امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

در مراسم آغاز ساخت فیلم « کوروش بزرگ » اعلام شد / خوب نیست رابرت دنیرو در فیلم « کورو

#1
در مراسم آغاز ساخت فیلم « کوروش بزرگ » اعلام شد / خوب نیست رابرت دنیرو در فیلم « کورو 1
علی معلم پیش از درگذشتش به همراه مسعود جعفری‌جوزانی تلاش بسیاری برای ساخت فیلم «کوروش بزرگ» کرده بود، پروژه‌ای که به دلیل نبودن سرمایه سال‌ها در حالت تعلیق قرار گرفته بود. شب گذشته در مراسمی در کنار یادبود این هنرمند فقید از کتاب «کوروش بزرگ» رونمایی و رسما اعلام شد این پروژه آغاز شده است. علی نصیریان که یکی از حاضران این مراسم بود به این نکته اشاره کرد که فیلم ایرانی را باید خود ایرانی‌ها بازی کنند و اگر پول هم باشد، خوب نیست مثلا رابرت دنیرو در این فیلم بازی کند.

به گزارش مووی مگ به نقل از ایسنا، شب گذشته مراسم رونمایی از کتاب «کورش بزرگ» و اعلام رسمی آغاز ساخت فیلم کورش بزرگ (پروژه بین‌المللی سینمای ایران) عصر یکشنبه یکم خرداد ماه در موزه سینما برگزار شد. اجرای این مراسم را داریوش ارجمند به عهده داشت.

این مراسم با یادبود علی معلم که پیش از این قرار بود به عنوان تهیه‌کننده با همکاری مسعود جعفری‌جوزانی در تولید این فیلم سهیم باشد همراه بود.

علی نصیریان بازیگر سرشناس سینما نیز در این مراسم حضور داشت که با اشاره به نقش معلم در تولید «کوروش بزرگ» گفت: «من نمی‌دانستم علی معلم در این پروژه سهیم بوده و خوشحال شدم که الان شنیدم. البته او مرد ایران، ایران دوست و هنر دوست بود و طبیعی است چنین تمایلی برای تاریخ ایران داشته باشد.»

آن‌طور که این بازیگر پیشکسوت و کارگردان تئاتر توضیح می‌دهد تا کنون اثر قابل قبولی در زمینه شاهنامه و از این دست آثار تولید نشده است: «چون بخشی از آن به اسطوره بودن و دور بودن از زمان‌ برمی‌گردد، به طوری که موضوع​ را در جایی ماورایی کرده است پس ساخت چیزی که قابل باور باشد، سخت است، بنابراین باید اقدام ملی وجود داشته باشد که بتوان این کار را انجام داد.»

با توجه به این‌که پیش از این صحبت‌های درباره حضور بازیگران سرشناس بین‌المللی در این پروژه شده بود، نصیریان در این‌باره نیز گفت:‌ «برای یک پروژه ملی استفاده از بازیگر خارجی خوب نیست. اگر خودمان باشیم بهتر است چون جربزه‌اش را داریم. فیلم ایرانی را باید خود ایرانی بازی کند، حتی اگر پولش هم باشد خوب نیست مثلاً رابرت دنیرو بیاید بازی کند، البته می‌دانم که ابزار و تکنولوژی ممکن است کم داشته باشیم.»

به گفته او این فیلم باید جهانی باشد و همه جا پخش شود: «امیدوارم آقای جوزانی هم با همکاری خانواده علی معلم این کار را دنبال کند تا این فیلم با آبرو و افتخار ساخته شود.»

سپس فتح‌الله جعفری جوزانی مدیرعامل دفتر جوزان فیلم نیز در ادامه با اشاره به صحبت‌های علی نصیریان، گفت: «مقصر این حرفها من بودم چون در زمانی که فکر می‌کردیم با حضور بازیگران ایرانی تنها امکان جذب سرمایه خارجی نداریم ولی اگر نقش‌های فرعی را مثلا آل پاچینو بازی کند و همه جا او را می‌شناسند شرایط بهتری خواهیم داشت، این صحبت‌ها را مطرح کردم اما با توجه به پیشنهادهایی که شد و اینکه اعلام شد همه ایرانیان می‌توانند به نوعی حامی این پروژه باشند، دیگر نیازی نیست به سوی خارجی‌ها دست نیاز دراز کنیم.»

او ادامه داد: «در برخی مذاکراتی که مطرح شده بود درخواست‌هایی برای ساخت فیلم بود که امکان عملی شدنش نبود چون آن وقت کورش آن‌ها ساخته می‌شد.»

در ادامه این مراسم فیلم کوتاهی در ارتباط با زنده یاد علی معلم پخش شد و پس از آن آذر معماریان همسر این تهیه‌کننده فقید در سخنانی گفت: «جسارت و صداقت در گفتار و رفتار علی معلم بر هیچ کس پوشیده نیست. او معمولا همکارانش را از جنس خودش انتخاب می‌کرد برای همین با مسعود جعفری جوزانی همگام شد.‌ به یاد دارم‌ سالها قبل از ساخت فیلم «سیصد» دوست داشت تاریخ ملی ایران به مردم جهان شناسانده شود و وقتی سریال «در چشم باد» پخش می‌شد، یقین پیدا کرد تنها کسی که می‌تواند این پروژه عظیم را پیش ببرد، مسعود جعفری جوزانی است.»

او با اشاره به این‌که در اولین جلسه آن‌ها صحبت از یک باقی الصالحات می‌کردند و قصد داشتند همه هنرمندان به نوعی همکاری داشته باشند، ادامه داد: «اگر علی معلم دوست داشت از یک هنرمند خارجی مطرح در سطح جهان استفاده شود برای این نبود که سرمایه ای بدست آورد بلکه می‌خواست یک‌ هنرمند با نامش مردم را به سینماها بکشاند تا بتوانیم تاریخ خود را به مردم دنیا ارائه کنیم.»

معماریان ادامه داد: «این دو نفر در روزهای آخر سیاستی را در پیش گرفتند که امروز اینجا آغاز ساخت را اعلام می‌کنیم و دفتر دوم کتاب (فیلمنامه) هم چاپ شده است. من از طرف روح این مرد بزرگ قول می‌دهم که تا آخر در کنار این پروژه باشم‌ و از آن صیانت کنم.‌ البته او و مسعود جعفری جوزانی طوری پروژه را طراحی کرده‌اند که هر کدام نباشند تحت هر شرایطی کار تا به آخر انجام می‌شود.»

به گفته او، در جوزان فیلم انجمنی به نام نخبگان ایجاد شده که تمام نخبگان از هر رشته‌ای می‌توانند به این پروژه کمک کنند. همسر علی معلم در آخر درخواست کرد متنی که در مجله دنیای تصویر به یاد علی معلم منتشر شده بود قرائت شود و بعد حاضران به افتخار زنده یاد معلم بایستند و دست بزنند.

در بخشی دیگری از این مراسم قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز که در این مراسم حضور داشت، گفت:‌ «دعوت از دکتر ظریف هم برای این مراسم صورت گرفته بود و ما به دلیل شلوغی برنامه‌ها تقسیم‌ کار کردیم. سینما و هنر در حوزه کاری ماست و ما عقب هستیم. کاری که برای کورش انجام می‌شود سترگ است و امیدواریم بتوانیم در شرایطی که ایران هراسی در مناطق پیرامون ما وجود دارد و زیاد است از این‌ پروژه به خوبی حمایت کنیم.‌»

مسعود جعفری جوزانی نیز در ادامه این مراسم درباره ساخت این فیلم صحبت کرد و گفت: «من و علی رفیقیم. آدم‌ها نمی‌روند بلکه شکل عوض می‌کنند. علی و من معتقد بودیم که هیچ اتفاقی در جهان بزرگ نیست. هر ذهنیتی نطفه ببندد قابل عملی شدن است. ما ملت بزرگی هستیم که دو هزار و پانصد سال قبل حرف قرن بیست و یکمی زدیم.»

او ادامه داد: «ما می‌خواهیم این اتفاق بیفتد و اینکه چقدر طول بکشد مهم نیست. از آقای نامجو پسر ژاله علو قدردانی می‌کنم که بدون چشم داشتی تحقیقات خود را ارائه کرد. ما برای این‌ پروژه شهری بنا خواهیم گذاشت که کارهای باستانی ما را آنجا بسازند و آن شهر برای مردم خواهد بود و کسی نمی‌تواند آن را برای خود بداند.»

در بخشی دیگر خورشیدیان رییس انجمن موبدان زردشتیان ایران هم سخنانی را درباره فردوسی و انسانیت محوری مطرح کرد. همچنین داریوش ارجمند اعلام کرد که هنرمندان می‌توانند با مراجعه به دفتر جوزان فیلم و از طریق یکی از بانک‌ها کارت کورش بگیرند و این کارت برای آن‌ها منافعی خواهد داشت.

خبر دیگر این‌که اعلام شد احتمالا لوکیشن فیلم کورش در شیراز خواهد بود و شهرک مربوط به فیلم در آنجا ساخته می‌شود.

در بخش پایانی این مراسم نیز کیکی ویژه که منشور کورش روی آن تزیین شده بود، بریده شد و از چاپ دوم کتاب اول فیلمنامه کورش در حالی رونمایی شد که سال گذشته این کتاب طی مراسمی رونمایی شده بود.

جمشید هاشم‌پور، اکبرزنجانپور، کتایون ریاحی، سعید پورصمیمی، مهتاب کرامتی، امین تارخ، اشکان خطیبی، همایون ارشادی، پوران درخشنده، لاله اسکندری، مرجان ریاحی، سیروس ابراهیم‌زاده، سحر جعفری جوزانی، هارون یشایایی و.... از دیگر حاضران این مراسم بودند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  بررسی مادران موازی – آلمودوار مجموعه‌ای از شادی را به جشنواره فیلم ونیز ارائه می‌کند
  معرفی فیلم یک جن زده ی آمریکایی - An American Haunting 2005
  معرفی فیلم Knives Out 2019 (چاقوکشی)
  معرفی فیلم بلوند (Blonde 2022)
Photo معرفی برترین فیلم های انگیزشی(پارت 2)
  معرفی فیلم قلب های شیمیایی ( Hearts Chemical)
Photo معرفی برترین فیلم های انگیزشی(پارت 1)
  فیلم های خارجی که میشه راحت با بچه ها دید
  فیلم سینمایی واکنش فرازمینی ها به کارگردانی علی پوراحمد در هالیوود اکران شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان