امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کرونا ترمز بانوان پینگ‌پنگ‌باز را کشید

#1
کرونا ترمز بانوان پینگ‌پنگ‌باز را کشید 1

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز می‌گوید با توجه به برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در مهر ماه، به دنبال آغاز برنامه‌های آماده‌سازی بازیکنان از اوایل خرداد است.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران در گفت و گو با ایسنا به مسابقات جهانی تنیس روی میز اشاره کرد و گفت: این مسابقات ۶ تا ۱۳ مهر ماه در کره‌جنوبی برگزار می‌شود. البته ممکن است به دلیل شیوع کرونا این تاریخ باز هم تغییر کند اما تمام برنامه‌ها را آماده کرده‌ایم تا در صورت موافقت وزارت ورزش و جوانان از اوایل خرداد ماه اردوهای خود را شروع کنیم. این اردو تا زمان مسابقات ادامه دارد و تعدادی تور بین‌المللی را هم در برنامه داریم تا اگر شرایط جهانی مساعد باشد به یکی از آنها اعزام شویم.

او در ادامه افزود: قبل از عید اردوهای زیادی داشتیم و بازیکنان در تمرین و مسابقه بودند. علاوه بر این به دنبال شرکت در مسابقات قطر، عمان و بعد از آن مسابقات جهانی و انتخابی المپیک بودیم اما به دلیل شیوع کرونا برنامه‌هایمان کنسل شد و بازیکنان تیم ملی در خانه ماندند. با این حال پیگیر وضعیت‌شان هستم، برخی در خانه میز تمرین ندارند و فقط بدنسازی و هوازی می‌کنند اما برخی دیگر میز دارند و تمرینات بیشتری انجام می‌دهند. در کل پینگ پنگ‌بازان در عمل افت می‌کنند. امیدوارم این شرایط زودتر تمام شود.

سرمربی تیم ملی بیان کرد: مسابقات انتخابی المپیک در آخرین لحظات به تعویق افتاد، تا قبل از آن شهسواری و صفایی برای اعزام تمرین می‌کردند. هرچند اکنون هم تمرین دارند اما شرایط انجام تمرینات تکنیکی، تاکتیکی و استفاده از یار تمرینی مهیا نیست. بنابراین به عنوان مربی تیم ملی از این که مسابقات جهانی و انتخابی المپیک به تعویق افتاد، خوشحال هستم چون برای آمادگی بازیکنان کمی وقت داریم. از طرف دیگر لیگ هم کنسل نمی‌شود و به نوعی مسابقه تدارکاتی برای بازیکنان است.

ایرانمنش در مورد شرایط تنیس روی میز بانوان ایران اظهار کرد: سن پینگ پنگ نسبت به گذشته پایین آمده است، حتی در تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی هم جز خانم شهسواری بقیه بازیکنان زیر ۲۰ سال دارند. تمرین بازیکنان از سن‌های پایین برای ما رضایت‌بخش است چون نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری و پشتوانه‌سازی در بخش بانوان است که سطح آنها را بالاتر می‌برد اما در مقایسه با کشورهای چین و کره به برنامه‌ریزی جامعی نیاز داریم. از طرفی بودجه کاملی برای این کار نداریم و اعزام‌هایمان کم است. پسران پینگ پنگ‌باز ایران در لیگ‌های مختلف تمرین می‌کنند و به مسابقات مختلف اعزام می‌شوند اما دختران سالیانه در دو تا سه مسابقه شرکت می‌کنند و بقیه مسابقات داخلی است.

او در این مورد افزود: عدم اعزام به تورهای مختلف و اردوهای برون‌مرزی دو مشکل اصلی ما است. از آنجایی که بودجه فدراسیون به اندازه کافی نیست و هزینه‌های کلان دیگری هم دارد، اعزام به اردوی خارجی خیلی سخت است. بنابراین مجبور هستیم با این شرایط کنار بیاییم. امیدوارم شرایط بانوان هم بهتر شود تا آنها را با جذب اسپانسرهای بیشتر به مسابقات مختلف اعزام کنیم. آقای قارداشی در چهار سال اول ریاست خود در فدراسیون عملکرد خوبی داشت. امیدوارم همین روند ادامه پیدا داشته باشد و اسپانسرهای بیشتری برای بانوان جذب کند تا به مسابقات مختلف و اردوهای برون‌مرزی اعزام شویم.

ایرانمنش در پاسخ به این سوال که چرا با وجود پخش تلویزیونی تنیس روی میز بانوان، اسپانسر زیادی جذب این بخش نمی شود؟ بیان کرد: علاوه بر مربیگری تیم ملی، در لیگ هم تیمداری می‌کنم و هدف اصلی من جذب اسپانسر برای نیازهای بازیکنان است، یعنی اولویت من این است که بازیکنان در شرایط تمرینی بهتری قرار بگیرند و اسپانسر بیشتری جذب شود اما متاسفانه رشته‌های زنان نسبت به مردان جذب اسپانسر کمتری دارند. اسپانسر برای کسب مقام هزینه می‌کند در حالی که بانوان رشته ما هنوز مقامی در سطح آسیا و دنیا ندارند. از طرفی رشته ما پرهزینه است. وقتی هزینه‌ها پایین‌تر بود، تجهیزات بیشتری به بازیکنان داده می‌شد اما اکنون هزینه‌ها بالا رفته و جذب اسپانسر بدون کسب مقام سخت است.

او در این مورد افزود: تنیس روی میز رشته‌ای جذاب است و پخش مستقیم دارد. خیلی از مردم فکر می‌کنند این رشته مانند یک ورزش پارکی است که تحرک زیادی ندارد اما با پخش تلویزیونی می‌بینند که بخش بانوان با این همه تحرک و تلاش، پشت میز ایستاده‌اند و برای‌شان جذاب است. صبر ما زیاد است امیدوارم بتوانیم به تدریج این موضوع را در کل کشور جا بیندازیم و اسپانسرهای بیشتری جذب کنیم.

ایرانمنش با بیان اینکه مدال‌آوری در بخش بزرگسالان سخت است، تصریح کرد: خوشبختانه فدراسیون اکنون در بخش پایه خوب کار می‌کند. تارا سوری عضو تیم هوپس جهان است و این برای ما نویدبخش است. بالاخره باید از جایی شروع کنیم، نباید انتظار داشته باشیم که تیم بزرگسالان مقام کسب کند حتی مردانمان با این همه توانمندی و رنکینگ‌های خوب هنوز به این جایگاه نرسیده‌اند. هدف ما این است که پله به پله بالا برویم. با این حال تلاش می‌کنیم تا امسال در مسابقات جهانی خوش بدرخشیم.
پاسخ
 سپاس شده توسط شـــقآیــق
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قدوس برای لیورپول خط و نشان کشید!
  پاسور تیم ملی والیبال به کرونا مبتلا شد
  حضور دوباره بانوان سوری در ورزشگاه آزادی/عکس
  کار دربی مادرید به زد و خورد کشید! (عکس)
  ادامه شیوع ویروس کرونا در میان فوتبالیست‌های اسپانیایی/ ۲ عضو والنسیا هم مبتلا شدند
  رضاییان؛ دفاع راست ترمز بریده لیگ ستارگان!
  کرونا به نفع ویلموتس شد یا ایران ؟
  سوم خرداد آخرین مهلت اعلام نمایندگان هندبال بانوان ایران برای باشگاه‌های آسیا
  تعطیلی ۱۸ ماهه تیم ملی هندبال بانوان
  سرنوشت لیگ پینگ‌پنگ در گرو تست کرونای بازیکنان/ باشگاه‌ها ملزم به تسویه حساب کامل هس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان