امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی آنا کارینا - Anna Karina

#1
آنا کارینا بازیگر، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس دانمارکی بود. او در نزدیک به ۷۰ فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرد. شاخص‌ترین همکاری‌های او با ژان لوک گدار، در فیلم‌های سرباز کوچولو، زن، زن است و گذران زندگی رقم خورد.
کارینا یک روز در دنیای آلبرکامو بود (فیلم بیگانه/ لوکینو ویسکونتی/ ۱۹۶۷) و یک روز در بارگاه هارون‌الرشید (در نقش شهرزاد در فیلمی به همین نام ساخت پی‌پر گاسپارد اویه/ ۱۹۶۳).

هانا کارین بلارک بِیِر مشهور به آنا کارینا در ۲۲ سپتامبر ۱۹۴۰ در دانمارک متولد شد، سال‌های کودکی‌اش در غیاب پدر و زندگی با والدین مادری چندان دل‌چسب نبود، کارینا در سن ۱۴ سالگی مدرسه را رها کرد و مدل عکاسی شد. آنا نخستین بار در سال ۱۹۵۷ در یک فیلم کوتاه دانمارکی ظاهر شد. در هفده‌سالگی تصمیم به ترک خانواده و دانمارک گرفت و خودش را به کنار جاده رساند و حدود هزار و دویست کیلومتر بین شهر محل زندگی‌اش یعنی کپنهاک و شهر آرزوهایش پاریس را با ماشین‌های مختلف و به‌طور مجانی طی کرد. کارینا ۱۷ ساله در فقر بود و قدرت تکلم به زبان فرانسوی را نداشت و در خیابان زندگی می‌کرد. هنگامی‌که بر روی یک صندلی کافه دو مگو برای استراحت نشسته بود توسط یک زن که در کار تبلیغات و مدلینگ بود برای انجام برخی کارهای تبلیغی ازجمله گرفتن تصاویر عکاسی از نزدیک دعوت به کار شد و پس از چندی به یک مدل موفق تبدیل شد و با پیر گاردن و کوکو شانل ملاقات کرد و به پیشنهاد کوکو از هانا کارین به آنا کارینا تغییر نام داد.

بیوگرافی آنا کارینا - Anna Karina 1

ژان لوک گدار، کارگردان موج نوی فرانسه یکی از این تبلیغ‌ها که تبلیغ شامپو بود را دید و به آنا پیشنهاد همکاری داد، آنا کارینا وقتی متوجه نقشی که گدار در فیلم از نفس افتاده به او داده است با لباس نامناسب است ایفای نقش نکرد، چند ماه بعد و در سال ۱۹۶۰ میلادی گدار به او پیشنهاد بازی در فیلم سرباز کوچولو را داد و آنا پذیرفت، و بعد در فیلم زن، زن است گدار ایفای نقش کرد و برای آن برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم برلین در سال ۱۹۶۱ شد.

بیوگرافی آنا کارینا - Anna Karina 1

آنا کارینا پس از نقش‌آفرینی در فیلم زن، زن است در سال ۱۹۶۱ با ژان لوک گدار ازدواج کرد. در مدت زندگی مشترک آنا در هشت فیلم از گدار ایفای نقش کرد و زندگی آن‌ها روی پرده و در دنیای واقعی، به یکی از نمادهای فرهنگی آن دهه بدل شد.
آنا کارینا و ژان لوک گدار در سال ۱۹۶۷ طلاق گرفتند و آنا با کارگردانان دیگری همکاری کرد، کارینا در سال۲۰۱۸ در پاریس درباره ارتباط خود با گدار کارگردان صاحب‌نام فرانسوی به خبرگزاری فرانسه گفت: ما خیلی همدیگر را دوست داشتیم، اما زندگی کردن با او پیچیده بود. او کسی بود که می‌توانست به شما بگوید، می‌روم سیگار بگیرم و سه هفته بعد برگردد.
آنا پس از طلاق از گدار چندین بار ازدواج کرد و از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۴ با بازیگر فرانسوی پیر فابر، از سال۱۹۷۸ تا ۱۹۸۱ با دانیل دووال بازیگر و از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۴ با کارگردان آمریکایی، دنیس بری زندگی کرده است.

بیوگرافی آنا کارینا - Anna Karina 1

آنا کارینا ستاره بزرگ سینمای موج نو ۱۴ دسامبر سال ۲۰۱۹ در ۷۹ سالگی در بیمارستانی واقع در پاریس و براثر سرطان درگذشت. /ایمنا
.La mort est le remède
پاسخ
 سپاس شده توسط ♱ ᴠɪᴄᴛᴏʀ ♱ ، red_Queen
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بیوگرافی سیدنی سوئینی(Sydney Sweeney)
  بیوگرافی بازیگران hollywood `
  بیوگرافی الکساندرا داداریو Alexandra Daddario
  بیوگرافی تام هالند (Thomas Holland)
  بیوگرافی زندایا (Zendaya Maree )
  بیوگرافی جسیکا باردن (Jessica Barden)
  بیوگرافی جنا اورتگا (Jenna Ortega)
  بیوگرافی جنیفر لارنس (اJennifer Shrader Lawrence)
  بیوگرافی مَریلین مونرو (Marilyn Monroe)
  بیوگرافی اینگرید برگمن(Ingrid Bergman)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان