی هوا هوا درکل خیلی خوش اخلاق نیستند. این سگ ها علاقه وافری به حمله کردن و گاز گرفتن دارند. بنابر این بهتر است در منازلی که بچه کوچک دارند، نگهداری نشوند. آن ها سگ هایی بسیار باهوش هستند، دقت و توجه زیادی به محیط اطرافشان دارند و به همین خاطر نگهبانان بسیار خوبی هستند. به یک نفر علاقه شدید پیدا می کنند و در صورت دیدن آموزش های مناسب، می توانند به چند نفر عادت کنند. شی هوا هوا ها بسیار سرزنده، پرانرژی و مهربان در مقابل صاحبانشان هستند و می توانند حیوانات دست آموز بسیار خوبی باشند البته نه برای کودکان چون جثه کوچکشان، آسیب پذیری آن ها را بالا می برد و عصبانیتشان می تواند خطرناک باشد بنابر این بهتر است برای بچه های بالای ۱۲ سال در نظر گرفته شوند. این نژاد با هم نوعان خود به راحتی کنار نمی آید ولی با انسان بهتر انس می گیرد. “در سال ۲۰۰۹ در جنوب کالیفرنیا اتفاق جالبی افتاد و ۳ قلاده شی هوا هوا جان دخترک ۳ ساله ای را در مقابل یک شیر مهاجم نجات دادند….!
معرفی نژاد سگ ها 9(سگ شی هوا هوا) 1معرفی نژاد سگ ها 9(سگ شی هوا هوا) 1
گاهے اوقات سخت مے گذرد ، ولے مے گذرد.
پاسخ
آگهی
#2
میشه سگ های پکینتیزم معرفی کنی Wink
جذاب پسریه که...
واسه زندگیش میجنگه....
نه تویی که تو مهمونی
واسه چارتا پلنگ اخم میکنی 14k
پاسخ
#3
Heart 
ممنون بابت معرفی
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان