امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اخرین خبر کرونا و شمار قربانیان

#1
اندازه متن
AaAa
ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ برغم آنکه همچنان در جهان قربانی می‌گیرد اما آنچه دولت‌ها را در جهان پیش از فرا رسیدن سیر نزولی این بحران نگران کرده رکود بی سابقه اقتصادی است که نهادهای جهانی بویژه صندوق بین المللی پول نسبت به تبعات سخت آن هشدار داده‌اند.

نشانه بارز تبعات سنگین اقتصادی بحران کرونا در جهان را از هم اکنون می‌توان با پایین آمدن کم سابقه قیمت نفت،‌ سقوط بازارهای بورس و رشد فزاینده بیکاری در کشورهای صاحب قدرت و ثروت به خوبی دریافت.

بیماری همه گیر کووید ۱۹ تاکنون جان بیش از ۱۰۰ هزار نفر را در جهان را گرفته و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیز تا جمعه ۱۰ آوریل ۲۰۲۰/ بیست و دو فروردین ۱۳۹۰ به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در جهان را در این گزارش دنبال کنید.


شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفت
طبق گزارش دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، دست کم ۱۰۰ هزار و ۳۷۶ نفر در سراسر جهان در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته‌اند.

این دانشگاه همچنین شمار افراد مبتلا به این ویروس را یک میلیون ۶۵۰ هزار نفر عنوان کرد. طبق این آمار، تاکنون ۳۶۸ هزار نفر نیز پس از ابتلا به این ویروس بهبود پیدا کرده‌اند.

۹۸۰ مبتلا به ویروس کرونا در طول شبانه روز گذشته در بریتانیا جان باختند
بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت بریتانیا در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹۸۰ نفر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ در بریتانیا به ۸ هزار و ۹۵۸ نفر رسید.

کرونا در ایران؛ ثبت بیش از چهار هزار مرگ و ۶۸ هزار مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹
براساس آخرین آمار منتشرشده از سوی وزارت بهداشت ایران تاکنون تست کرونای ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر نفر مثبت بوده است. از این تعداد ۴۲۳۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اعلام این مطلب یادآور شد که طی بیست و چهار ساعت گذشته ۱۲۲ نفر به قربانیان ویروس کرونا در ایران افزوده شده است. به گفته کیانوش جهانپور ۳۹۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۲۴۲ هزار و ۵۶۸ مورد آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. شمار مبتلایان به ویروس کرونا طی بیست و چهار ساعت گذشته نیز به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ۱۹۷۲ نفر بوده است.

افزایش آمار مبتلایان بیماری کووید ۱۹ در افغانستان
منابع دولتی در افغانستان از ثبت ۳۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی بیست و چهار ساعت گذشته خبر داده‌اند. سخنگوی وزات صحت عامه در افغانستان با اعلام این مطلب یادآور شد که ثبت موارد مثبت تست ویروس کرونا در این کشور با احتساب آمار جدید به ۵۲۱ مورد رسیده است. گفتنی است که تاکنون ۱۶ نفر در افغانستان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند.

تایید ابتلای ۵۰ خدمه ناو هواپیمابر شارل دو گل فرانسه به ویروس کرونا
منابع نظامی فرانسه روز جمعه تایید کردند که ۵۰ خدمه ناو هواپیمابر شارل دو گل به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این ناو جنگی که در حال حاضر در نزدیکی آب‌های ساحلی پرتغال در حرکت است به دستور فلورانس پرلی، وزیر نیروهای مسلح فرانسه ملزم به بازگشت شده‌ است.

Associated Press
ناو هواپیمابر شارل دو گل فرانسهAssociated PressChristophe Simon
قزاقستان وضعیت اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا را تمدید کرد
قزاقستان روز جمعه از تمدید وضعیت اضطراری وضع شده در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور تا پایان ماه جاری میلادی خبر داد. مرکز اطلاع رسانی دفتر قاسم جومرت توکایف،‌ رئیس جمهوری قزاقستان با اعلام این مطلب یادآور شد که این کشور هنوز به پیک شیوع ویروس کرونا نرسیده است.

قرنطینه و وضع محدودیت های تردد که مسدود شدن خروجی شهرهای بزرگ و استان‌ها و نیز تعطیلی شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری در این کشور را به همراه داشت قرار بود تا پانزدهم ماه آوریل ادامه داشته باشد. تاکنون ۸۰۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۹ مورد مرگ ناشی از بیماری کووید ۱۹ در قزاقستان به ثبت رسیده است.

Associated Press
تمدید محدودیت‌های تردد و وضعیت اضطراری در قزاقستانAssociated PressVladimir Tretyakov
شمار قربانیان ویروس کرونا در بلژیک از ۳ هزار نفر گذشت
بر اساس آمار ارائه شده از سوی منابع مطلع ۴۹۶ نفر ظرف بیست و چهار ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بلژیک جان باخته‌اند. با احتساب آمار جدید شمار کل قربانیان بیماری کووید ۱۹ در بلژیک تا ظهر روز جمعه دهم آوریل به ۳ هزار و ۱۹ نفر افزایش یافته است.

به موجب این گزارش ۱۶۸۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا نیز طی دوره زمانی یاد شده در بلژیک ثبت شده است. بدین ترتیب تاکنون ۲۶ هزار و ۶۶۷ نفر در این کشور به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

جشن‌های عید پاک بدون زائر و شرکت کننده برگزار می‌شود
مسیحیان جهان جشن‌های عید پاک را که از آن به عنوان رستاخیز مسیح نام می‌برند تحت شرایط ویژه ناشی از شیوع ویروس کرونا و بدون شرکت در اجتماعات مذهبی جشن می‌گیرند.

یک سخنگوی واتیکان اعلام کرده است که کلیه مراسم و جشن‌های مذهبی هفته مقدس بدون تماشگر و شرکت کننده برگزار می‌شود.

بر این اساس گفته می‌شود که برنامه‌های عمومی هر ساله که واتیکان به این منظور تدارک می بیند از جمله خطابه‌های پاپ فرانسیس به صورت آنلاین برای مومنان پخش خواهد شد.

رکورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در روسیه
روسیه در ادامه افزایش ثبت موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی روزهای گذشته از مبتلا شدن ۱۷۸۶ شهروند خود در بیست و چهار ساعت اخیر خبر داد. بر اساس آمار ارائه شده از سوی منابع دولتی با احتساب موارد جدید ثبت شده تاکنون ۱۱ هزار و ۹۱۷ نفر در روسیه به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. شمار قربانیان ویروس کرونا در روسیه نیز با ثبت ۱۸ مورد مرگ جدید به ۹۴ نفر افزایش یافته است

قرنطینه در ایتالیا و اسپانیا تا ماه مه تمدید شد
دولت ایتالیا تصمیم دارد محدودیت‌های اعمال شده در دوران قرنطینه عمومی را تا سوم ماه مه تمدید کند. این محدودیت‌ها قرار بود تا سیزدهم آوریل ادامه داشته باشد. رسانه‌های ایتالیایی به نقل از منابع مطلع اعلام کرده‌اند این تصمیم در جریان نشست تازه هیئت دولت به رهبری جوزپه کونته،‌ نخست وزیر و نمایندگان اتحادیه ها و سندیکاهای کارگری اتخاذ شده و قرار است در اسرع وقت به تصویب برسد.

گفته می‌شود دولت ایتالیا در نظر دارد برخی محدودیت‌ها در خصوص فعالیت‌های غیر ضروری به خصوص برای کتاب فروشی‌ها،‌ فروشگاه های لوازم تحریر،‌ مغازه‌هایی که پوشاک نوزادان را ارئه می دهند و چند شرک تولید کننده ماشین آلات کشاورزی را در دوره جدید قرنطینه بردارد.

از سوی دیگر نخست وزیر اسپانیا نیز روز جمعه اعلام کرد برغم پشت سرگذاشتن دوره پیک و اینکه شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ در کشورش رو به کاهش است محدودیت‌های اعمال شده در سطح ملی و قرنطینه عمومی احتمالا تا اواسط ماه مه تمدید خواهد شد.

ثبت نخستین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در یمن
یمن، کشوری که بواسطه مناقشه داخلی و درگیری نظامی با قدرت‌های منطقه‌ای سال‌ها است که با بحرانی ویرانگر دست به گریبان است از این پس باید با ویروس کرونا نیز مقابله کند.

منابع پزشکی در یمن روز جمعه از ثبت نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند که در استان جنوبی حضرموت به ثبت رسیده‌ است. کمیته رسیدگی به وضعیت اضطراری تحت مدیریت دولت عبد ربه منصور هادی،‌ رئیس جمهوری تبعیدی یمن با اعلام این مطلب تصریح کرده که فرد مبتلا مراقبت‌های پزشکی را طی می‌کند و وضعیت جسمانی وی وخیم نیست.

سازمان‌های بشردوستانه پیشتر نسبت به تبعات ویرانگر شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹ در این کشور جنگ‌ زده که بواسطه قحطی و گرسنگی یکی از حاد‌ترین بحران‌های انسانی را سپری می‌کند،‌ هشدار داده بودند.

Associated Press
اتاق قرنطینه در یکی از بیمارستان های صنعاAssociated PressHani Mohammed
آمریکا طی دو روز گذشته حدود ۴ هزار مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا را به ثبت رساند
تعداد قربانیان بیماری کووید ۱۹ در ایالات متحده آمریکا به بیش از ۱۶ هزار نفر افزایش یافت. بر اساس آمار ثبت شده در پایگاه داده‌های دانشگاه جان هاپکینز طی بیست و چهار ساعت گذشته ۱ هزار و ۷۸۳ مورد مرگ دیگر به شمار قربانیان شیوع ویروس کرونا در آمریکا اضافه شد تا تعداد جان باختگان بیماری کووید ۱۹ تا ساعت هشت و نیم شب به وقت محلی به ۱۶ هزار و ۴۷۸ نفر افزایش یابد.

این در حالیست که روز پنجشنبه نیز بیش از ۱۹۰۰ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته بودند. بدین ترتیب بیماری کووید ۱۹ طی دو روز گذشته جان نزدیک به چهار هزار نفر را در ایالات متحده گرفته که این میزان به نوعی سنگین ترین آمار روزانه به ثبت رسیده از تعداد قربانیان در جهان پس از شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹ محسوب می‌شود.

ایالت نیویورک بیشترین میزان ابتلا و مرگ ناشی از شیوع ویروس کرونا را در آمریکا داشته به نحوی که با ۱۶۰ هزار مبتلا،‌ ایالت نیویورک بیش از هر کشوری در دنیا ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده است.

جهش ناگهانی در آمار مبتلایان در مجارستان
بوداپست می گوید شمار مبتلایان به ویروس مرگبار در مجارستان با جهشی بزرگ از ۲۱۰ نفر به ۱۱۹۰ نفر رسیده است. مجارستان تا به امروز جزو آن دسته از کشورهای اروپایی است که شمار به مراتب کمتری از مبتلایان به کرونا را در مقایسه با کشورهایی همچون اسپانیا، فرانسه و یا آلمان ثبت کرده است. شمار قربانیان ویروس کرونا در مجارستان تا ظهرجمعه ۷۷ نفر گزارش شده است.

تدابیر پیشگیرانه و محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت مجارستان برای کنترل بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد. ویکتور اربان،‌ نخست وزیر مجارستان روز جمعه اعلام کرد که کشورش موفق به کند کردن روند شیوع ویروس کرونا شده اما «آزمایش واقعی» هنوز از راه نرسیده است. آقای اروبان تاکید کرد که کشورش در اوج و دوره پیک بیماری کووید ۱۹ به حدود ۸ هزار دستگاه تنفس مصنوعی و تخت مجهز به دستگاه مراقبت‌های ویژه احتیاج دارد.

آلمان ۵ هزار مبتلای جدید را ثبت کرد
آلمان در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳۲۳ مورد جدید ابتلاء به ویروس کرونا را ثبت کرد و شمار مبتلایان در این کشور تا ظهر جمعه به بیش از ۱۱۳ هزار نفر رسید. شمار قربانیان نیز تا به امروز در آلمان ۲۳۷۳ هزار نفر ثبت شده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کرونا هوای زمین را خنک کرد
  خرین آمار کرونا: ۲۸۴ فوتی/ حال ۵۷۹۶ وخیم است
  تعیین نوبت دریافت واکسن کرونا دربریتانیا: ملکه در اولویت دوم و نخست وزیر در اولویت نه
  تعرفه آزمایش کرونا اعلام شد
  کرونا؛ واکسیناسیون گسترده در بریتانیا آغاز شد
  این مرد پس از بهبود از کرونا ۱۰۴ سالگی خود را جشن گرفت
Heart  تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است
Heart درس‌های زیادی از کرونا آموختم/ واهمه‌ای از این ویروس ناشناخته نداشته باشید
Heart دانسته‌ها و ندانسته‌های ما درباره ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا
Heart صحبت‌های ملانیا ترامپ درباره وضعیت سلامتی‌اش پس از کرونا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان